Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ozelot

#1
Sitat fra: tomrh på onsdag 20. september 2017, klokken 08:48
Er vel ca. 20% kapasitetstap på vår '12 i-MiEV. Målte med evbatmon sist v/130.000 km og fikk ca. 82% da mener jeg å huske, skal måle igjen nå ved 140.000 km.

Er dette normalt tap eller skiller denne seg ut?
#2
Kjøp og salg av elbiler/elkjøretøy / Sv: Vectrix VX-1 for salg!
lørdag 24. juni 2017, klokken 12:43
Må vel ha lett-mc lappen for å kjøre denne?
#3
Twizy / Sv: The Vangen's Twizy
lørdag 24. juni 2017, klokken 02:44
Siden du jobber hos Renault, hvordan blir det å bytte til større dekk egentlig? Er det mulig?


"Bilen" har et litt kult utseende, men den har fryktelig små hjul synes jeg...
#4
Hvordan er det å sitte sånn over lenger tid mon tro?
#5
Model X 2014 - 2022 / Hvordan er model X offroad?
onsdag 09. november 2016, klokken 00:43
Kanskje litt teit å spørre om, men har prøvd å google meg frem til filmer som viser forskjellen på modell x og andre biler med fossilmotor.  Finner nada. Er det noen so har vært litt utenfor veien eller på veldig glatt føre og kjent på hvordan bilen egentlig takler utfordrende underlag?
#6
De har en blå ionic hybrid til testkjøring på Nils sørhaug i haugesund. Jeg og damå testet den, og jeg likte den svært godt. Virket til å være milevis foran min 2006 modell varebil, og hadde det ikke vært for at den har litt lite bagasjerom ( til barnevogn) så hadde dette vært en veldig aktuell bil. Har kjørt en del prius, men likte girkassen og responsen på Hyundaien mye bedre :)

I morgen er det opp å teste Kia Niro , som har samme motor\girkasse som ionic, men også hengerfeste og større(?) bagasjerom :)
#7
BMW har nektet å ta forrige generasjon inn, samt nekte å utføre noe service på den siden det er for innviklet, så kan jo bare håpe.
#8
Elektriske Sykler og Motorsykler (2 hjul) / Sv: El-scooter
tirsdag 03. mai 2016, klokken 22:45
6-8 mil på 30 ah batteri? Hvordan er denne rekkevidden på vinteren?
#9
Kult å se slike prosjekt :)


Flott at du legger ved masse bilder så andre kan følge etter\lære av det du gjør. Blir så mye enklere\billigere for oss andre som også vil lage egne batterier istedenfor å betale blodpris i butikken ;)
#10
Jeg har også lagt merke til denne sykkelen, og som eventuell førstegangskjøper måtte jeg innom og prøve den i dag. Tanken er å erstatte bil de 2 mil til jobb, og heller bruke litt mer tid uten at jeg må dusje på jobb og når jeg kommer hjem fordi jeg er gjennomsvett.


Fikk prøve den litt i dag, men de har få bakker utenfor Biltema Haugesund, så hadde vært morro om jeg fant noen i området som hadde kjøpt den så jeg kunne prøvd den i noen bakker :)
#11
Andre elektriske doninger / Sv: Arngren slår til igjen
lørdag 16. april 2016, klokken 00:21
Cross Rider er den posten har brukt, og vår erfaring er at de er uhyre trege. Toppfart på 40 km\t ( hvis du har tid å vente).  Litt ironisk at disse blir levert med batteridrift for å være miljøvennlige, men kommer med agregat(diesel eller bensin) som sikrer at du er varm og god på turen der du kan kjenne på drivstofflukt til du blir kvalmen ;)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA