Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Navl1

#1
LeafSpy / Sv: OBD2-leser til Leafspy
søndag 06. desember 2020, klokken 19:23
Jeg har en obd2 liggende jeg ikke bruker, noen som vil ha den?
#2
Noen som har opplevd av VESS slutter å virke på bilen? Stusset på det i går, da sambo sa hun ikke hørte bilen når jeg kjørte inn på tunet. I dag la jeg merke til at VESS er helt død, ikke skjer det noe når jeg trykker på knappen heller.
#3
Hyundai KONA / Sv: Kona er død
torsdag 10. januar 2019, klokken 21:22
Og mysteriet blir dypere.

Ble på nytt oppringt av verksted i dag, hadde ikke rukket å hente bilen enda.

Den taper fremdeles strøm en eller annen plass, og de har ikke funnet ut av det.... Så nå står jeg her uten bil da...
#4
Hyundai KONA / Sv: Kona er død
onsdag 09. januar 2019, klokken 23:54
Mysteriet er oppklart, løs ledning i motorrommet, medførte strøm på avveie
#5
Hyundai KONA / Sv: Kona på fjelltur. Erfaringer?
torsdag 20. desember 2018, klokken 20:28
Kjørte litt over 40 mil i dag, fra Oslo og over Hemsedal, med skiboks på taket. Snittforbruk 16.6.

Minusgrader og glatt føre til over Hemsedal, plussgrader og tørt videre.
#6
Hyundai KONA / Sv: Livet sammen med Kona
onsdag 19. desember 2018, klokken 07:59
Enkelt å løse denne da, sett ladegrensen på 81  :P
#7
Hyundai KONA / Sv: Kona er død
tirsdag 18. desember 2018, klokken 18:43
Da var 12v flatt igjen. Denne gangen er omtalte lys koblet fra bilen. Bilen ble sist brukt i går.
#8
Hyundai KONA / Sv: Hurtiglading i vinterkulda
tirsdag 30. oktober 2018, klokken 16:54
Autokorrekt, fikset nå
#9
Hyundai KONA / Hurtiglading i vinterkulda
mandag 29. oktober 2018, klokken 22:13
Lager en erfaringstråd, først ute.

Bil stått natten over i minus 10 grader. 50% SOK ved avgang, satt på hurtiglading etter 100 km kjøring, minst 80 av de i 80 kmh, fikk 21 kW

Ladet i 3 minutter, kjørte så videre 20km til, ny lading, fikk 21 kW, ladet i 6 minutter.

Vintermodus påslått.



#10
Hyundai KONA / Sv: Kona er død
torsdag 11. oktober 2018, klokken 23:07
Sitat fra: TorT på torsdag 11. oktober 2018, klokken 22:57
Litt av et sammentreff. Jeg har også lys i fotbrønn. Fikk problemer allerede første kvelden pga av feilkobling. Lyste kontinuerlig.
Men fikset på verkstedet allerede neste formiddag. Alt vel etterpå. Bilen stod parkert i 8 dager mens vi var i syden, så regner med at alt er OK nå.

Unnskyldnigen deres var at de hadde fått beskjed fra importør at de skulle bruke koblingsskjema fra Ionic hvis jeg husker rett. Det viste seg å være helt feil.

Jeg tror din forhandler må snakke med min, da de er koblet helt fra hos meg akkurat nå.
#11
Hyundai KONA / Sv: Kona er død
torsdag 11. oktober 2018, klokken 22:31
Bare for å oppklare noen ting her.

1. Aux batterisparer har stått på hele tiden, siden bilen ble utlevert.
2. De siste dagene før dette skjedde så slik ut:

Søndag: Kjørte 40 mil
Mandag: Ble ladet fra 20% til 80%
Tirsdag og onsdag: Stod stille
Torsdag og fredag: Diverse småkjøring, ble ladet til 100%
Lørdag: Kjørte 32 mil
Søndag: Ble ladet fra 27% til 80%
Mandag: Stod stille
Tirsdag: Til verksted, koblet fra lys i fotbrønn som ble kjøpt som ekstrautstyr, lysene var feilkoblet og lyste 24/7. Ble koblet helt i fra inntil videre. 
Onsdag: Hentet fra verksted, litt småkjøring.
Bilen stod så stille frem til søndag, da med flatt 12vbatteri som resultat.

3. Jeg har aldri blitt sittende i bilen over lengre tid, med lys osv. på uten å kjøre i denne perioden.

Etter litt tankevirksomhet så kom jeg på at mens disse lysene i forbrønnen var tilkoblet fikk jeg svært ofte beskjed om at aux batterisparer var benyttet, stod bilen i mer enn en dag, fikk jeg den beskjeden, men de siste to ukene fikk jeg ikke opp denne meldingen.

12v ble testet for feil på verksted, ikke funnet feil. Ble ladet opp. Målt så til 14,2V, Målt selvutladning til 0,01 A.

Tre ting som er min teori:

1: Lysene i forbrønnene har tappet batteriet litt hver gang. Mener å ha lest i manual at denne ladefunksjonen kan slå seg av hvis den må lade batteri ofte, da den tolker det som feil på batteriet, som må utbedres.
2: En av de fem dørene kan ha stått litt åpne uten at jeg har merket det. Men jeg tviler egentlig på det, da bilen piper, uler og tuter for alt mulig. Går du fra den ulåst så bør den jo si i fra. Kan enkelt testes.
3: Det er en tredje ukjent faktor, som da kan poppe opp igjen.

#12
Hyundai KONA / Sv: Kona er død
torsdag 11. oktober 2018, klokken 15:32
Sitat fra: Einride på torsdag 11. oktober 2018, klokken 15:30
Lurte på det same. Eg får innimellom opp den meldingen i displayet på bilen når eg starter den om at den bruker hovedbatteriet til å lade 12-volts batteriet ved behov.
Trur funksjonen kan skruast av i innstillinger, men eg har i alle fall ikkje skrudd den på, så den er tydeligvis på som standard. Då burde vel ikkje dette vere eit problem?

Hei, det stemmer. Legg merke til at denne funksjonen også var aktivert i dette tilfellet. Likevel så gikk det da galt.
#13
Hyundai KONA / Sv: Kona er død
onsdag 10. oktober 2018, klokken 08:17
Bilen er hentet ut fra verksted, de har gjort alt de kan av tester, uten å finne årsaken. Jeg er inneforstått med at vi som får de første bilene (kønummer 317) er delvis testpiloter, så er forberedt på at det kan skje i igjen. Booster er bestilt, så jeg er klar til neste gang :)

Til tross av dette, svært fornøyd med bil og forhandler. Vi får se om noen måneder når det er -14 grader, om jeg er like fornøyd  :blank:
#14
Hyundai KONA / Sv: Kona er død
mandag 08. oktober 2018, klokken 14:45
I dag kom salgssjef hos forhandler med booster, vi fikk start på bilen. Nå står den på verksted for diagnosetester osv.
#15
Hyundai KONA / Kona er død
søndag 07. oktober 2018, klokken 18:05
Tittelen sier alt, i dag var bilen helt dau når jeg skulle bruke den. Mest sannsynlig flatt 12v, eller noe verre.

Aux lader ble slått på når bilen ble hentet hos forhandler, og det var ca 60% igjen på hivedbatteriet. Bilen har stått siden onsdag kveld.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA