Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - john

#1
BMW iX / Sv: IX vinter egenskaper
mandag 27. desember 2021, klokken 10:32
Sitat fra: Hallgrim86 på mandag 27. desember 2021, klokken 09:25

Du kan slå av stabilitetssystemet ved å holde inne ESP-Knappen i noen sekunder. Velger du sport tillater den noe hjulspinn og lar deg sladde litt - men det er veldig "hit - men ikke lenger" effekt. Den tar bilen rolig inn om du prøver en skikkelig sladd.

Trykker du en gang kort på samme knapp vil du få Traction Mode og bilen vil hjelpe fremkommelighet ved å låse/bremse differensial.

For å få systemet helt 100% avslått kan du sette bilen i noe som heter roller-mode som egentlig er for når bilen skal gå på rullende landevei for testing.
Hvor finner jeg den knappen?
#2
BMW iX / Sv: IX vinter egenskaper
fredag 24. desember 2021, klokken 11:48
Den har som andre nye BMW ARB technology (near-actuator wheel slip limitation). Noe greier som kom først i i3 facelift, men er utrolig bra kontroll på hjulspinn. Har en bratt liten kneik med sving på ut av oppførselen min.
Har prøvd bakkestart forlenges og baklengs og den bare ruller pent i gang. De fleste biler lar hjulet slippe merkbart før det bremses igjen, men ix er nesten sømløs.
#3
BMW iX / Sv: Tester av iX
fredag 17. desember 2021, klokken 10:49
Fullstendig oppspinn, driftsikkerhet som skiller. Og så har de sammenliknet med i3 fra 2013.
#4
BMW iX / Sv: Produksjonsuke og levering av iX
torsdag 02. desember 2021, klokken 10:58
Spent på hva som ankommer Drammen, og når.
Autoprogress har vært i Bremerhaven og er innom Gøteborg på vei til Drammen. La oss håpe hun er stappa full med iX.
#5
BMW iX / Sv: Tester av iX
tirsdag 16. november 2021, klokken 09:35
Sitat fra: LMOR på tirsdag 16. november 2021, klokken 09:13
Men Laser lysene skulle ha en Matrix funksjon, men blendet ned alt for tidlig som fjernlys uten Matrix. Kan bli bra, men var skuffende.
Kort kommentar på lys
Testet lysene på belyste og helt mørke veier. Virker for meg som den blender ned mye tidligere hvis det er belysning langs veien.
Kjørte på mørk fylkesvei inni tjukke skauen og der synes jeg det fungerte utmerket. 
#6
BMW iX / Sv: Tester av iX
fredag 12. november 2021, klokken 19:51
Har testet iX med HK og B&W, og ift listen over her vil jeg si at i3 med HK er en  dab-radio fra Wish i forhold.

B&W er noe av det bedre jeg har hørt i bil noensinne. Har hatt X5 med B&O tidligere. Det er ikke i samme klasse.
Interessant med lyd i nakkestøttene og "shaker" i setet. Skal godt gjøres å fange opplevelsen med måleutstyr. Men i sin helhet utrolig bra. Særlig mellomtone som ofte er grøtete i bil. Får virkelig følelsen av premium her. "Ulempen" er at det blir lett å høre at kilden er dårlig, dvs DAB kanaler med lav bitrate er helt ulidelig.

Prøvde også HK som også er et veldig bra anlegg, nærmest røverkjøp til prisen. God balanse, mer en god trøkk og behagelig å lytte til. Milevis bedre enn HK i min vesle i3 iallefall. Jeg har valgt HK og kommer ikke til å savne noe mer i det daglige.
#7
BMW i3 / Sv: Rust på "bremsene"
torsdag 09. mars 2017, klokken 14:10
Sitat fra: rth på fredag 03. mars 2017, klokken 07:51
Har en 2010 1-serie som har gått rundt 100 000, og der ser skivene bak ut omtrent som om de var nye. Det helt uten å tenke på noe som helst.

Antispinn på den bruker bakbremsene. Som regel nok til å holde de fine. :)
#8
BMW i3 / Sv: i3 94 ah på Finn ?
lørdag 07. januar 2017, klokken 13:44
Helt normalt. :)

Hvis du følger like nøye med ved lansering av andre modeller så skjer det samme der. Men høyere salgstall betyr jo selvfølgelig mer av det.

Ser for øvrig at enkelte forsøker å tjene på bilen, legger den ut til full nypris etc. Jeg fikk 8% rabatt, så ville i så fall tjent nesten 30'. Sikkert noen som lar seg friste av det også.
#9
BMW i3 / Sv: Ville ikke hurtiglade! :( (Shell Espa)
onsdag 28. desember 2016, klokken 21:27
Sitat fra: Sungrazer på søndag 25. desember 2016, klokken 10:15
Opplevde det samme på Espa i høst. Ble stående der i 2 timer før jeg fikk ladet siden jeg ikke hadde nok strøm til å komme meg videre. Da var det problem med brukeren min hos Fortum, og jeg fikk dem til slutt til å opprette en helt ny bruker. Da virket det. Problemet oppstod etter at jeg hadde registrert bankkort i app´n til Fortum.
Interessant! Skal prøve en annen fortum-stasjon i nærmeste fremtid altså.

På elverum ladet jeg hos GK på terningen. Foretrekker GK av en eller annen ukjent grunn..
#10
BMW i3 / Sv: Ville ikke hurtiglade! :( (Shell Espa)
torsdag 22. desember 2016, klokken 12:43
Sitat fra: Magster på torsdag 22. desember 2016, klokken 12:37
Tipper desverre de fleste har opplevd problemer med en hurtiglader :( Spesielt ved bruk as sms som betaling.
Ja, at SMS er trøbbel er jeg kjent med. Jeg brukte brikke, og det var to forskjellige ladere av hver sin type. Skulle tro ihvertfall en av de fungerte.
#11
BMW i3 / Ville ikke hurtiglade! :( (Shell Espa)
torsdag 22. desember 2016, klokken 09:55
Jeg var på en langtur her om dagen.
Startet fra Oslo sentrum, kjørte til Elverum, hurtigladet 30min, kjørte 4 mil til. (totalt ca 185Km)
Var på besøk et par timer, kjørte hjemover igjen, og tenkte å hurtiglade på Shell Espa. Hadde da ca 30km range.

Ingen av laderne der ville samarbeide! Fikk koplet på og lading startet (tilsynelatende) men stoppet igjen etter ca 7-10 sekunder. Laderen meldte at prosessen var avsluttet av bruker. Forsøkte begge laderne som er av forskjellig type, begge avsluttet umiddelbart. Ringte Fortum og fikk de til å resette den ene laderen, men samme resultat etterpå.

Litt ugreit etter en lang dag og 100Km hjem (med en passasjer i bilen) at bilen ikke ville lade..
Uansett, koplet på semihurtig en liten stund for å ha litt margin, så kjørte jeg til Cirkle-K minnesung og ladet der (til 4,- minuttet) Det fungerte helt finfint.

Er det noen som har opplevd liknende?

#12
BMW i3 / Sv: Redusert ytelse i3 94ah
torsdag 17. november 2016, klokken 09:48
Til dere som stusser over at batteriet noen ganger blir kaldere under kjøring:
Er det ikke meningen at varmepumpa skal ta varmen som er til overs derfra og kjøre inn i kupeen?
Sånn sett er det vel logisk?
#13
BMW i3 / Sv: Kartoppdatering og trafikkinfo
onsdag 09. november 2016, klokken 12:12
Sitat fra: LMOR på mandag 07. november 2016, klokken 10:40
Siden Mac ikke støttes i portalen, selv om det står det gjør, så valgte jeg å få tak i selve kartet vi andre kanaler. Oppdateringen er gratis for oss med ny bil, og kartet ble installert uten problem. Trengte ikke oppgi koden heller.

Men med 2017-1 kartet vises ikke trafikkinfo... Det kan være fordi det er så nytt enda?

Har noen andre fått installert 2017-1 kartet, og fått like "god" trafikkinfo som før?

Slutter versjonen på.111 ?
Det er den offisielle versjonen, altså om den slutter på noe annet er det godt mulig du har et problem frem til .111 kommer?
#14
BMW i3 / Sv: Hjelp til valg av wallbox
tirsdag 18. oktober 2016, klokken 22:05
Sitat fra: KnutOL på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 21:59
Sitat fra: john på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 21:00
Jeg har plugget i en 32a 1-fas lader hos Bilia, kan bekrefte at det virker fint.

Er vel bare max hastighet som står på utstyrskoden.

Hvordan vet ut at det ble levert 7.4kW til bilen? Og var dette med den nye i3en?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Relativt stor forskjell på når bilen mener den skulle være ferdig. 1-fas 16a er jo bare frustrerende tregt (om dagen). Og ja, 94ah.
#15
BMW i3 / Sv: Hjelp til valg av wallbox
tirsdag 18. oktober 2016, klokken 21:00
Jeg har plugget i en 32a 1-fas lader hos Bilia, kan bekrefte at det virker fint.

Er vel bare max hastighet som står på utstyrskoden.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA