Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 535 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Elsykkelogelbil

Sider: [1] 2 3
1
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Alt av brukerinnstillinger borte - ikke første gang heller!
« på: Torsdag 02. Februar 2023, klokken 14:33 »
OK, men backupen i appen - hjelper det for det i bilen? BT-connection, osv?

Strevsomt å surre med det når man har startet å kjøre og skal sette på lydbok og f.. ikke får styre med det mens man kjører - ikke at jeg ville finne på noe sånt.

2
Hyundai Ioniq 5 / Alt av brukerinnstillinger borte - ikke første gang heller!
« på: Onsdag 01. Februar 2023, klokken 18:42 »
Flere som startet bilen til at alt, ink Bluetooth innstillinger var borte fra bilen?

Samme har skjedd før. Både i bilen og i app!

3
Leaf 2010-2017 / Leaf 2012- hjelp til småting
« på: Tirsdag 24. Januar 2023, klokken 10:03 »
Hei!

Vår høyt elskede leaf fra 2012 har passert 85000 km og er for oss verdt mye mer enn veiledende bruktpris

Men, min frue insisterte på å bruke noe annet enn merkeverksted ved forrige service.

Resultat? Nå lader den ikke automatisk når vi plugger i ladekabelen hjemme.

Noen som har noe tips? I tillegg når vi skrur på varmen fra app selv om den er tilkoblet hjemmelader virker det som den varmer opp bilen fra 12 v batteriet? Kan det stemme? Det er i så fall også nytt mener jeg...

4
Avansert: Batterier og Lading / Sv: Easee lader og zoe
« på: Lørdag 07. Januar 2023, klokken 15:20 »
Takk for svar, Svein!

Det fulgte bare med en ladekabel type 2 for lading på semi -hurtigladere 😔

5
Avansert: Batterier og Lading / Sv: Easee lader og zoe
« på: Fredag 06. Januar 2023, klokken 21:39 »
Tusen takk for svar, dere!

Den ladet fint her. Gikk relativt fort, cirka 20% i timen. Batteriet er vel 40 kWh. Så makset vel ikke ombordlader, men ganske greit likevel.

Men broren min hadde kjøpt en ladekabel for å lade hjemme hos seg selv (se bilde) og det funket dessverre ikke for hans zoe.
  [ You are not allowed to view attachments ]  

Så nå lader han i mellomtiden på ladestasjoner som ikke er hurtigladere.

Tips til hva han må gjøre for å lade hjemme? Må han ha transformator eller noe sånt? Jeg har ikke så god greie på dette som dere sikkert skjønner 😂🙈

Han skal montere ordentlig ladestasjon, men ønsker et midlertidig alternativ til det er på plass...

6
Avansert: Batterier og Lading / Sv: Easee lader og zoe
« på: Torsdag 05. Januar 2023, klokken 18:28 »
Sorry, oppfølgingsspørsmål: jeg kan lite om det her som dere merker, men noen skrev noe om noen sinnsykt høye priser om man ladet på 22kw? Er det så høyt at det bør unngås?

7
Avansert: Batterier og Lading / Sv: Easee lader og zoe
« på: Torsdag 05. Januar 2023, klokken 18:26 »
Tusen takk for svar 🙏

Står både 400 v og 230 v i skapet, men står 400v på bryteren med 1 på.

Og elektrikerne som installerte easee-laderen virka litt overrasket over at jeg hadde det jeg mente de kalte 400v system

8
Avansert: Batterier og Lading / Easee lader og zoe
« på: Torsdag 05. Januar 2023, klokken 17:07 »
Hei

Jeg fikk installert en easee lader hjemme i fjor.

Har 400 v anlegg og 32 amp til easee laderen

Vi har to kabler, 1 fase til vår gamle Nissan leaf og 3 fas til Ioniq 5.

Så har min bror kjøpt seg Renault zoe 40 2019 og inntil han får egen lader...

Kan han lade hos meg med en av kablene? Virker som zoe er litt sær på lademuligheter?

9
Hyundai Ioniq 5 / 360 bilde ubrukelig på ioniq 5?
« på: Onsdag 23. Mars 2022, klokken 17:31 »
Bildet sier det meste, kan knapt se at det er en bil som står ved siden av


  [ You are not allowed to view attachments ]  

10
Lade hjemme / Sv: Easee ladboks og ioniq 5 + Nissan leaf 2012
« på: Mandag 21. Mars 2022, klokken 12:26 »
Takk for svar!

Da gjør jeg det. Bare fikk veldig noia nå for å bruke stikkontakt. Men jeg får følge ekstremt godt med og gjøre det kun et par ganger til jeg får lader.

Har kontaktet en elektriker til nå og venter på svar, forhåpentligvis kan vi snart få opp en forsvarlig, dedikert og ordentlig lader.

11
Lade hjemme / Sv: Easee ladboks og ioniq 5 + Nissan leaf 2012
« på: Mandag 21. Mars 2022, klokken 12:07 »
Purret på Tibber i dag, de ringte selskapet og fikk til svar fra "saksbehandler" at de regnet med å finne tid for meg i løpet av noen dager".

Men skal se om jeg ikke finner en elektriker selv kanskje

12
Lade hjemme / Sv: Easee ladboks og ioniq 5 + Nissan leaf 2012
« på: Mandag 21. Mars 2022, klokken 09:58 »
Hei folkens!

Jeg vet at jeg har vært uansvarlig, muligens lovbryter og ikke direkte et geni ved å lade min Nissan Leaf på stikkontakten på min terasse i 9 år.

Men!

Da jeg bestilte hjemmelader Easee Home nå bestilte jeg også elektriker via Tibber og nå er det 3 uker siden og de har ikke engang giddet/hatt tid til å kontakte oss for å avtale time, kun for å få bilder av elektrisk anlegg osv.

Og det begynner å bli dyrt, for ikke å si upraktisk å finne hurtiglader for å holde vår nye Ioniq 5 i drift.

Kan jeg bruke denne langt fra optimale stikkontakten på verandaen på Ioniqen vår i et par uker? Jeg snakker ikke daglig lading, men feks lade den til 100% og så lade den igjen om 5 dager om vi ikke får opp hjemmeladeren snart.

Vi har et ganske nytt elektrisk anlegg

13
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ioniq 5 - førsteinntrykk
« på: Torsdag 17. Mars 2022, klokken 13:47 »
Oppdatert inntrykk etter nesten 700 km:

- Ryggekamera og denslags: ganske mye forvrenging i bildet. Vanskelig å bruke. Vesentlig bedre 360-bilde og ryggekamera på Volvo XC90 feks.
- Den rattgreia som holder bilen riktig er bare å slå av.
- Knappene er rart plassert, egentlig er det meste av interiøret ved dashbordet litt snodig organisert og upraktisk.
- Når du skal blinke får du opp et kamera som du knapt nok ser pga rattet. Virker helt teit.
- At man ikke kan vaske eller bruke vindusviskerne bak fremstår som et feilgrep.
- Her jeg er er det ingen 350 kw ladere, men flere 150 og 50 mener jeg. Så jeg vet ikke om jeg lader så fryktelig fort. Jeg satte den på en css 50 kw lader med 20 % batteri og da va den rundt 80 etter rundt 40 min og 100% etter rundt en time. Helt greit.
- Uvant at jeg må sette lydden på over 50 av 100 for å få noe lyd, men da øker den også markant. Rundt 60 lander jeg ofte, men er redd for å øke mer i frykt for å sprenge høyttalerne, til tross for at jeg egentlig kunne ønsket meg høyere lydnivå.

Men

Den er romslig, praktisk og bred
Den har bra rekkevidde
AWD-en er ganske god, jeg kom opp en isete bratt vei på hytta helt uten problemer
Den er god å kjøre

14
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Dørhåndtak kommer ikke ut
« på: Fredag 11. Mars 2022, klokken 13:17 »
Haha, det er super-keitete, jeg har jo gjort og prøvd dette flere titalls ganger de siste dagene. Mulig at det går an, men det er en idiot-løsning :-1:

15
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Dørhåndtak kommer ikke ut
« på: Fredag 11. Mars 2022, klokken 08:51 »
Leser et par steder på nett (glemt linken nå) at "... due to chip shortages" så ble en del biler levert uten den approach unlock door :( Mulig det er derfor jeg ikke har det, og den andre som skriver her...

Når man har vist fram så mange videoer av denne featuren og man har valgt premium som gir maks utstyr, må jeg si at jeg forventet at dette var på plass... Men mitt ansvar å sjekke, klandrer ikke bilforhandler ;)

Sider: [1] 2 3