Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 535 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Chris Neumann Ruud

#1
Tesla SW og AP / Sv: 2023.32.x
I dag kl. 18:55
Jeg har kun inkludert AP
#2
Tesla SW og AP / Sv: 2023.32.x
I går kl. 19:07
Sitat fra: sjokomelk på I går kl. 17:09Jeg hadde rar opplevelse med Autosteer i dag på vei hjem fra jobb. Så jeg luuuurer på om det er noe uttesting av FSDß-kode 11.4.4 inne i bildet. Bilen har 2023.32.4.

TL:DR - bilen bremset helt ned av seg selv før venstre sving inn på boligfelt fra hovedveien.

Lang historie:
Jeg bruker alltid navigasjonen på vei til og fra jobb, for det er to alternative ruter jeg kan ta, og ved mye trafikk tar jeg omveien som er lenger, men går 20 min raskere i enkelte tilfeller. Navigerte hjem fra jobb som vanlig i dag, og bruker Autosteer mer eller mindre hele veien. På hovedveien er det 70, før det blir 50 ca 2-300 meter før jeg skal svinge av til venstre og inn på vei som går inn på boligfelt. Normalt sett slakker bilen av fra 70 til 50 når den passerer 50-skiltene og jeg må selv avbryte Autosteer/CC og bremse ned før jeg svinger av veien. I dag gikk den fra 70 til 50 som vanlig, men den fortsatte å bremse ned sånn som jeg ville ha gjort, og var nede under 30 når det var 3-40 meter igjen til krysset. Det var ingen annen trafikk hverken bak meg eller møtende. Jeg tok ikke sjansen på å la bilen fortsette mer på egenhånd, så jeg tok over og bremset ned til nesten full stopp selv og svingte av veien. Krysset er uoversiktlig, så det er ikke stedet man leker med bilen sin.

Vet ikke om det var tilfeldigheter, men det kan nesten virke som om bilen gjorde ting FSDß ville gjort, bortsett fra at den ikke kan sette på blinklyset og svinge av i krysset.
Bilen lastet opp 1.6GB til Tesla i går etter jeg kom hjem fra jobb, og den har gjort det samme i dag. Så enten har den sett noe spesielt Tesla er ute etter å få video av, eller så har jeg vært prøveklut for noe uten å vite om det.

Jeg opplever det samme, og trodde jeg var blitt gæærn. Når jeg har aktiv navigasjon begynner bilen å bremse ned før navigasjonen antyder at jeg skal ta av fra den veien jeg er på
#3
Model 3 / Bytte sikkerhetsbelte bak selv?
onsdag 03. mai 2023, klokken 13:23
Hei. Av en eller annen grunn har beltet høyre bak fått deg et lite ekutt, så jeg antar det bør byttes. Er dette noe som enkelt kan gjøres selv om man får tak i reservedeler, et hvilket som helst verksted kan gjøre, eller må jeg til Tesla og godkjent verksted for å få det gjennom på neste eu-kontroll?
#4
Kjøpe elbil? / Sv: Bytte bort Tesla Model 3
torsdag 06. april 2023, klokken 17:31
(eller brannfakkel: en brukt ICE kanskje 😅)
#5
Kjøpe elbil? / Sv: Bytte bort Tesla Model 3
torsdag 06. april 2023, klokken 17:31
Poenget er vel egentlig at jeg må ha en annen bil fordi vi må selge denne og lurer på hvilke alternativer som er gode som ikke koster 400k som er alternativet dersom jeg skal kjøpe ut Teslaen.
En brukt m3SR+ kanskje? Eller MG4 eller id3 eller Ioniq 28 eller 34(?) Eller noe annet som har lavt forbruk heller enn lang rekkevidde og høyt forbruk
Mest til kortkjøring og handling og barna frem og tilbake til ting.
#6
Kjøpe elbil? / Bytte bort Tesla Model 3
tirsdag 14. mars 2023, klokken 11:32
Hei! Vi har en Tesla model 3 2021-modell (første versjon LR med varmepumpe, 580 rated) som er en veldig god bil, men siden vi går fra hverandre er de tingen som er interessert i å sitte igjen med såpass dyr bil da dette var eneste bilen vi hadde, så den selges nok.

Er det noen som har noen gode tips til ny elbil som ikke vil føles helt søppel etterpå? Er i utgangspunktet ikke behov for enorm rekkevidde, men heller lavt forbruk, bør være grei å kjøre, ha plass til to barneseter og litt bagasjerom, og billigere enn en model3

Tenker litt rundt ioniq 38kWh men det er ikke drømmebilen  ;D
#7
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største bløff?
torsdag 26. januar 2023, klokken 08:55
Hey! Ikke diss interaksjonsdesignere, hele formålet med disiplinen er at bruken må være i fokus. Det er vel snarere mangel på sådan som er problemet i moderne bilinnredning
#8
Nei til "nei til klimasvindel". At du ikke er utestengt på livstid fra et forum som handler om elbilisme er helt hinsides, du skriver jo bare piss
#9
Fikk den samme i går på kveldsturene. Typisk kjedelig
#10
Da var det gjort.  Fredag 15 Bestilte jeg time i Drammen 26 juli for å fikse LTE som plutselig hadde detti ut. Fikk telefon kort tid etter fra Tesla Tønsberg om at de hadde begynt å ta inn spesielt utvalgte kunder inn til dem og lurte på om det passa mandag 18 klokka 11. Ba også om å få justert bakluka som har vært skeiv siden bilen var ny. Møtte opp, de tok inn bilen, flasha modemet og fiksa bakluka, og hadde bilen tilbake på ca 30 min. Brukte halvannen time dør til dør i motsetning til å ta hele dagen fri som før. Flotters!
#11
Har time der på mandag 18 klokka 11 😉😎
#12
Model 3 / Biltema lakkfarge hvit model 3?
fredag 01. juli 2022, klokken 16:37
Lånte bort bilen til klomsete far som glemmer å bruke kameraer og parneringssensorer og klager på små speil men likevel kræsjer i ting på sin egen gårdsplass.
Uansett, trenger å utbedre noen små riper i plastskjørtet bak og nederst på døra, noen som har en lakkfarge fra biltema som er 90% grei nok?
#13
Full aktivitet der inne nå ihvertfall. Både på kundemottak og på verksted. Oljeutskillere er på plass og graves ned.
#14
Turer i Norge. / Sv: Bilferie med Tesla i Norge.
mandag 30. mai 2022, klokken 14:05
KJørte den veien tur- retur i fjor. Var ingen problem med TM3 LR. Kjørte om lofoten så det var litt køing der ute, men fant som regel lading nok på overnattingssteder til at det ikke ble noe problemer. Men lit tplanlegging må til og få lada mens du står, spesielt ved overnatting. VI kjørte E-6, så RV17 er nok noe mer problematisk
#15
Kjørte forbi i dag. Nå er reisverket til kontorer/mottak osv snekra på plass inne i lokalet.
© 2023, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA