Sitat fra: advale på mandag 08. juli 2019, klokken 03:06
E-Niro er bygget for å tilpasse seg både elektrisk og fossil. Så selv om den er større utvendig betyr det ikke automatisk at den er også større innvendig(vs andre elbiler). F.eks. VW ID.3 er mer kompakt men innvendig er den på størrelse som Passat, ifg VW selv.
Når Model Y kommer vil selvfølgelig Model 3 få større verditap, men hvorfor tror folk e-Niro er immune når Model Y dukker opp..!? Folk kjøper e-Niro for å få hatchback/SUV, og hva er Model Y - jo en SUV med ekte elbil-utnyttet plass.
Vel, da jeg satt i Kona med lite (Brio primo) bakovervendt sete, hadde jeg ikke plass til knærne mine engang (193 cm). Bedre plass i imiev med samme sete bak. I E-niro derimot har jeg faktisk mer benplass enn jeg klarer å bruke foran samme bilstol. Så jeg er strålende fornøyd med plassen i forsetet. Av de ca 25 cm i forskjell mellom kona og e-niro virker det meste å være seteplass, fremfor panser/bagasjerom. Så positivt overasket for min del, hadde ikke trodd forskjellen skulle være så enorm.