Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - gruffalo

#1
Audi e-tron / Regenerering
torsdag 21. mars 2024, klokken 20:47
Jeg er ny med etron, og har hatt elbil tidligere (e-golf, Tesla) der man kan få regenerering når man slipper gassen. På eteon regenerer den bare om man klikker inn venstre rattknapp, men bare én gang!?!?

Går det ikke å få den til å bremse litt når man går av gassen, permanent ?
#2
Audi e-tron / Sv: Apple car play
onsdag 20. mars 2024, klokken 12:28
Da kjøpte jeg en måned smartphone interface, så får vi se om det slår an :)

Kjøpte også trafikklysinformasjon i samme slengen, spent på hva det egetnig gjør :D
#3
Audi e-tron / Sv: Apple car play
onsdag 20. mars 2024, klokken 11:47
Jeg har phone box (9ZE) med LTE (GB1), har det noe med saken å gjøre?
#4
Audi e-tron / Apple car play
tirsdag 19. mars 2024, klokken 23:07
Er det mulig å få dette på min '22 (produsert november '21)
#5
Kjøpe elbil? / Sv: Bil til 500k
lørdag 24. februar 2024, klokken 10:39
Takk for nyttige svar! Er det vesentlige forskjeller må de ulike årgangene av model y? Har noen bedre støydemping?
#6
Kjøpe elbil? / Bil til 500k
fredag 23. februar 2024, klokken 23:29
Min model 3 ble kondemnert etter en ulykke, og må erstattes. Jeg ønsker noe større, og 4wd er er krav. Jeg vil ikke kjøpe er kinesisk merke. Trenger rekkevidde på 25 mil om vinteren. Ønsker en bil som er stille og komfortabel. Dette har jeg kommet opp med:

E-tron 55 sportback 2020-2021, stor og tung men komfortabel, usikker på om den er for gammeldags, og dyr å vedlikeholde

VW id5 topsport, usikker på vw kvaliteten

Mustang, usikker på om setene er gode, og Ford generelt

Tesla model y, usikker på støy, seter og komfort

Jaguar i-pace 2021 og nyere, usikker på alt ;)

Flott hvis noen kan bidra med tips og erfaringer!
#7
Bestilling og levering / Kjøpe performance nå
lørdag 06. august 2022, klokken 13:46
Hei, jeg ser at performance er bare 40 k dyrere enn LR, og kan leveres i år. Bestiller jeg en LR leveres den neste nå, og får moms, og da blir forskjellen enda mindre. Kanskje det betyr at en 3P er er bra kjøp akkurat nå?

Min LR har gått snart 100k nå, og da ryker vel garantien.

Hengerfeste er det mulig på performance ?

M
#8
Model 3 / Sv: Erstatte 2019 model 3 med ny model 3
fredag 11. februar 2022, klokken 23:23
Siste nytt er at den har stått på verksted hele uka med feil på sikkerhetssystem. Men vi har lånebil, så det er ikke noe stress
#9
Model 3 / Sv: Erstatte 2019 model 3 med ny model 3
tirsdag 28. desember 2021, klokken 13:19
Hei, flere har spurt om hvilke feil bilen min har hatt. Det har vært noen, og så har det vært litt kluss fra verkstedet som har gjort besøkene mange.
-varmetråder i bakruta slutta å virke: ny bakrute
-sprekk i panoramatak: nytt tak
-bryter for å åpne bakluke slutta å virke: ny bryter, men mekaniker skadet lakken
-lakkere bakluke
-ulyd forstilling høyre: de bytta tannstang, støtdemper, drivaksel og muligens mer, før de fant ut at det var øvre bærekule.
-i tillegg har de bytta nedre bærekule begge sider
-ved siste besøk oppdaga de slark i hjuloppheng bak, jeg venter på deler til det nå
-i mellomtiden har jeg fått varsel om feil på sikkerhetssystem. Det er trolig varsel for sikkerhetsbelte, da dette ikke virker lenger
-seinest i dag kom en ny feil: speil førerside felte seg ikke ut. Verkstedet fiksa det med å "brekke" det ut, så får jeg i alle fall brukt bilen forsvarlig.

Egentlig er jeg fornøyd med bilen, den leverer slik den skal, og jeg har aldri hatt driftsstans. Verkstedet er blide og imøtekommende, men de har gjort noen klossete feil underveis, som har gjort verkstedbesøkene unødvendig mange.

Men jeg har nesten konstant en avtale om reparasjoner, så derfor føles det ikke naturlig å ha bilen uten garanti.
#10
Model 3 / Sv: Erstatte 2019 model 3 med ny model 3
tirsdag 21. desember 2021, klokken 14:53
Sitat fra: HCO på tirsdag 21. desember 2021, klokken 11:40
Jeg forstår ikke premisset. Hvorfor må du bytte den ut? Dette er ikke en tysk fossilbil som"smuldrer opp" så snart garantien har gått ut (ja, jeg har hatt noen halvgamle tyske biler i min tid - det har vært dyr fornøyelse).

At du ønsker å bytte den ut fordi du har råd til det, og liker å kjøre ny bil, kan jeg selvsagt forstå.

Beklager avsporingen, men jeg opplever at det er mange som tror at "tommelfingerreglene" for eie av fossilbil også gjelder elbil. For eksempel at den bør byttes før 100.000km for å ha et problemfritt bilhold.

Jeg vil ikke ha den etter at garantien går ut. Den har vært på verksted ti ganger bare i år, og fortsatt er det en backlogg på ting som skal fikses over jul. Jeg ser ingen grunn til at dette stopper når garantien utløper.
#11
Model 3 / Sv: Tapt rekkevidde Model 3 mars 19
tirsdag 21. desember 2021, klokken 10:41
Sitat fra: utking på mandag 20. desember 2021, klokken 14:32
Hei!

Har en model 3 produsert i mars 2019.

Bilen har vært i mitt eie hele tiden, og startet med 501km i displayet.

Nå etter snart 3 år og 70k kjørt får jeg 420km (bad joke av tesla?) Er det noen andre her som opplever det samme?


75.000 km kjørt og 466 km ved 100%
#12
Model 3 / Erstatte 2019 model 3 med ny model 3
tirsdag 21. desember 2021, klokken 10:38
Hei, min model 3 fra mars 2019 har nå gått 75.000km, og jeg innser at jeg må bytte den ut med noe annet om ikke alt for lenge.

En ny model 3 er et alternativ, men hva er egentlig forbedret?
- lenger rekkevidde om vinteren pga varmepumpe
- noe bedre støydemping

Den jeg har nå har FSD, da mister jeg vel autopark og filbytte om jeg bare kjøper autopilot på den nye.

Jeg må innrømme at jeg skuler litt på bmw i4, men jeg har tungt for å svelge at den deler plattform med en fossilbil, og prisen på utstyr er drøy.
#13
Den hvite LR som presenteres først har rød strek under Dual Motor. Kanskje det er en base-Performance?
#14
Model 3 / Sv: Reseal Front Upper Control Arm
torsdag 25. februar 2021, klokken 08:24
Sitat fra: dejavu på mandag 22. februar 2021, klokken 19:27
Sitat fra: gruffalo på mandag 22. februar 2021, klokken 19:16
Sitat fra: dejavu på mandag 15. februar 2021, klokken 13:59
Hva er symptomer på denne feil?

Jeg synes min 2021 skrangler altfor mye på brostein. Det er nesten slik jeg kjører en omvei for å slippe de verste i Stavanger.

Min gjør også dette, og Tesla byttet først støtdemper. Da dette ikke hjalp, skal de nå bytte stikkaksel. Det positive er at Tesla anerkjente problemet allerede når lyden var veldig svak, så jeg regner med d et blir bra til slutt ;)

Somme tider høres det ut som metall mot metall...Hvordan meldte du inn feilen? La du med lydopptak i appen?Og tok de den inn uten diskusjon? Hvor langt var din kjørt?

Jeg bestilte i appen som vanlig. Ingen diskusjon. 45.000 km.
#15
Model 3 / Sv: Reseal Front Upper Control Arm
mandag 22. februar 2021, klokken 19:16
Sitat fra: dejavu på mandag 15. februar 2021, klokken 13:59
Hva er symptomer på denne feil?

Jeg synes min 2021 skrangler altfor mye på brostein. Det er nesten slik jeg kjører en omvei for å slippe de verste i Stavanger.

Min gjør også dette, og Tesla byttet først støtdemper. Da dette ikke hjalp, skal de nå bytte stikkaksel. Det positive er at Tesla anerkjente problemet allerede når lyden var veldig svak, så jeg regner med d et blir bra til slutt ;)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA