Ser ut for at MYP kun kan leveres med piggfrie vinterhjul.. Noen som har gjort noe undersøkelser rundt dette? Altså om man bor slik til at man faktisk bør ha pigg, men helst vil bestille P og ikke LR - hva da?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: jlan på onsdag 21. juli 2021, klokken 17:10
Det skal være en ståldekket spalte (bøyle?) under glasset. Med en liten L formet føler, f.eks. en liten unbrakonøkkel, er det lett å kjenne hvor denne spalten begynner og slutter. Du skal kjenne at det stopper i begge retninger med passende bredde. Hvis festebolten er inne i spalten og glasset løfter seg når du strammer, så synes jeg du bør få Tesla til å se på det.
Sitat fra: trykkertor på onsdag 21. juli 2021, klokken 16:58Sitat fra: trykkertor på onsdag 21. juli 2021, klokken 16:56
Jeg syntes 3nm var alt for mye på min bil og feiget ut før det momentet.
Min første tanke hvis krokene dine er riktig montert er å file av noen mm på kroken.
Krokene skal ikke ha kontakt med glasset.
Er det mulig å se om bilen "monteringsøyer" er godt nok sveiset? Evt om de er montert feil, skjeve, eller noe annet gale?
Sitat fra: DeepFu på onsdag 21. juli 2021, klokken 16:45
Min første tanke er: Er du 100% sikker på at du har montert krokene riktig? Det ser jo ut som om noe (kroken?) tar tak i glasset og løfter det.
Sent fra min AGS2-W09 via Tapatalk
Sitat fra: jornhd på fredag 10. februar 2017, klokken 22:43Helt enig! Jeg synes dette er et stort problem. Bilen er superfølsom for spinning og det gjør at den ikke kommer seg frem i det hele tatt når det er litt vanskelige forhold og så må man begynne å fomle etter den knappen for å slå av automatikken. Her burde det vært en mulighet for rett og slett kunne justert følsomheten. Det er forresten ille på Leaf også men ikke riktig så galt som for Ioniq...
Nå har jeg lagt meg til vane og skru av antispinn når jeg skal kjøre. Antispinn tillater absolutt null hjulspinn før den slår inn, og gjør bilen ubrukelig på glatta. Kan også være direkte farlig ved utkjøring i kryss når den plutselig bare dreper motorkraften.
De siste dagene har det vært blank is i gata vår, og med antispinn på kommer bilen omtrent ikke av flekken. Skrur jeg av så akselerer den som bare det.
Har også en VW Sharan, og den tillater en del hjulspinn før elektronikken slår inn, så den fungerer veldig mye bedre på glatta. Håper dette kan omprogrammeres på Ioniq. Vil si det går under kategorien bug.
Sitat fra: Huskestue på fredag 10. februar 2017, klokken 23:43Og hvordan mener de at det skal fungere? at man må definere et tidsområde bilen skal få lov til å lade i, helt uavhengig av avreisetid. Dette er jo en annen funksjon en planlagt lading og ikke helt det samme. Det må rett og slett være noe de sier for å kamuflere feilen med planlagt lading og så tror mange av forhandlerne selv at alt er ok. Produsenten må vel selv vite hvordan bilen skal fungere. Har du fått noe skriftlig fra forhandler/Hyundai på dette?
Litt krevende å få til da både forhandlere og importør mener det virker som det skal....
Dvs de har ikke peiling:-D