Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Charger

#1
Model 3 / Sv: Dashcam og usb-trøbbel
onsdag 08. juni 2022, klokken 08:34
Sitat fra: Expat på mandag 06. juni 2022, klokken 20:07
Jeg har og det problemet på en 11mnd gammel bil. Noen ganger funker det, men de fleste gangene ikke. Sånn har det vært siden i vinter, og jeg mistenker det er en bug. Spiller ingen rolle om minnepinnen er formatert eller ei.

Jeg har samme erfaring som over, bortsett fra at dette ikke skjer veldig ofte hos meg. Jeg har brukt SSD siden jeg kjøpte bilen (Samsung T7 500 gb). Som regel fungerer det igjen "plutselig" etter en stund. Skjedde igjen her om dagen, og da var det også plent umulig å kople telefon til som wifi-punkt. Restartet via ratt-knappene, da fungerte begge deler igjen.
Så tror også det er en bug her som gjør at noe "henger" i perioder.
#2
Takker for svar.
Skal ta en nærmere sjekk, men ligger nok an til bytte. Deler for drøyt 2.100 og litt banning for å få av skiver er nok en grei investering i nye bremser  :D
#3
Snart seks år gammel bil, 83' km. Godkjent PKK i år, men fikk hint om behov for bytte av skiver og klosser foran innen rimelig tid.
Ytre side av skiver og klosser ser greie ut, en god del belegg igjen og lite rust på skive. Spørsmålet er hvordan innsiden ser ut. Kjenner en liten kant, anslagsvis 2-3 mm, og kan se ut som litt mindre belegg igjen på klosser (knot å se gjennom inspeksjonshullet).
Må nok demontere og ta en ordentlig kikk. Er jo lite bremsing med disse bilene i forhold til ikke-el, men 6 vintersesonger med saltslaps kan jo sikkert gjøre sitt.
Dere som har bytta, er erfaringen at det er innsiden på skivene som ruster mest, og ev. også har mest slitasje på klosser?
#4
Siste krumspringet i denne saken er at etter å ha montert lykta tilbake, virker parklyset igjen etter å ha vært mørkt i flere uker. Så lykta trengte vel bare å "luftes" litt :-)
Takk igjen for innspill.
#5
KW:
Takk for innspill, har du en link også?
Vil nødig skru av for mye "greier" på lykta uten noe mer å gå på. Synes det virker litt snodig om det skulle være behov for å skru av et deksel for denne pæra, når de andre soklene er åpent tilgjengelige. Men man vet jo aldri........
#6
Hei,

Noen som har byttet denne selv på 2014 eller nyere (med LED-hovedlys)?
Jeg skrudde av lykta, men fant ikke sokkelen som henvises til i manualen i bilen. Lastet ned en manual for 2014 fra nettet, den sier bare at verksted må kontaktes for pærebytte i hovedlykta. Mistenker at manualen som følger bilen er for pre-LED........
#7
Takk for svar.
Har vært nøye med å bruke den minst 20 minutter hver gang, droppa å skru den på ved kortere turer. Men har skjønt at det med bør være litt "ordentlig" kaldt før den brukes. Spørsmålet er hvor kaldt det er, hvis det må maaaange kuldegrader til, blir bruken veldig begrenset.
Fikk status i dag etter 3. gangs besøk på verkstedet; varmeren byttes på garanti. Så da satser jeg på at den nye fungerer stabilt.
#8
Hei,

Relativt fersk elbil-eier (kjøpte en 2014 i-MiEV sist høst).
Veldig fornøyd med bilen så langt, men dieselvarmeren begynte å fuske for noen uker siden. Etter det gir den stort sett ingen varme, eller bare litt lunk før det blir kald luft i dysene.
Har hatt den inne til service to ganger, nå er den inne for tredje gang. Første gang ble sentralenheten bytta på garanti, andre gangen ble tanken rensa og filtre bytta (mistanke om uren diesel). Men fortsatt virker den ikke som den skal. Jeg har fylt vanlig diesel på Statoil og ST1.

Andre med erfaringer rundt dette?

---
Mitsubishi i-MiEV 2014
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA