Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - TFSE

#1
Lading / Leaf 2014 - flat hovedbatteri
fredag 18. januar 2019, klokken 11:46
Hei,

Fransk import via forhandler, vært på service før jeg kjøpte i mitten av november 2018 (førstegangsreg. i Norge).

Igår startet jeg dagen som normalt med 98 % ladet batteri, kjørte t/r jobben tilbake med 48% og i med ladekabeln i begge endene (usikker hvilken ende først, bil eller stikk). Har ladetimer programmert men startet allikevel å lade gjennom appen.
Bilen ble ikke brukt mer igår og i dag når jeg skulle ut fikk jeg "Key not detected" først. Tenkte batteriet i fjernkontrollen ble flat, greit, bytte dette og ut igjen. Får melding om "T/M System Malfunction Visit Dealer", dessuten er hovedbatteriet er "- - " og alle barer er borte, trippteller er "0 km".
Sjekket 12V batteriet med min billader, etter 1 min viste den fulladdet. Startet bilen på nytt og ser at hovedbatteriet er "- - " og alle barer er borte..

Bilen ville altså ikke lade hovedbatteriet når jeg prøvde dette på nytt. For å forbigå ladetimer startet jeg lading via app to ganger, ikke noe skjer.
Prøvde knappen til venster om ratt, ikke noe skjer.
Driver på 1 h tid, ladekabeln har vært ute i ca 5 min, 12 V billader står i (vist fullt lenge).
Setter i ladekabeln på nytt (pistolen) og DA begynner bilen å lade uten at jeg har bedt den om det.

Har garanti og lite erfaring og ønsker ikke få fremtidige feil/problemer med bilen, ønsker ta dette nå hvis jeg kan.

På forhånd takk!
#2
Ladeplasser og ladekabler / Sv: "3D" Zappi nærmer seg
mandag 10. desember 2018, klokken 19:52
Sitat fra: Radiv på mandag 10. desember 2018, klokken 16:33
Og for oss amatører, hva er forskjellen på 2d og 3d?
3-fas,  type 2 kontakt (valgfri kabel kan brukes).

Når kommer de offisielle prisene?
#4
Hyundai KONA / Sv: Dagens gladnyhet fra Hyundai
torsdag 05. oktober 2017, klokken 22:56
Bilen får ikke adaptiv cruisecontrol ser det ut som, noen som vet noe mer om dette?

Ser også ut til at de kommer med raskere lading!
#5
Fikk også pengene tilbake, ikke det jeg klager på, men va la vi ut 10.000 kr for?
#6
Dette svaret fikk jeg når jeg spurte om kø nr i somras når jeg reserverte hos BNH Oslo:

"Vi gir ikke ut kø nr. Forventet levering avhenger mer av bil konfigurasjon og fabrikkens produksjonskapasitet."

Dette sier jo - - > 0..

Seriøst å kreve folk på 10.000 kr for dette!
#7
EQC / Sv: Reservasjon av EQ C
torsdag 14. september 2017, klokken 21:09
Sitat fra: krl på torsdag 14. september 2017, klokken 18:29
Sitat fra: TFSE på torsdag 14. september 2017, klokken 16:46
Er det sagt noe om pris?
Nei.. Bare diverse spekulasjoner på en tysk webside.
Ok, takk!
#8
EQC / Sv: Reservasjon av EQ C
torsdag 14. september 2017, klokken 16:46
Er det sagt noe om pris?
#9
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Legger du inn bestilling på nye Leaf?
tirsdag 12. september 2017, klokken 10:23
Sitat fra: Acustica på tirsdag 12. september 2017, klokken 07:01
Sitat fra: TFSE på mandag 11. september 2017, klokken 23:25
Nei, ingen rabatt, ingen konfigurering, kommer for sent, forventet senest Jan, nå april.

Og kun sort og grønnish farge å velge blant.
Enig, har bestemt meg for å ikke ha svart på neste bil, har to allerede idag..
#10
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Legger du inn bestilling på nye Leaf?
mandag 11. september 2017, klokken 23:25
Nei, ingen rabatt, ingen konfigurering, kommer for sent, forventet senest Jan, nå april.
#11
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Leaf 2018 specs
onsdag 06. september 2017, klokken 13:44
Fikk til svar at storkundeavtale ikke gjelder ennå. Glemte å spørre om Agrol...
#12
Ser bedre ut enn først antatt! Spennende..
#13
Leaf 2010-2017 / Sv: Reservasjon av nye Nissan Leaf 2018
fredag 28. juli 2017, klokken 16:55
Har også betalt og registert meg, fikk svada svar angående kø nr/ordning.
Avventer til lansering og melder meg på andre biler også.

400 blir alt for dyrt, så sexy er den ikke!!
#14
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Motstand mot Opel
lørdag 17. desember 2016, klokken 20:28
Sitat fra: S4e på lørdag 17. desember 2016, klokken 20:20
Fra tidlig tester av Bolt produksjonsmodell: "Martin Mitchell: I was greatly disappointed in the seats when I sat in the Bolt at the SF Auto Show. The lack of lumbar support, cushion shape and asymmetrical pattern of the covers turned me off. The one I drove today had cloth seats and I found them to be much better than the show car. Not a fan of cloth seats, though, after the numerous stains on my VW Golf seats made them look really dingy.
Rear leg room is phenomenal for such a small car."
Har läst det där, men detta är ju stoff. Visst vi kan hoppas att det är bättre säten om man väljer stoff, vi kan också hoppas på Opel säten, men allt det där är bara hopp och ingen fakta. Men orkar inte diskutera mer om detta, försöker bara komma med fakta och inte massa drömmar.

Du och många andra ska köpa bilen, var glad för det
#15
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Motstand mot Opel
lørdag 17. desember 2016, klokken 19:27
Sitat fra: S4e på lørdag 17. desember 2016, klokken 19:14
Sitat fra: Benji_9 på lørdag 17. desember 2016, klokken 12:02
Bra sagt, det är där mitt fokus ligger, interiör och saknad av ACC. Och när de gäller interiör är det skinnklädsel, kvaliteten och stolarna fram.
Har inget annat att klaga på bilen, har inte brytt mig om alla små detaljer som många andra bryr sig om men har lagt vikt på de stora delarna som nämnt.

Och igen, detta är ingen Opel, det är en Chevrolet. Hade verkligen hoppats det skulle varit Opel med deras ljus och säten.
...

Er det ikke litt tidlig å konkludere på setene basert på en testbil?
Det kan gott hända och det hoppas jag på, men absolut inget indikerar att det blir så!
Dessutom har jag frågat flera Opel representanter och de sa att det finns inget belägg för att påstå att det ska bli bättre på de färdig producerade bilarna.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA