Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Majijus88

#1
Hei folkens
Var hos Tesla Karihaugen i dag for utbedring av en del småfeil på bilen min, en 2018 S100D som jeg kjøpte brukt i fjor. Har hatt Tesla siden 2019, og har egentlig vært strålende fornøyd så langt med både kvalitet og service, men i dag ble jeg ganske irritert, så jeg er interessert i å høre om det er andre som har opplevd noe lignende.

Situasjonen er at jeg for en drøy måned siden fikk beskjed fra bilen om at det var lite strøm i begge fob-ene. Dette opplever jeg som naturlig da begge fikk nytt batteri da jeg kjøpte bilen av selger, og jeg og samboer bruker hver vår i det daglige. Kjøpte dermed inn nye batterier og byttet, som jeg har gjort x-antall ganger før på andre biler. Merkelig nok ville fortsatt ikke den ene nøkkelen respondere, så jeg begynte å google litt og kunne lese at dette skjer fra tid til annen med fober, og at samtlige historier har ender med at Tesla bytter ut foben med en ny. Tenkte derav at dette bare kunne vente til en planlagt service noen uker frem i tid, da jeg fortsatt hadde en fungerende nøkkel.

Når jeg i dag da ankom Karihaugen, og gikk igjennom feilene med service, fikk jeg til slutt beskjed om at nøkkelen trolig var kortsluttet og at jeg da ville trenge en ny. Fair nok, det kan jo skje som jeg hadde lest på nettet. Grunnlaget for frustrasjon oppstår derimot når jeg rett etter får høre at dette må være min feil og at det trolig skjedde under batteribytte. Greit nok at det er fin elektronikk i slike sendere, og at noe slikt trolig kan skje om man er uforsiktig, men her ble det brukt tuppen av en kulepenn i plastikk, ikke akkurat hammer, meisel og rå vold. Fikk videre beskjed om at jeg kunne bestille en ny om jeg ville, og at det ville komme på "over 2000". Var heller ikke mulig å ta det på goodwill, da det var "brukerfeil". Syns dette bryter såpass med inntrykket jeg har av Tesla til nå, så håper det bare var en som hadde en dårlig dag på jobb.

Uavhengig syns jeg det blir feil å plassere dette som brukerfeil basert på ren antagelse, så i mitt hode tenker jeg at en klage er berettiget. Hva tenker dere?
Spent på om noen sitter på lignende opplevelse(r)  :-\
#2
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ioniq 5 vs TMY
søndag 07. mars 2021, klokken 11:36
Etter snart to år med Model 3, sitter det noe inne å bytte vekk fra Tesla da mine erfaringer i hovedsak har vært gode. Eneste grunnen til at vi må bytte bil er plass da vi siden uttak har fått både hund og barn. Y virket i utgangspunktet som et naturlig valg, men syns prisen er noe stiv i forhold til hva den selges for i USA, noe som selvsagt kan forandres nærmere lansering.

Etter at jeg fikk tildelt en P45 tenker jeg mer og mer på Hyundai da de har bevist at de klarer å lage gode elbiler med Ioniq og Kona, samtidig som kvaliteten virker noen hakk over Tesla i forhold til konstruksjon. Tror det jeg ville savnet mest fra Tesla er:

  • Supercharger nettverket
  • Dog mode
  • Lydanlegget og infotainment
#3
Hyundai Ioniq 5 / Sv: OTA-oppdatering? (over-the-air)
søndag 07. mars 2021, klokken 11:21
Det jeg opplever forvirrende er hvorvidt P45 bilene faktisk kommer klargjort for OTA, som aktiveres senere, eller om disse bilene faktisk mangler hardware til dette.

Syns det virker snodig å dytte ut en spesialutgave av en såpass "fremtidsrettet" bil uten OTA.
#4
Hei folkens, må beklage på forhånd, men dette blir et innlegg hovedsakelig for å ventilere frustrasjon.

I starten av uken var jeg nemlig overlykkelig over at det omsider skulle bli min tur til å hente Model 3, forøvrig min første nye bil noensinne. Følelsen kan best beskrives som å være 8 år igjen natten før julaften, men selve opplevelsen fra oppmøte på Lillestrøm er dessverre ikke preget av mye positivt.

Møtte opp på Lillestrøm ca 20 min før utlevering og ble tatt imot på en hyggelig måte av mannen i skranken.
25 minutter over avtalt tid blir vi tatt imot av en kar som til dags dato har det slappeste håndtrykket jeg har opplevd. Han forteller at bilen er ca 45 minutter forsinket og at vi må vente. Helt ok, vi hadde tatt oss fri resten av dagen og skjønte at de jobbet så fort de kunne.
45 minutter blir til 1,5 time før det plutselig dukket opp en ny person som tok oss til siden. Han kunne fortelle at de hadde funnet en ripe i frontruten som var midt i synsfeltet til fører. Derav kunne de juridisk ikke levere ut bilen. Har jobbet i bilbransjen selv tidligere i livet og vet at sånt kan skje. Selvfølgelig utrolig kjedelig, men han virker tillitsvekkende og beroliget med at det var bestilt glass fra Sverige som skulle ankomme påfølgende dag og bilen skulle få ruteskift av Riis bilglass klokken 14.00. Han fikk nummeret mitt og lovet at jeg skulle bli oppdatert. Dum som jeg var, glemte jeg naturligvis i samme slengen å be om nummeret hans.
Siden det kunne være smart med litt slingringsmonn ble det avtalt at vi kunne komme å hente bilen etter klokken 16.00 på fredag og at samtidig skulle få slippe kø.

Fasiten, når vi kom tilbake til Lillestrøm 18.30 i dag, var at ingen kjente til saken. Får beskjed om å vente, så skulle de undersøke. Etter totalt 90 minutter får jeg beskjed av en hyggelig svenske om at bilen dessverre ikke er klar og at de er usikre på status, da han som kjente til bilen min hadde gått for dagen.
Fikk heldigvis dekket taxi hjem denne gangen, men merker at nybilsfølelsen jeg har sett så frem til har blitt ødelagt. Håper bilen dukker opp snarlig og at det er mulig å få ordnet lånebil, da vår nåværende har blitt solgt og skulle blitt overlevert i morgen. Hurra...

Status to dager etter levering er dermed:

- Skadet Model 3 som ingen vet hvor er
- Tre timer minus i fleksitid og lønn
- Måtte ta en veldig kjedelig telefon til kjøper av bilen vår

Håper dere andre får en bedre start med Model 3 enn meg :/
#Sippemodus off

#5
Model 3 / Sv: Lillestrøm utlevering - etter 14.03.2019 -->
fredag 15. mars 2019, klokken 12:06
AWD eller Performance: AWD
Lakkfarge: Midnight Silver
Interiørfarge: Sort
Final invoice: Ja, men ikke korrigert for EAP -> AP. Angitt levering 20.03.19
Fått vin? : Ja
Fått SMS om utlevering?: Ikke konkret. Tidligere estimert mellom 14 - 27. mars
#6
Hei folkens!

Venter bil innen de neste ukene, og angrer på at jeg ikke gikk for 19'' Stiletto. Tesla har bekreftet at det ikke kan ettermonteres i Norge, så lurte på om noen her inne har tenkt motsatt vei og  kunne være interessert i et bytte mot mellomlegg?

Om du føler deg truffet, send meg gjerne en PM så finner vi sikkert en løsning  :)
#7
Model 3 / Forsikringstilbud - LR AWD
torsdag 03. januar 2019, klokken 12:00
Hei folkens  :)

Så det var en tråd nedenfor vedrørende forsikring på performance utgaven, så tenkte det kunne være interessant å høre hva dere har fått i tilbud på vanlig AWD. Har vært i kontakt med følgende selskaper til nå:
Storebrand, IF, Gjensidige, DNB, Sparebank1 (LO-favør).
Av disse er billigste tilbud fra IF, pålydende 1150,- pr mnd. (30 år 70% og 20.000km i året, Oslo).
Må si jeg syns det er en stivt å måtte betale mer i måneden for en bil enn motorsykkelen min som tilhører rød kategori hos nevnte selskaper :(

Har dere andre som bor i Oslo eller i nærheten opplevd lignende?
#8
Fremstår som at alle her inne nå har fått mulighet til å konfigurere bilen sin.
Må derfor bare spørre om det er flere reservasjonsholdere der ute som ikke har fått tilgang ennå?
Føler meg veldig ensom her  :P
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA