1
Audi e-tron / Sv: Nødanropsfunksjon: Feil! Funksjonen har begrenset tilgjengelighet.
« på: Onsdag 16. Desember 2020, klokken 19:07 »
Denne har nå "trutnet" av seg selv... Dvs lønte seg å være litt treg denne gangen.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Like store eller større krefter som virker på komponentene i hjuloppheng når du kjører i fart vil jeg tro?Nei. Sett deg i en bil uten servo og vri på rattet når bilen står i ro. Kjenn forskjellen til når du kjører.
Når hjulet står i ro og du vrir på det har du friksjon i begge retninger. Når det ruller får du hjelp av at hjulet går rundt.
Jeg tenker Daktari kan ha helt rett når det gjelder krefter på hjuloppheng totalt sett, men når det gjelder spesifikt komponentene knyttet til styring, så tenker jeg også at momentet som skal til for å vri stillestående hjul, er betydelig større enn hjul i bevegelse... Jeg er også akkurat gammel nok til å ha forsøkt å kjøre bil uten servo: Nesten umulig å vri rundt stillestående. Men i bevegelse nesten like lett som bil uten servo.
- Men hovedspørsmålet blir jo fortsatt hvorvidt man bør unngå det..?
(Jeg er åpen for at det bare er tull og tøys å være forsiktig med dette, at det er en gammel «myte» og at bilene ikke slites fortere...)
Solgte på 1400. Har nå bare 1 stk aksje igjen.
Får se hvor jeg setter pengene nå.
E-tron er godt støyisolert, doble glass eller ikke.