Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Jorgen86

#1
Plugg-inn hybrider / Mini Countrtman Cooper SE
fredag 16. juni 2017, klokken 08:51
Hei, her kan man jo slenge inn sine erfaringer med den nye minien, jeg skal ha denne over helgen skal testes grundig :) mitt første inntrykk er den er sprek og sportslig å kjøre, gode seter, overraskende god plass.
#2
Hvis man skal tenke på pris og hva man få av utstyr er Hyundai en sikker vinner, personlig har jeg ikke hatt mye trøbbel med ioniqen, har ikke fått prøvd den nye golfen enda, vi har en på jobben nå som jeg tenkte jeg skulle få testet til uka, kvalitetsfølelsen i Golfen er hakket bedre enn i ioniqen, men tror du kommer lenger med tanke på rekkevidde i hyundaien, så her er det vel bare snakk om hvor mye du vil legge i en bil og om du absolutt må ha vw :)
#3
Hyundai Ioniq / Sv: på tide å spekulere i ioniq med 46 kwh batteri
lørdag 31. desember 2016, klokken 15:13
Synes ikke 2,5 time fra 43% til 100% er så sakte jeg På vanlig enfas lading
#4
Hyundai Ioniq / Sv: service priser
tirsdag 27. desember 2016, klokken 07:28
Eneste problemet med å ikke ha service I det heletatt er at du mister all form for garanti på bilen da, det vil jeg ikke anbefale noen å gjøre, du kan gjerne ha service på et frittstående verksted da opprettholder du garantivilkårene men å bare drite I det er ikke noe lurt.
#5
Hyundai Ioniq / Sv: En liten rekkeviddetest (realistisk)
tirsdag 27. desember 2016, klokken 07:25
Sitat fra: EspenM3 på lørdag 24. desember 2016, klokken 11:45
Sitat fra: Jorgen86 på fredag 23. desember 2016, klokken 07:56
Jeg ligger på gjennomsnittlig 4,5-4,7 nå etter jeg har hatt bilen litt og ikke kjører med acc da den ikke greier lik økonomi som jeg gjør, jeg har piggdekk med uorginale felger, bestandig 23 grader I kupe, kjører I eco og er ingen sinke ligger 10-15 over grensa etter speedo, ca 5 til 10 over reelt, men jeg har ikke sjangs til å komme noe lavere å jeg gidder ikke sitte med topplue og polvotter. men jeg også ser at på korte svippturer så går forbruket opp noe voldsomt.

For min del liker jeg og sitte uten jakke og ha det varmt og godt når jeg kjører, 23 kan til tider bli litt kaldt etter min mening, men vi er jo alle forksjellige, hender jeg skrur ned hvis kona klager ;) Er nok yrkesskade etter x antal år vogntogkjøring, treskoa I stigtrinnet og t-skjorte varme I hytta... ;D

Blir det ikke voldsomt varmt i kupeen med temp konstant på 23??

På korte svippturer går forbruket voldsomt opp ja, siden den vil varme opp det som varmes kan hver gang man starter den!
#6
Hyundai Ioniq / Sv: Bra langturtest av Bjørn Nyland
tirsdag 27. desember 2016, klokken 07:18
Sitat fra: Elmo på mandag 26. desember 2016, klokken 14:34
Sitat fra: Esp1gr1 på mandag 26. desember 2016, klokken 10:11
Fra skiltet er bilen blant de siste leverte og har helt sikkert varmepumpe. Det var vel kun et par demobiler som kom til landet tidlig i høst som kom uten varmepumpe?

Ja, bare de 5 første demo-bilene som ikke har varmpumpe.
Den har varmepumpe, det er min bil så :)
#7
e-Golf / Sv: Pris E-golf 2017
fredag 23. desember 2016, klokken 08:28
Sitat fra: SteinarSun på torsdag 22. desember 2016, klokken 11:11
Sitat fra: Chivas på torsdag 22. desember 2016, klokken 10:47
Sitat fra: ReneM på onsdag 21. desember 2016, klokken 21:52
Når jeg vet hva jeg må betale i kroner hos forhandler A tar jeg med tilbudet til forhandler B og be han til å komme med noe bedre for å deretter vise det til forhandler A/C. Slik gjør alle det i Nederland (kommer derfra) men nesten ingen i Norge. Vet ikke hvor det kommer ifra men jeg trenger ingen godt forhold med min bilselger, og det er han ikke interessert i heller. Det er ren salg og denne fine smilen og flaske vin er ikke verdt flere 10tusen kroner.
Interessant.

Nå er ikke jeg så dreven i nybilkjøp-verdenen, men kan man shoppe mellom de forskjellige Møllerbutikkene? Er det noen andre enn Møller som selger nye VW egentlig?
De selger VW over hele landet, alltid en eller annen selger som er mer kåt på et salg enn andre.
Dundt Bergen har vi i tillegg til Møller Bil sine avdelinger i Bergen HMV på Voss, Berge &co i Sogndal og Odda Bilsenter i Odda.

Er faktisk kun gumpens som ikke er I møllergruppen, men de er styrt av møller sine priser som gjelder, de har faktisk ikke lov av møller til å prise seg under.
#8
Hyundai Ioniq / Sv: service priser
fredag 23. desember 2016, klokken 08:18
Det jeg ikke skjønner er hvordan servicepriser kan variere fra forhandler til faorhandler, er du på merkeverksted så skal prisen være den samme uansett, vi beregner hvor mye en bil skal koste I mnd utifra prisen vi får oppgitt av merkeforhandler, hvis denne er dobbelt så dyr ett annet sted så blir jo kunden plutselig fakturert masse penger når bilen leveres inn igjen, det funker ikke.
#9
Hyundai Ioniq / Sv: Tekniske ting vi lurer på
fredag 23. desember 2016, klokken 08:00
Sitat fra: murdoc på tirsdag 20. desember 2016, klokken 07:26
Sitat fra: Inop på mandag 28. november 2016, klokken 06:24
Virker som regen funker med fulladet batteri, flere som har lagt merke til det?

I så fall tyder det vel på at batterikapasiteten er større enn det som er i bruk ellers ville batteriet bli overladet. 1 gen Leaf har ingen regen ved fulladet batteri.

Ellers kan jeg bekrefte at maks regen på speilblank is ikke er noe problem. Bilen skjønner at hjulene mister grepet og slipper opp :)

Hei,

vil bare komme med en kommentar til denne. Jeg har selv merket at bilen har slitt noe på speilblank veibane med regenerering på 2. Og under oppfølgingssamtale med selger ble jeg også gjort oppmerksom på at jeg burde være varsom med maks regen på glatt føre, en kjøper som hadde hatt et uhell på isen der regenerering hadde spilt en rolle. Sier ikke at den ikke er "intelligent" og evner å slippe ved glatt føre, men bilen vil oppføre seg annerledes på glatten ved mye regen.

Hei ja, jeg har også opplevd denne noe guffen på høy regen 2 eller 3 på isen, følte jeg mistet all kontroll over bilen så det var jeg ikke veldig fornøyd med, jeg har til info piggdekk også som funker bra på is, nå skrur jeg regen av ved holkeføre, så det var bare en gang jeg gikk I fella ;)
#10
Hyundai Ioniq / Sv: En liten rekkeviddetest (realistisk)
fredag 23. desember 2016, klokken 07:56
Jeg ligger på gjennomsnittlig 4,5-4,7 nå etter jeg har hatt bilen litt og ikke kjører med acc da den ikke greier lik økonomi som jeg gjør, jeg har piggdekk med uorginale felger, bestandig 23 grader I kupe, kjører I eco og er ingen sinke ligger 10-15 over grensa etter speedo, ca 5 til 10 over reelt, men jeg har ikke sjangs til å komme noe lavere å jeg gidder ikke sitte med topplue og polvotter. men jeg også ser at på korte svippturer så går forbruket opp noe voldsomt.
#11
Hyundai Ioniq / Sv: service priser
onsdag 21. desember 2016, klokken 10:03
er 1500-2000 kr gangen jeg har fått beskjed om.
#12
Hyundai Ioniq / Sv: service priser
onsdag 21. desember 2016, klokken 08:23
Hvis Hyundai krever årlig service så hjelper det lite å poengtere noe annet, alle bilene til Hyundai har same intervaller.
#13
Jeg vil kanskje kale ioniq for en medium stor bil,
#14
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Priser og utstyrspakker klare
tirsdag 20. desember 2016, klokken 07:17
Leaf har jo 360 kamera uten sensorer, det synes jeg var litt skummelt ;)
#15
Hyundai Ioniq / Sv: (U)lyder i Ioniq
tirsdag 20. desember 2016, klokken 06:53
Det skal skiftes klosser da det er trekt mercasol inn I klossene..
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA