Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 535 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Phantom3D

#1
ë-C4 / Sv: Spørsmål ang e-c4 / e-c4x
søndag 29. januar 2023, klokken 04:25
Takk for raskt svar. Da spørs det om det heller blir extended warenty på Teslaen.

#2
ë-C4 / Spørsmål ang e-c4 / e-c4x
lørdag 28. januar 2023, klokken 16:07
Kan man sette amp når man lader med schuko?
Kan man sette feks 80% max lading?
Kan man stoppe og starte lading enkelt fra app?

Falt litt for denne bilen da den visstnok er komfortabel og stor nok for 2 småtasser. :)
#3
Alternativ energi / Sv: Solcelleanlegg
søndag 21. juli 2019, klokken 23:48
Feilen er ikke hos meg, men i området. Testet med å måle fasen samtidig som alle sikringer ble skudd av.
#4
Alternativ energi / Sv: Solcelleanlegg
søndag 21. juli 2019, klokken 16:30
Jeg vet ikke, noen andre som har forsøkt? Nå har jeg vært uten prod i 21 dager. Fortsatt ikke fikset.
#5
Alternativ energi / Sv: Solcelleanlegg
tirsdag 16. juli 2019, klokken 10:22
Var jordfeil her ja. Da vente vi på at Norges Nett skal utbedre feilen. :)
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Gul ramme på skjermen
mandag 15. juli 2019, klokken 17:57
Oppdaget samme på en sen 18 model s her. Er kun når jeg står i solen at dette sees.
#7
Alternativ energi / Sv: Solcelleanlegg
mandag 15. juli 2019, klokken 15:08
Ja, det er 3-fase. De skulle komme og se på det i dag, men ringte en time senere og kunne ikke komme grunnet motorhavari. Prøver igjen i morgen, kommer de ikke da, drar jeg ut og kjøpet ett multimeter selv. 14 solrike dager uten produksjon sålangt.

Feilkoden på inverteren er:
E011 Relay Fault Relay fault Internal relay fault

Skjønner ikke helt at det skal bety jordingsfeil når den sier det er internal...
#8
Alternativ energi / Sv: Solcelleanlegg
tirsdag 09. juli 2019, klokken 22:09
Jeg har 3-fas ja. Står iallefall noe om L1, L2 og L3 i sikringsskapet.
Kan da inverter flyttes over til en annen fase om dette er feilen?
Imars 6000w med 21x 300w paneler. Har ikke modellnummer her nå.
#9
Alternativ energi / Sv: Solcelleanlegg
mandag 08. juli 2019, klokken 16:45
Hei, jeg fikk solcelleanlegg for ca 3 mnd siden. Nå har inverteren sluttet å fungere og viser Error "Rly Fault".
Installatøren hevder dette kan være grunnet jordfeil i anlegget hos meg på grunn av at Norge bruker ett gammelt "nett". Er vel sikkert snakk om IT vs TN eller noe. (Jeg har ikke god greie på dette).

Ingen har vært her for å sjekke ennå, men kjenner jeg ble litt bekymret for investeringen min..

Burde ikke delene som blir brukt i Norge være tilpasset det Norske strømnettet?
Har ikke hatt noen feil på annen elektronikk eller på de 2 elbilene vi har... Samt at anlegget fungete helt strålende i 3 mnd.

#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Speed 0-100km/t
lørdag 23. mars 2019, klokken 16:18
Jeg tror ikke det er noe mer planlagt for s/x75d ift ytelse og lading nei.
#11
Model X 2014 - 2022 / Sv: Alt sort på TMX
torsdag 14. mars 2019, klokken 20:57
Sitat fra: oStoreBil på torsdag 14. mars 2019, klokken 00:07
Ventilerte seter kan jeg skjønne er digg noen få dager i Norge, evt på langtur i Europa (noe ala gratis SuC). Hva gir større bremser meg utenom potensielt større utgift ved bytte av slitasjedeler? Raskere? Jeg ønsker ikke fartsbøter og med bilen fullt av barn, er 0-1000 på 4.9 sek mer enn nok de få gangene jeg trenger det.


Kortere bremselengde samt at større skive tåler mer varme enn mindre skiver. De er nok en del dyrere å bytte ut ja ;D

Mindre skiver bidrar til noe mer effektivitet samt mindre u-fjæra vekt.
#12
Model X 2014 - 2022 / Sv: Alt sort på TMX
torsdag 14. mars 2019, klokken 00:02
Sitat fra: oStoreBil på onsdag 13. mars 2019, klokken 23:16
Så hvis jeg vil ha carbon nå, må jeg enten foliere eller gå for P som både er dyrere, gir mindre rekkevidde og gir dyrere forsikring?

Og den er mye raskere, større bremser og har ventilerte seter. Blir som en bmw m5 vs en bmw 540.
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Autopilot features limited
fredag 15. februar 2019, klokken 11:15
Dugg/snø på kameraer. Dukker ofte opp etter snøfall eller i tunneler når det dugger.
#14
Model S 2013 - 2022 / Pulserende vibrasjoner ved superlading.
fredag 25. januar 2019, klokken 17:14
Jeg har skjønt at bilen kan vibrere og dure når man superlader. Men på min var duringen veldig pulserende. Ett sekund med høy vibrasjon, neste sekund med lite osv.

S75D

Normalt?
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: TMS bruker tid på å starte
onsdag 09. januar 2019, klokken 22:44
Opplevde aldri dette på min mcu2 bil før det ble kaldt i været. Noe som varmes opp?
© 2023, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA