Hei, her kan man jo slenge inn sine erfaringer med den nye minien, jeg skal ha denne over helgen skal testes grundig mitt første inntrykk er den er sprek og sportslig å kjøre, gode seter, overraskende god plass.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: EspenM3 på lørdag 24. desember 2016, klokken 11:45Sitat fra: Jorgen86 på fredag 23. desember 2016, klokken 07:56
Jeg ligger på gjennomsnittlig 4,5-4,7 nå etter jeg har hatt bilen litt og ikke kjører med acc da den ikke greier lik økonomi som jeg gjør, jeg har piggdekk med uorginale felger, bestandig 23 grader I kupe, kjører I eco og er ingen sinke ligger 10-15 over grensa etter speedo, ca 5 til 10 over reelt, men jeg har ikke sjangs til å komme noe lavere å jeg gidder ikke sitte med topplue og polvotter. men jeg også ser at på korte svippturer så går forbruket opp noe voldsomt.
For min del liker jeg og sitte uten jakke og ha det varmt og godt når jeg kjører, 23 kan til tider bli litt kaldt etter min mening, men vi er jo alle forksjellige, hender jeg skrur ned hvis kona klager Er nok yrkesskade etter x antal år vogntogkjøring, treskoa I stigtrinnet og t-skjorte varme I hytta...
Blir det ikke voldsomt varmt i kupeen med temp konstant på 23??
På korte svippturer går forbruket voldsomt opp ja, siden den vil varme opp det som varmes kan hver gang man starter den!
Sitat fra: Elmo på mandag 26. desember 2016, klokken 14:34Den har varmepumpe, det er min bil såSitat fra: Esp1gr1 på mandag 26. desember 2016, klokken 10:11
Fra skiltet er bilen blant de siste leverte og har helt sikkert varmepumpe. Det var vel kun et par demobiler som kom til landet tidlig i høst som kom uten varmepumpe?
Ja, bare de 5 første demo-bilene som ikke har varmpumpe.
Sitat fra: SteinarSun på torsdag 22. desember 2016, klokken 11:11Sitat fra: Chivas på torsdag 22. desember 2016, klokken 10:47De selger VW over hele landet, alltid en eller annen selger som er mer kåt på et salg enn andre.Sitat fra: ReneM på onsdag 21. desember 2016, klokken 21:52Interessant.
Når jeg vet hva jeg må betale i kroner hos forhandler A tar jeg med tilbudet til forhandler B og be han til å komme med noe bedre for å deretter vise det til forhandler A/C. Slik gjør alle det i Nederland (kommer derfra) men nesten ingen i Norge. Vet ikke hvor det kommer ifra men jeg trenger ingen godt forhold med min bilselger, og det er han ikke interessert i heller. Det er ren salg og denne fine smilen og flaske vin er ikke verdt flere 10tusen kroner.
Nå er ikke jeg så dreven i nybilkjøp-verdenen, men kan man shoppe mellom de forskjellige Møllerbutikkene? Er det noen andre enn Møller som selger nye VW egentlig?
Dundt Bergen har vi i tillegg til Møller Bil sine avdelinger i Bergen HMV på Voss, Berge &co i Sogndal og Odda Bilsenter i Odda.
Sitat fra: murdoc på tirsdag 20. desember 2016, klokken 07:26Sitat fra: Inop på mandag 28. november 2016, klokken 06:24
Virker som regen funker med fulladet batteri, flere som har lagt merke til det?
I så fall tyder det vel på at batterikapasiteten er større enn det som er i bruk ellers ville batteriet bli overladet. 1 gen Leaf har ingen regen ved fulladet batteri.
Ellers kan jeg bekrefte at maks regen på speilblank is ikke er noe problem. Bilen skjønner at hjulene mister grepet og slipper opp
Hei,
vil bare komme med en kommentar til denne. Jeg har selv merket at bilen har slitt noe på speilblank veibane med regenerering på 2. Og under oppfølgingssamtale med selger ble jeg også gjort oppmerksom på at jeg burde være varsom med maks regen på glatt føre, en kjøper som hadde hatt et uhell på isen der regenerering hadde spilt en rolle. Sier ikke at den ikke er "intelligent" og evner å slippe ved glatt føre, men bilen vil oppføre seg annerledes på glatten ved mye regen.