Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Rollep

Sider: [1] 2 3 ... 57
1
Man må jo enten være egoist eller idiot for å klare å forsvare drop-in-prisene til Ionity
Man er ikke egoist eller idiot bare fordi man syns det er bra at Ionity bruker en prissetting som fungerer etter hensikten.

2
Rollep er Porsche-eier, han ønsker høyest mulig pris for å få laderne helt i fred for e-Up-er, i3er og andre biler som hvermansen eier, slik at de er tilgjengelige akkurat når han trenger det. Du skal lete godt for å finne et innlegg der han har vært kritisk til noe som har kommet fra Porsche eller Ionity.  :P
Ren persondebatt.

Men slik må man vel regne med når man ikke alltid er enig med menigheten her inne ;D

3
Med tanke på det gode bidraget vi betaler inn til felleskassa der, så kan du godt klappe deg på skuldra og gratulere med dit lille bidrag inn i dette. Vi er alle med på dette bidraget via våre EU-midler.
Norges EU/EØS kontingent vil vært eksakt den samme, med eller uten EU støtte til Ionity.

Hvis det nå faktisk er slik at Ionity har fått EU-midler til å dekke noe av utbyggingen i Norge er det jo meget positivt, jammen ikke ofte det går den veien :D


4
ChaDeMo/Combo hurtigladere / Sv: Kart over planlagte Ionity hurtigladere (150 - 350 kW)
« på: ſøndag 29. Mars 2020, klokken 14:33 »
Ionity Elverum er nå under bygging i følge ionity.eu
Bagn er nå også under bygging.
Da blir det snart 2 nye Ionity ladestasjoner som blir stående ubrukt bortsett fra kanskje et par timer på de største utfartsdagene. 
Makan til firma med dårlig ledelse og sløsing med skattebetalernes penger har jeg ikke sett siden Ishavsveien / Arctic Roads.
Denne tråden omhandler planlagte Ionity ladere, syting over prisene finnes det andre tråder som tar seg av.

Men når du nå først er her kan du gjerne fortelle oss hvor mye vi skattebetalere har betalt for Ionity utbyggingen?
Mulig jeg tar feil, men jeg trodde Ionity hadde fått betydelig bidrag fra EU?  Mener å ha lest at det er 50 millioner euro eller no sånt som de har fått i støtte.
Godt mulig de har fått bidrag fra EU men det plager overhode ikke meg som norsk skattebetaler ;)

5
Må jo være veldig praktisk med blendahvite seter i en drosjebil :D

6
Forøvrig burde denne tråden skifte navn!Spørsmålet er ikke lengre om noen har skiftet syn etter EPA tallene, men heller hvor mange som har skiftet syn på EPA.

Personlig så synes jeg avviket mellom EPA og WLTP er forvirrende.

Helt enig.

7
Ionity Elverum er nå under bygging i følge ionity.eu
Bagn er nå også under bygging.
Da blir det snart 2 nye Ionity ladestasjoner som blir stående ubrukt bortsett fra kanskje et par timer på de største utfartsdagene. 
Makan til firma med dårlig ledelse og sløsing med skattebetalernes penger har jeg ikke sett siden Ishavsveien / Arctic Roads.
Denne tråden omhandler planlagte Ionity ladere, syting over prisene finnes det andre tråder som tar seg av.

Men når du nå først er her kan du gjerne fortelle oss hvor mye vi skattebetalere har betalt for Ionity utbyggingen?

8
Ikke kose seg med trackdays når man har bil til det, synes jeg er merkelig, men de fleste porschene og andre er jo bogstadveien cruisere for å se/bli sett ;)

Antallet GT3RS GT2RS osv på trackdays på rudskogen, vs folk som faktisk kjører er også litt humor, mange tar turen bare for å snakke litt med andre der, ikke for å kjøre.
Jeg kjører gjerne på Rudskogen og andre baner under arrangement i regi av Porsche Norge eller Porsche Club Norge, da gjelder nemlig if forsikringen  :)

9
Ionity Elverum er nå under bygging i følge ionity.eu
Bagn er nå også under bygging.

10
Er ikke overaskende at ringen er stengt.

Var det ingen som rakk å gjøre det med en Taycan før heller?

Ville trodd det sto høyt på lista til de som kjøper en tidlig utgave av en 7 minutters bil.

Har ikke hørt om noen, men det var heller ikke særlig mange som rakk å få bil før alt gikk i stå.

Dessuten er det ganske få som er galne eller dumme nok til å kjøre på ringen, konsekvensene kan bli enorme. Da tenker jeg ikke bare på egen 2 millioners bil men også på annet man kan bli økonomisk ansvarlig for.

Selv tar jeg heller en liten tur langs Nordsjøvegen idag  :)

11
TAYCAN / Sv: Prishopp pga av svak krone
« på: Onsdag 25. Mars 2020, klokken 18:05 »
Hei og god kveld. Har slengt meg rundt og fått tilbud på en nøktern Taycan 4S. Prisen havner ikke så langt over mill'en, og det er en meget nøkternt utstyrt bil. Det ligger 0 % rabatt inne i tilbudet og jeg har ikke innbyttebil. Jeg er klar over at det er et ugunstig tidspunkt å diskutere rabatt med selger når det er sannsynlig med snarlig prisøkning, men det kunne vært interessant å vite om noen på dette forum har noen erfaringer å dele rundt Porsches prispolitikk og mulige rabatter.
Alle Porsche sentre har fått klar beskjed fra Porsche Norge at det skal ikke gis rabatt på Taycan.

Jeg har kjøpt 2 nye Porsche biler de siste 5 årene og har et meget godt kundeforhold men fikk 0 rabatt når jeg bestilte min Taycan Turbo, samme med alle andre jeg kjenner. Hvis de skulle finne på å gi noen form for rabatt ville det fort lekket ut på diverse forum, grupper og klubbsider. Det ville garantert ført til megastort misnøye blant eksisterende kunder. Hvis det er noe Porsche ikke har råd til å tape i disse tider så er det kundelojalitet og renommé.

12
TAYCAN / Sv: Prishopp pga av svak krone
« på: Onsdag 18. Mars 2020, klokken 10:56 »
Finansavisen har en artikkel bak betalingsmur at blant annet Porsche vurderer prishopp. Finansavisen hentyder opp imot 18-19%.
https://finansavisen.no/motor/nyheter/2020/03/17/7508177/eurokursen-tilsier-at-prisen-pa-porsche-taycan-ma-okes-m

VW varsler stenging av fabrikker pga korona. Antar at det gjelder Porsche også.

Hva skjer med biler i bestilling og produksjon? Vil kjøperne få et prissjokk i tillegg til personlige utfordringer med korona?
Porsche har jo allerede sendt ut mail til alle kunder som sier at eventuelle prisjusteringer grunnet valutakurs vil kun gjelde nye bestillinger, ikke allerede inngåtte kontrakter.
At det vil bli kraftige prisøkninger på alle bilmerker er det vel liten tvil om, det er bare et spørsmål om når og hvor mye.

13
Bra at det ihvertfall midlertidig har blitt akseptabelt å kjøre bil. Ellers er jo det eneste positive med koronaviruset at man slipper det daglige klimagnålet i media.

Eneste unntaket er selvfølgelig MDG som uttrykte bekymring over at tiltakene ikke ville være "klimavennlige" nok :D

14
TAYCAN / Sv: Tester og medier
« på: Lørdag 07. Mars 2020, klokken 12:24 »
Fikk bilen i dag! 4S. Kjørt 10 mil nå. Denne er jo helt fenomenal, superfornøyd:) Eneste som kunne vært bedre var en Turbo/Turbo S. Kvalitetsopplevelse som ingen elbil kan matche i dag. Fantantisk balanse og handling! Bare å glede seg:)
Bare å gratulere, kos deg masse :) :+1:

15
ChaDeMo/Combo hurtigladere / Sv: E.ON /clever med lynladere i Norge
« på: Torsdag 05. Mars 2020, klokken 14:22 »
Blot til info.

Clever sænker priserne på drop inn til DKK 6,- pr. kWh i Danmark pr. 1. Marts.
Omtrent samme pris som Ionity uten abbo da.

Sider: [1] 2 3 ... 57