Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - downlow

#1
Leaf 2010-2017 / Sv: Bakkeklaring Leaf
onsdag 19. september 2018, klokken 00:57
Hei dere, tusen takk for svar!  :)  Får kjøpe meg et målebånd til neste gang.. Da vil jeg si at det er ganske så god høyde på Leafen, samt dette med dekk vil gjøre det enda bedre.
#2
Leaf 2010-2017 / Bakkeklaring Leaf
mandag 17. september 2018, klokken 22:19
Kanskje noen kan hjelpe med et enkelt spm,; hva er bakkeklaring på Leaf? Finner ikke noe om dette på nettet  ???
#3
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Vinter rekkevidde 40kwh
lørdag 08. september 2018, klokken 15:55
Da er det snart vinter igjen og mulighet for å teste rekkevidden. Jeg vurderer å oppgradere min 2017 modell. Vet det var mye kaos her inne og  på andre nettsteder ang skuffelse over kort rekkevidde i forhold til det Nissan "lovte" samt egen erfaring hos en del eiere.

Jeg pendler fra Tønsberg til Asker som er ca 14 mil på motor vei 100kmt, samt den beryktede Lier bakken som suger strøm 8)  Med min 30kwh går dette strekket greit om sommeren, har igjen ca 15% når jeg er hjemme fra jobb. Vinterstid må det selvfølgelig lades en 12-15 minutter.

Jeg bruker Leafen som en vanlig bil, dvs ingen eco kjøring, sparing på varmeapperat osv. Kjører B ned Lierbakken da, men det gir jo ikke mer enn 2 % på min bil.

Noen som har erfaring og tror jeg lett kan kjøre dette strekket på en vanlig vinterdag med temperatur på -2 til-6 grader om jeg oppgraderer til en 40Kwh?
#4
Sitat fra: Motorwatt på torsdag 19. juli 2018, klokken 16:58
Eller kanskje man om 10 år ler av oss som kjørte elbiler med 200-300 km rekkevidde....

Trenger ikke vente 10år. Jeg sitter allerede og ler av meg selv  ::)
Vurderer bensin bil neste gang, ganske snart tenker jeg..
#5
Leaf 2010-2017 / Software fix for Leaf 30 kwh?
onsdag 20. juni 2018, klokken 15:27
Ser at denne artikkelen er nevnt såvidt midt i en annen tråd her på forumet https://www.greencarreports.com/news/1117247_software-fix-for-2016-17-nissan-leafs-may-improve-battery-range

Har noen vært i kontakt med Nissan ang denne oppdateringen? Har hørt noen si den blir automatisk oppgradert på service, eller er dette noe man må be spesifikt om?
#6
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Anbefalinger på tilleggsutstyr
lørdag 26. mai 2018, klokken 12:27
Sitat fra: Roar Nicolaisen på mandag 21. mai 2018, klokken 22:30
Noen som har montert originale skvettlapper og kan dele erfaringer og evt bilder?

Hvorfor vil du ha skvettlapper? Klarer ikke finne noen god grunn til å bruke mange tusen på dette, men er vel en "god grunn" til at de selger dette som extra utstyr
#7
Ser ut som et godt bruktbilkjøp det der. Laderen som følger med er til stikkkontakt (schuco)
Alle hurtigladere langs veien har fast ladeslange montert så her er det bare å koble seg på :)
#8
Ser på facebook at folk som har bestilt haifinne ikke får det levert likevel. Begrunnes med klager på dårlig DAB mottak, så bilen blir levert med vanlig "pisk".

Noen som har hørt noe mer rundt dette?
#9
Leaf 2010-2017 / Sv: Defekt tempraturmåler?
fredag 18. mai 2018, klokken 21:39
Sitat fra: ThomasEL på fredag 18. mai 2018, klokken 18:35
Høres kjent ut. Tar ofte "evig" tid. Særlig når det går fra en lavere temperatur til en høyere temperatur.

Ja nøyaktig det samme her. Jeg får vel bare få de til å ta en titt på det ved neste service. Kan jo være som han over nevner, at det er en sw oppdatering som trengs. Ikke akkurat en kritisk funksjon for bilen, men et irritasjonsmoment, når temperaturen ikke vises før jeg kommer frem.
#10
Leaf 2010-2017 / Defekt tempraturmåler?
fredag 18. mai 2018, klokken 17:24
Noen andre som har opplevd at ute temperaturmåleren på Leaf'en er veldig treg? På min 17 tar det opp mot 1 time fra jeg har kjørt ut av garasjen til den registrerer ny temperatur ute.
#11
Jeg ville ikke valgt noen av dem. US Leaf kan gi deg mye problemer hvis du ikke kjenner godt til hva som kan være utfordringene her. Ta en titt på Leaf delen av forumet er en egen tråd om US Leaf der.

VW har jeg hatt 1 gang for mye, og det er mye drit med disse bilene, rust er ikke uvanlig på 4-5 år gamle biler. Møller systemet ønsker du ikke å ha noe med å gjøre, de ønsker deg ikke vel og vil garantert ikke hjelpe deg uten å ta grovt betalt for det. Selv garanti/reklamasjon saker er vanskelig å få hjelp med.
Trist at det skal være sånn. for VW har mange biler som er kjøreglade med mye komfort

#12
Carwing / Sv: Nissan Connect og eierskifte
søndag 13. mai 2018, klokken 16:01
Bare slett bilen din på You+Nissan. Ny eier får nytt brukernavn + passord
#13
Leaf 2010-2017 / Sv: Hvor langt har Leafen din gått ?
onsdag 09. mai 2018, klokken 20:21
14000 feilfrie km siden Januar 17. Blir Nissan i fremtiden også vil jeg anta. Har aldri hatt en ny fosilbil uten småfeil første årene.
#14
Sitat fra: trykkertor på mandag 16. april 2018, klokken 20:32
Sitat fra: 3irikur på mandag 16. april 2018, klokken 08:46
Med andre ord: Det er grunn til å tro at bilene selger for omtrent det de ligger ute til.
Tja ikke helt. Har fulgt finn-markedet på Ampera-e siste tiden.
Bilene som er priset ned mot 380.000,- går rimelig kjapt.
De over 400.000,- blir liggende en stund, og en del biler over 420.000,- blir bare liggende.
En del biler prises ned 1 og 2 ganger.
Til eksempel gikk denne ned fra 405.000 -> 375.000,- for 1 uke siden.
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=114850337
Så den blir vel kanskje solgt innen april. Har lagt ute veldig lenge da.
Er også andre biler som har lagt ute siden februar og tidlig mars, men de er priset i 440.000,- + kategorien, og blir nok ikke omsatt.

Det er ganske vanlig å se en del av Ampera-e annonsene redusere prisen på Finn.no en eller to ganger.
Hva den så blir solgt som til avtalepris etter det vet vi ikke. Men plausibelt å tro at kjøper nok ønsker en "deal" og vil forhandle litt. Og for dem som har priset ned et par ganger, så er de også blitt mer lei og mør.
Trenden er også at de prises ned når annonsen nærmer seg utløp. Det er ganske "dyrt" å annonsere bil på finn. Og blir den ikke solgt, koster det litt å forlenge annonsen.

Nå er den nede i 360 000, så ser ut som han sliter litt med å bli kvitt den ja  :police:
#15
Nissan e-NV200 / Sv: Ladeguide til e-nv200
fredag 04. mai 2018, klokken 20:08
Bra tiltak :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA