Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - L3eif

#1
Model S 2013 - 2022 / Sv: Pipelyd fra klimaanlegg
lørdag 30. april 2022, klokken 19:58
Jeg har også en høy pipelyd fra utsiden. Hadde bilen inne hos Tesla og de gjorde følgende utbedringer:

«We have replaced left condenser fan, cleaned right condenser fan and checked AC system for leaks. Verified all good after repair.»

Men, det hjalp ikke. Lyden var helt lik. Hadde den så inne hos Bosch for å få en tilstandsrapport før utløp av garanti og fikk da påvist lekkasje i rør til klimaanlegget på begge sider. Har nå bestilt ny time hos Tesla for å fikse dette på garanti. Håper det løser seg nå.
#2
Sitat fra: sjokomelk på fredag 31. juli 2020, klokken 22:29
Nei. Det er tegn på at bilen din har gått i "sleep", og da bruker instrumentpanelet litt tid på å starte opp igjen. Hvis du skrur av "Energy saving", så vil den ikke sovne, og vil da være raskere i gang når du åpner døra.

Det samme som Nie beskriver skjer med min bil også. Kan bekrefte at jeg ikke har Energy saving aktivert. Opplevde også i går at navigasjonen brukte 8 minutter(!) på å legge inn en destinasjon. Måtte stoppe bilen og bruke Google Maps på mobilen i stedet fordi det tok så lang tid. Jeg håper vi kan tilskrive dette nok en dårlig oppdatering (2020.24.6.11) og ikke en MCU som snart tar kvelden. Så tregt systemet er nå er mildt sagt frustrerende - gjelder ikke kun navigasjon.
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla model s 75d 2018 rekkevidde
tirsdag 21. april 2020, klokken 09:11
For sammenligning: Min 75d hentet ut 20 desember 2017 har nå gått 51k. Den viser 364 km ved 100%.
#4
Tesla SW og AP / Sv: 2019.32.12.3
fredag 25. oktober 2019, klokken 09:21
Var veldig fornøyd med 32.12.2, men denne er et stort steg tilbake. Fra Oslo til Billingstad i dag morges på E18 hadde jeg 8 nedbremsinger der bilen mener det er 50-sone på motorveien. Drøyt 2 mil distanse. TACC og AP kommer altså ikke til å være i bruk i denne versjonen. Automatiske vindusviskere fungerer heller ikke, men jeg har fått tilbake dashcam og sentry - det falt ut i forrige versjon. Ett steg frem og to tilbake.

Hadde bilen fått styr på fartsgrenser hadde mye vært løst slik jeg ser det.

Fortsatt glad i bilen, men skulle gjerne hatt mulighet for vanlig cruise control - spesielt med passasjerer i bilen og biler bak meg.
#5
Tesla SW og AP / Sv: 2019.8.3 da116a6
torsdag 28. mars 2019, klokken 19:52
I denne oppdatering har jeg fått hakkete Spotify og spøkelsesbremsing så ofte at AP ikke kommer til å bli brukt frem til ny oppdatering. På den 2 mil lange veien hjem opplevde jeg 2 harde nedbremsinger som skremte bilene bak og meg selv. Med adaptiv cruise justerer makshastigheten seg hver gang jeg kommer til en bro eller lignende der veien som krysser har en annen fartsgrense. Det er ikke gøy med justering til 50 når jeg kjører i 80 på motorveien.

Det virker også som at den leser skilt og blander dette med GPS-data: Da jeg hadde adaptiv cruise på 62 justerte den ned til 60 hver gang det kom et skilt. Dette var på en strekke med miljøfartsgrenser der navigasjonen tror det er 70.

Gleder meg til neste oppdatering.
#6
Tesla / Sv: Referral, hvor bekrefte?
torsdag 28. februar 2019, klokken 15:35
Send en Mail til Referral med dine valg og ta vare på den automatiske e-posten du får som svar. Da har du ditt på det rene og har sporbarhet i at du gjorde valgene før fristen til tross for at appen ikke fungerer.

Jeg var innom Tesla Skøyen i går og det var fremgangsmåten jeg fikk beskjed om å bruke. Til info. sendte jeg e-post dit for 2 uker siden og har fortsatt ikke fått svar. De som svarer på den epostsløyfen driver visstnok også med utlevering av Model 3, så behandlingstiden er lang. Men, så lenge du har sendt e-post dit og Tesla fikk valgene tilsendt før fristen skal alt være OK.
#7
Jeg hadde time på torsdag for å fikse garantisaker som skulle vært på plass da jeg hentet ut bilen i desember. Har altså ventet 6 mnd på denne timen. Nå har også en høyttaler tatt kvelden - noe som er irriterende når vi nå skal på biltur nedover kontinentet. Jeg gikk igjennom feilene med en trivelig og forståelsesfull tekniker og alt virket greit, men de hadde ikke lånebil eller tid til å ta bilen min - så da kjørte jeg på jobb med bilen og ble lovet at de skulle komme med en lånebil senere. Dagen gikk, jeg ringte opp og de sa at «vi ringer deg når vi har bil». Så gikk fredagen. Nå er det helg. Jeg drar på ferie på onsdag...
#8
Bestilling og levering / Sv: Levering desember - januar 2017/2018
onsdag 15. november 2017, klokken 18:00
Samme problem her også
#9
Bestilling og levering / Sv: Levering desember - januar 2017/2018
søndag 08. oktober 2017, klokken 20:30
S75D, mørk grå, EAP, premium, soltak, svart skinn, svart innertak, karbonfiber. Bestilt 30/9 - bekreftet 7/10. Står allerede at den er i produksjon (noe jeg tviler på). Levering sen desember, januar 2018.
#10
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Detaljer
torsdag 07. september 2017, klokken 10:49
Lurer på om noen har fått med seg detaljer om følgende:

1. Kan rattet justeres i høyden og i lengden? (Har savnet dette på dagens modell)
2. 150kW-lading på Plus-modellen, vil det da være CCS? Betyr det at Plus vil få type2-kontakt?
3. Ser at lyktene er LED og at de er "intelligente auto-frontlys". Men, hva betyr det? Er de adaptive som på e-Golf, automatisk fjernlys, eller bare som i dag: automatisk av og på med daytime running lights?
#11
Til info - Fikk dette svaret fra Nissan:

SitatTakk for at du kontaktet Nissan Kundeservice.

I forbindelse med din henvendelse vedrørende problemer med Carwings, kan jeg informere deg om at vi for øyeblikket holder på med vedlikehold på nettsiden vår og at det har oppstått noen tekniske problemer i forbindelse med dette.

Vår tekniske avdeling jobber med å løse problemet, så jeg vil anbefale deg å prøve igjen senere, siden vi håper problemet blir løst i løpet av uken. Jeg beklager ulempene dette medfører.

Hvis du fortsatt opplever problemet mot slutten av uken, så er det bare å ta kontakt med oss igjen, så skal vi sende saken din videre til teknisk avdeling.

Hvis du har flere spørsmål må du gjerne ta kontakt med oss på e-post eller telefon.
#12
Har ikke fungert siden søndag. Vært stabil over en lengre periode før dette.

Har en 2gen 2013-modell.
#13
Dekk / Felger / Sv: Forskjell på A-dekk til Leaf?
fredag 28. april 2017, klokken 10:18
Sitat fra: nr1rayner på onsdag 26. april 2017, klokken 22:05
95W skulle jeg tro har hardere skulder, men mykere gummi i slitebanen enn 91V. Som da vil gi høyere slitasje.
Står det noe treadwear på dekkene?

På dekket står det Treadwear: 340, Traction: A, Temperature: A   :)
#14
Dekk / Felger / Sv: Forskjell på A-dekk til Leaf?
onsdag 26. april 2017, klokken 15:25
Sitat fra: leaf13 på onsdag 26. april 2017, klokken 10:42
Noen grunn til at du gikk for Goodyear EfficientGrip Performance 215/50 R17 95W XL og ikke Goodyear EfficientGrip Performance 215/50 R17 91V?

Fikk samme pris på begge dekkene du nevner. Tenkte da at jeg fikk mer for pengene ved å velge det dekket med høyest belastningstoleranse og hastighetsindeks. Innbilte meg at 95W er et litt mer stabilt og slitesterkt dekk. Om dette stemmer vet jeg ikke, men det var i hvert fall tankerekken min :)

tomrh har nok et bedre svar enn meg her.
#15
Dekk / Felger / Sv: Forskjell på A-dekk til Leaf?
tirsdag 25. april 2017, klokken 15:00
Takk for svar @tomrh og @nr1rayner. Tror jeg prøvekjører en Tekna hos Nissan og ser hvordan den føles sammenlignet med min - også lar jeg den rulle noen km til før jeg konkluderer med noe :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA