Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Evelen

#1
Ved nærmere ettertanke, må kanskje kjøpe fra Norge, bilen er ikke EU godkjent og jeg kjører på metallet fra klossene inntil skivene foran :P
#2
Min 2014 Nissan Leaf har da vært på sin første EU kontroll siden den ble importert fra USA.

Konklusjonen er at jeg trenger nye bremseklosser på alle hjulene, samt bremseskiver bremskiver foran.

Har fått tilbud om dette hos verksted, men jeg vil tro dette kan kjøpes mye billigere privat, kanskje helst fra utlandet? Jeg er åpen for det meste så lenge kvaliteten er "ok". Tips til hvor jeg kan kjøpe, samt hvilke konkrete deler (delenummer eller link)?

Jeg har også hørt at EU og USA versjonen har forskjellige skiver/klosser. Det gjør ikke saken lettere
#3
Hvor er de? bilde? og passer de til 2014?
#4
Carwing / Sv: App Leaf Manager api
tirsdag 28. november 2017, klokken 21:37
Neppe noe åpent API, men ser ut som han hær har fått til noe:
https://www.troyhunt.com/controlling-vehicle-features-of-nissan/

Ser ut som JSON, så burde være relativt enkelt å automatisere når du først har linkene.

Skulle gjerne automatisert min, men har US leaf
#5
LeafSpy / Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
mandag 18. september 2017, klokken 22:33
Tatt et par flere bilder, mer varierende spikes, men ingen veldig langt nede...
Før jobb, på jobb, så hjem via treningssenteret.
Bildene i omvendt rekkefølge
#6
LeafSpy / Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
søndag 17. september 2017, klokken 22:13
Merk at bilen ikke er fulladet på bildet. Det er kanskje en faktor?
#7
LeafSpy / Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
søndag 17. september 2017, klokken 21:20
hmm, dette er egentlig bare er bilde jeg tok av leafspy i det jeg parkerte i sta, har aldri hatt noe problem med å kjøre den, så den er i drift.. mhm.
US Leaf ja, kjøpt av forhandler, med 2-3 år garanti mener jeg det var.
#8
LeafSpy / Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
søndag 17. september 2017, klokken 19:04
:o hva betyr det egentlig?
kjører uten problemer til nå
#9
LeafSpy / Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
søndag 17. september 2017, klokken 18:23
hmm, er dette grunn til bekymring?
#10
ja, jeg siktet alltid på rundt tall i mine bensindager :P
Takk for tips, kjenner til alternativene, men klarer vente til i morgen, kunne brukt google docs om så  8)
#11
Supert :)
Da får vi se hvordan det går i morgen. Så ladehastigheten er altså raskere jo tommere batteriet er. Trodde det var slik at det plutselig ble veldig tregt i det ladeprossenten bikket fra 79% til 80%.

@Arha skal ta en titt på det dokumentet på jobb i morgen :) ikke officepakka på hjemme PC-en.

EDIT: Og et par spm til, kan jeg ha på bilen når jeg starter lading? eller slå den på under lading? Er jo greit å kunne høre på radio f.eks
#12
Takk for info :)
Fikk bare testet grønnkontakt brikka i dag, men funket den.
Men fort gikk det ikke, ladet bare et minutt eller noe og med ganske kald bil (etter 5min kjøring) Håper ikke denne estimerte hastigheten er realiteten? (vedlegg)

Det blir bare til Drammen i morgen, men har noen en god oversikt over avstand mellom stasjonene eller er det noe man bare må lage selv?
#13
Hei.
24Kwh Leaf 2014 eier her.
Har aldri ladet utenfor fast bopel, men skal i forbindelse med jobb til Oslo i morgen og returnere til Torsdag.
Hadde vært gøy å prøvd elbilen opp, men hvor lang tid på jeg sette av, og hvor burde jeg lade? Og hvor mye burde jeg lade? (ikke helt fullt antar jeg).
Har ubrukt ladebrukke fra fortum og grønn kontakt, samt ubrukt type2-type1 lader.
Har 32kWh ombordlader, men hurtiglading er vel det som gjelder her?
#14
Da har jeg avtalt med en annen bruker her å kjøpe en 16A lader til 1500 inkl frakt, ok pris det vil jeg si. Så case closed. :)

Så til den juridiske biten: Egentlig så bryr jeg meg lite, men av ren interesse:
Er det lov å legge opp 16A Schuko for annet enn elbil?
Var det før lov å legge opp 16A Schuko for elbil? isf, er det lov å bruke i dag? permanent eller unntaksvis?
Hva defineres som permanent og hva defineres unntaksvis?
Hva om det er ECC og Schuko på samme kurs, men bare ECC er ment for lading av elbil? (og hva om Schuko  brukes unntaksvis?)
#15
Er det noe problem å bruke hele laderens kapasitet?
Har ikke lagt inn 16A for å lade med 10A liksom..
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA