Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - sylwester

Sider: [1] 2 3 ... 117
1
elbil.no og elbilforumets nettsider / Sv: Login virker ikke
« på: ſøndag 15. Mars 2020, klokken 13:32 »
Jeg er logget inn her fra Firefox, men prøvde med Chrome og da reproduserte jeg dette. Den sender ikke passord i requesten og selv om jeg endret slik at den gjorde det resulterer det i en 500 Internal Server error. Må nesten se i error loggen for å se hva det kan være for det er helt sikkert en PHP-feil.

2
Leaf 2010-2017 / Sv: Inneholder ikke denne annonsen mye feil?
« på: Tirsdag 04. Februar 2020, klokken 21:09 »
Det ser ut til at alt jeg hadde imot annonsen. Bortsett fra at det er mye store bokstaver og skriking er det ikke lengre en gen2 i følge teksten. Vi vet jo igrunn ikke om de har sakset feil. Jeg vil spekulere i at de har tekstene klare og kan ha bommet.

3
ChaDeMo/Combo hurtigladere / Sv: Nye priser hos Circle K
« på: ſøndag 02. Februar 2020, klokken 22:57 »
Legg merke til at jeg la ved rgnearket. Måtte lagre det som xls siden forumet ikke liker LibreOffice-filer :-(
Der kan man legge inn rabatter hvis man vil og få den oppdatert :-)

4
ChaDeMo/Combo hurtigladere / Sv: Nye priser hos Circle K
« på: ſøndag 02. Februar 2020, klokken 22:20 »
Urk. Ja byttet om aksene :( . 8% er Coop-rabatten. Det er jo ikke noe man oppnår men har fra første krone. Det er lavere høyde for å bli medlem i Coop enn Obos som koster noe hvert år så sant du ikke bort i en Obos-leilighet. Jeg gjør det så at det er Obos-rabatt er interessant for meg :)

Uten rabatter og uten gamle CK-priser blir den grafen ikke fullt så interessant, men for min det ville det da være CK, GK, deretter Fortum. Jeg tror ikke jeg oppnår 10% på GK, men jeg har registrert Coop (endelig fikk jeg noe å bruke det til) og Fortum (mulig første Obos-rabatten min :-P).

5
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Rekkevidde - praktisk erfaring
« på: ſøndag 02. Februar 2020, klokken 00:14 »
@Øyst1 En annen ting er jo at 62kWh viser LBW ved 3% i dash som sikkert er ved 7kWh som 40kWh eller høyere.
De kjører da av motorveien og du kan kjøre ganske mye lengre på 7kWh i 40km/t i sirkler på en parkeringsplass enn på motorveien så de burde ha visst at bilen kunne gå vesentlig lengre og holdt seg på motorveien ihvertfall frem til alt forsvant av tilbakemeldinger i dash.

Motor gjorde en liknende test, men forsto det som om de brukte NAF til å transportere bilen til ladepunkt etter at den hadde stoppa og da har de nok ikke kjørt sakte den siste tiden som den andre testen. Her var 62kWH Leaf 77% av WLTP og ikke 80% som i testen med sakte kjøring fra 3% dash.

6
ChaDeMo/Combo hurtigladere / Sv: Nye priser hos Circle K
« på: ſøndag 02. Februar 2020, klokken 00:00 »
Effekttariff på ladestasjoner som er offentlig tilgjengelige er like logisk som om vi skulle hatt oljebruksavgift hvis bensinstasjonen selger mer olje enn en gjennomsnittlig husholdning bruker til fyring. Det er helt klart at man må se om effekten går over per unike bruker og ikke på anlegget totalt.


Ang priser. Jeg har ikke hengt med i timen. Jeg har hurtiglada på Fortum og GK etter lokasjonen som er best og ikke fått med meg at de har økt prisene sine. Jeg tok deretter å tittet litt på prisene og lagde en liten graf siden jeg har 40kWh Leaf som holder seg i område 20-45kW og muligens 35kW i snitt.

Både gammel og ny CK var klart best på akkurat det snittet og CK gjør det nå bedre siden hvis hastigheten på min Leaf skulle gå ned så er prisen blitt den beste hvis ikke du har oppnådd mengderabatten til GK utover Coop-rabatten.

For hastigheter over 50kW ser det ut til at GK8% faktisk leder over Fortumog de over GK og de over Ionity konsekvent. Har ladeselskapene slutta helt å konkurere?


NB: Under 30kW så er prisene under Fortum for hyperlading siden det lønner seg fremfor 50kW-lading. Regnerarket mitt tok minste pris av hver.

7
Leaf 2010-2017 / Sv: Inneholder ikke denne annonsen mye feil?
« på: Lørdag 01. Februar 2020, klokken 12:11 »
Jeg anbefaler å rapportere den som mulig svindel. Det skal ikke gå an å stp frem som seriøs med slikt.

8
Leaf 2010-2017 / Sv: Inneholder ikke denne annonsen mye feil?
« på: Lørdag 01. Februar 2020, klokken 09:14 »
Det der er en japanmodell, dvs
 1gen. Den kommer uten utstyrsklasser og er dermed samme som min 2012. Den har ikke skinnseter så skinntrekk er det nærmeste man kommer.

9
Elbiler i media / Sv: Omveltninger i regjeringen...hvordan går det med elbilsatsingen?
« på: Onsdag 29. Januar 2020, klokken 00:44 »
Forslaget til jkirkebo er det kanadiske med noen vekttall på inntekt og grisgrent/tettbygd. Ikke dum idé, men jeg er usikker på om ikke administrasjonen av dette systemet vil ta mye av kaka. Des enklere slike system er des rimeligere er de å implementere.


10
Lexus UX300E / Sv: Lexus UX300e
« på: Tirsdag 28. Januar 2020, klokken 01:54 »
@Pingle Ja, jeg har nok regnet til EPA og ikke til WLTP. 80% er nok mer riktig for WLTP.
Det er fremdeles skuffende lite i forhold til high-end-bilene du får idag denne skal konkurrere med.

11
LeafSpy / Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
« på: Lørdag 25. Januar 2020, klokken 17:23 »
@ELNymann veldig bra. Kun 5% kapasitetstap. Du skulle ha målt når batteriet er fullada for å se hvor mye du har i forhold til nybilkapasitet. F.eks .sier 214 76,2% kun at det er så mye i forhold til en fullada ny bil 281, men denne er jo ikke fullada så ikke sammenliknbart. Forrige eier har nok passa på å batteriet med tanke på hvor lite hen har kjørt hvert år.


12
Elbiler i media / Sv: Omveltninger i regjeringen...hvordan går det med elbilsatsingen?
« på: Lørdag 25. Januar 2020, klokken 17:14 »
Ja, det kommer i større grad til å bli Stortingsflertallet som faktisk bestemmer.
Hvem tror du har bestemt tidligere:)
Med en regjeringsplattform er det forhåndsbestemt hestehandel om hva som skal igjennom og da vil saker som har et mindretall på stortinget gå igjennom i større grad med kun backing fra regjeringspartiene. Dvs. gjennomgående blåe mot blåe saker.

Med mindretall så har faktisk opposisjonen mulighet til å hestehandle. Det betyr at venstresiden nå kan få inn noen saker som ellers ikke ville vært på tale med Frp i regjering. Høyre vil velge kamelene sine etter hvem som tilbyr minst og jeg tror faktisk at AP kan være enklere å svelge enn Frp i mange saker.

Jeg tror de fleste partiene bortsett fra Frp og Rødt er mer eller mindre enig i et grønt skifte så klimasaker vil være enklere å få igjennom nå. Venstre er nok glade de vil få blest om mer miljø de som spiller på miljøprofil.

13
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Varmeapparat når bilen er parkert
« på: Onsdag 22. Januar 2020, klokken 01:38 »
Hvis dette er noe som hendte etter service ville jeg snakka med Nissan om dette. Jeg kommer ihvertfall til å snakke med de for hvis dette skjer med min bil etter service i April får de bilen tilbake med en gang. Det er helt uakseptabelt.

14
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: LeafSpy 40KWh - her kan du dele dine resultater
« på: Onsdag 15. Januar 2020, klokken 15:10 »
Fint at du dro oss on topic igjen @Jossemosse  :)
Wow den har gått mye og regner med at dash viser 100% der. 450/500 er temmelig 10%.
Hvilken kjørelengde satser du på å ha per år? Skal bli spennende å se om den holder seg.

Min falt mye det første året og deretter ca. 1% i 2019. Jeg tror ikke hurtiglading i seg selv står for kapasitetstapet.

15
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Varmeapparat når bilen er parkert
« på: Fredag 10. Januar 2020, klokken 18:03 »
Jeg vet at det muligens er restriksjoner på varmeanlegget når bilen er under LBW (førstebatterivarsel).
F.eks. merket TeslaBjørn at varmen først kom på ved ca. 10% som er rett over de 9% som vises når bilen er LBW.

Det kan også hende du ikke har kommet til riktig posisjon. Den ruller jo mellom AV, kun-12V, 400V, repeat....
Istedenfor å trykke 2 ganger kan du fra AV-posisjon holde inn bremsen og starte som om du ville starte bilen. Da vil den starte i den posisjonen hvor varmeanlegget virker og du har spart et sekund.

Alternativt er varmeanlegget ditt defekt, men da skal den jo ikke virke når bilen er på heller.

Sider: [1] 2 3 ... 117