Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - elekTrond

#1
Sitat fra: goggo på søndag 09. februar 2020, klokken 10:19
Sitat fra: OlavEmil på lørdag 08. februar 2020, klokken 22:40
[...]
[...] Håper du ikke har noe imot at jeg linker til denne morsomme test videoen fra Spania. *snip*
PS: Du bør jo vurdere å lage en egen tråd for denne mikrobilen som dere selger.
Takk for tips! Her er en egen tråd for en annen elbiltest fra samme dama. 8) :+1:
#2
 La oss løfte denne åpenbaringen opp fra Lucifers mørke og fram i lyset. Synes den fortjener en plass på trending videos lista, spør du meg.  :angel: :police:

PS! Er den verdt £30K inkl. VAT og sånn? Kjør debatt!



Delivering Christmas presents with Santa in this all-electric Chinese electric van


803 views   53 :+1:    4 :-1:   
Delivering Christmas presents with Santa in this all-electric Chinese electric van Published by Victoria Cooper on Sun, 22 Dec 2019 18:00:04 GMT

Santa joins me in this Chinese all-electric van to deliver presents for Christmas.  See what this Shineray X30LEV from the Brilliance group is like to drive and whether or not Santa approves as a possible alternative to reindeers!

Thank you to New Energy Mobility for lending us the van to do this review.  You can find out more about them here:  https://nemmotors.com/
#3
Audi e-tron Sportback / Sv: e-tron Sportback: Bilder og videoer
fredag 07. februar 2020, klokken 17:58
Sitat fra: Daniel_0007 på fredag 07. februar 2020, klokken 12:15
[...]
Er ikke egentlig alle bil reklamer tacky?  :P
#4
Ingen forslag utover at 12,5V høres lavt ut. Skulle tru ladespenning lå nærmere 14,5V, men kan hende det er litt variabelt ut fra hvor mange forbrukere du har skrudd på?
#5
MG ZS EV / Sv: Tester og medieomtaler av MG ZS EV
fredag 07. februar 2020, klokken 02:55
Ikke heelt fornøyd nei ...  ::)

Teslabjorn Live - MG ZS EV 1000 km challenge start 09:00

https://youtu.be/MqJe0CqNllE?t=6720

#6
Takker for god dokumentéring. Har du bitt deg merke i hvor god innvendig takhøyde det er i batterikassa? Har i3 celler i tankene, men de er en del millimetre kun 14 mm høyere enn LEV50 så vidt jeg husker. Mindre forskjell enn jeg husket. Dette burde være bolt-on med litt vinkelsliper og sveiseapparat?  :laugh:

EDIT: Dimensjoner på cellene (LxHxB mm)

       
  • LEV50    171x111x44 mm
  • SDI94    173x125x45 mm
Kilder:
#7
Lading av Tesla / Sv: tibber, easee og lading over natt
mandag 03. februar 2020, klokken 20:37
@afriu05: Jo saktere du lader, jo mér sløser du med strømmen og pengene. I tillegg sier jungeltelegrafen at desto saktere (les: lengre tid) batteriene lades, desto lengre virketid får "karius-og-baktus parasittene" til å kose seg inne i cellene i batteri-munnhulen til Jens.  :-X

Ikke tenk på batteritemp med mindre du ønsker å nerde ved å koble til en OBD2-dongle og denne ScanMyTesla appen. Det er mange kilo batterimasse som skal varmes opp eller kjøles ned, lik som en god, gammal rundbrenner eller kakkelovn. Varmen magasineres og "holder over natta".

TL;DR: Lad på så høy effekt du har råd og mulighet til. Enten alt i én bolk før avreise, evt. klattlad litt når du kommer hjem om nødvendig. Bilen ordner seg sjøl.
#8
Elbiler i media / Sv: Rekkeviddetest Motor.no
onsdag 29. januar 2020, klokken 18:27
18:20: Tesla Model S stopper etter 469,8 km   ... og hvor lenge drev den og svinset rundt på Atna? Siste halvtimen eller så gikk det jo GPS-spor att og fram på kartet. Mange svakheter og avvik ved utferding og gjennomføring av denne testen, slik flere påpekte her før i dag.  :-X

BilOppgitt WLTP-rekkeviddeKm i vår test
Tesla Model S610 km
Tesla Model 3560 km404,4 km
Tesla Model X507 km419,6 km
#9
Elbiler i media / Sv: Rekkeviddetest Motor.no
onsdag 29. januar 2020, klokken 17:45
Lolle Norge har ikke lange nok motbakker!  :angel: :police:

EDIT: Rekkeviddevinneren TMS still going strong og snart nede på Venabygd ...
#10
Elbiler i media / Sv: Rekkeviddetest Motor.no
onsdag 29. januar 2020, klokken 16:09
oi. stoppa e-niro midt i Kona-bakken?  :o

EDIT: Kia e-Niro     455 km     360,2 km
#11
Elbiler i media / Sv: Rekkeviddetest Motor.no
onsdag 29. januar 2020, klokken 15:49
Der daua endelig Leaf62'n etter en stund i -- til 6 km/t. Hvor langt kommer du på en halvtimes tid i 20-30 km/t? (Ikke svar, retorisk spørsmål ; )
#12
Elbiler i media / Sv: Rekkeviddetest Motor.no
onsdag 29. januar 2020, klokken 15:33
Duh... nå driver MOTOR og presser opp rekkevidden på Leaf62. Nå har den kjørt rundt inne på Vinstra vegpark i 15-45 km/t bra lenge *se bildevedlegg* Var ikke poenget å kjøre i landevegsfart til de stopper opp? Dette smaker av den lignende, britiske testen der de rulla TM3 rundt i sirkler på en parkeringsplass til den daua foran ladern ...  ::)
#13
Hyundai Ioniq / Sv: Fremkommelighet Ioniq på vinterføre
søndag 26. januar 2020, klokken 17:54
@chris: Prøvd snøsokker? Ellers så jeg en som lurte på om det er plass til en sandsekk i den der ettermarkeds-frunken til ioniq det er bilde av her et sted.
#14
Høres ut som et kjent problem for mange her inne. Søk og du skal finne frelse.  :angel: :police:

1. Dette har jeg sluppet å forholde meg til, men er snakk om å smøre opp leamikken. Litt sånn du gjør på en tråkkesykkel som bomgirer pga. treg wire (skisse #1). I tillegg går det enda to "sykkelvaiere" til bremsepedal og rattlås/tenningslås (skisse #2). Kort sagt følger ikke girvelgern/brytern på girhuset med til samme posisjon som du har valgt med girspaken. Dette gjør at bilen blir forvirra og nekter å starte. Legg merke til hva girindikatoren i displayet viser mens du girer.

2. Når det gjelder laderen kan det være så mangt, men kanskje det følger startproblemene? Du har sikkert merka at bilen ikke vil starte med ladekabelen i, ei heller starter lading når bilen er påskrudd.

Ta en titt i TechInfo og Workshop manualene for ytterligere detaljer:
NB! Velg MY11/12/13+ med omhu da det er variasjoner, spesielt på gir og overføring. Noen har én, andre har to brytere (Shift position switch) utenpå girhuset, avhengig av årgang og generasjon.

MY13 Workshop Manual (WM)
22A-TRANSMISSION
TRANSMISSION CONTROL
TRANSMISSION CONTROL REMOVAL AND INSTALLATION
KEY INTERLOCK AND SHIFT LOCK MECHANISM REMOVAL AND INSTALLATION
SHIFT POSITION SWITCH
SHIFT POSITION SWITCH REMOVAL AND INSTALLATION
SHIFT POSITION SWITCH ADJUSTMENT




Skisse 1: Giroverføringen i trillingene.(Transmission control cable.)



Skisse 2: MIS-OPERATION PREVENTION MECHANISM
#15
Jeg har rallet rundt 50' km over 3,5 år i en småby langs Mjøsas strand. Fint lite feil generelt til de når en 6-7'ish år. Ikke regn med mye over seks mil med varme på. Tar du flere kaldstarter med full varme på, blir det enda kortere rekkevidde.

Hva må du ut med i innskudd og månedsleie?

EDIT: Endre gjerne trådtittel til noe som har med 'leasing' å gjøre.  :laugh: :+1:
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA