Sitat fra: Hodetelefoner på onsdag 27. juni 2018, klokken 13:50
Ikke mulig. Men du kan koble den ut. Gjort det på vår
Du sier at det ikke er mulig. Har du noen kilde på dette?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Hodetelefoner på onsdag 27. juni 2018, klokken 13:50
Ikke mulig. Men du kan koble den ut. Gjort det på vår
Sitat fra: krister461 på torsdag 11. januar 2018, klokken 12:58
Ville gått for en av disse med rødt eller blått adapter i ene enden og schuko i andre:
http://www.ladespesialisten.no/index.php/skjoteledninger
Da har du en bedre kobling enn en ren schuko-ledning. Uansett må du passe på at du går for 2,5mm skjøteledning og ikke lar den ligge i kveil.
Sitat fra: o.b.lix på fredag 05. januar 2018, klokken 16:21Synd for meg at jeg har 2017.50.3 da.Sitat fra: steam på fredag 05. januar 2018, klokken 12:22
14. Autopilot sluttet å virke etter oppdatering til 2017.50
Etter å ha oppdater til 2017.50 har jeg nå hverken cruise eller Autopilot.
Dette er kjent softwarefeil, 2017.50.1 kom dagen etter og denne virker, og enda bedre 2017.50.3 som kom nyttårsdag, som har regnsensor også.
Sitat fra: steam på fredag 03. november 2017, klokken 14:07
Da var det min tur til å klage på bilen min. Det som følger nå er en liste over alle feil og mangler jeg har funnet på min bil. Bilen er en helt ny 75D, levert tirsdag 24.10.2017. Alle feilene på denne listen ble oppdaget under overlevering eller i løpet av den første uken med eierskap.
1. Lakkskader på panser og bagasjeluke Fikset
Bilen hadde under overlevering to små, men synlige, lakkskader. Begge er en ripe på ca 2 cm. Tesla lovet å utbedre dette ved første besøk til et servicesenter.
https://i.imgur.com/hhQF6jn.jpg
https://i.imgur.com/NRf9I6v.jpg
2. Venstre fremhjul treffer hjulbuen når bil står i high og very high Fikset
Allerede første kvelden opplevde jeg at hjulene lagde en fæl slaglyd mot hjulbuen. Video er tatt av problemet og Tesla har sagt de skal utbedre problemet og eventuelle skader som måtte oppstå som følger av mangelen. Eksempelbilde er i posisjon "Very High".
https://i.imgur.com/MERBe8x.jpg
3. Vannlekkasje i bagasjelukenDelvis fikset
Dagen jeg hentet bilen regnet det som aldri før på hele østlandet. Da jeg kom hjem etter et par timer opplevde jeg at det lakk vann fra håndtakene på bagasjeluken. Tesla har lovet å rette mangelen, men jeg forventer også at alle følgeskader (rust, råte osv) som måtte komme av denne mangelen skal dekkes av Tesla i lang tid fremover. Noen som vet hvordan jeg går frem for å få dette?
Videoen er tatt ca 18 timer etter at det stoppet å regne. Det kan umulig være sunt for bilen å ha så mye vann der så lenge.
https://streamable.com/z27pe
4. Bulk i aluminiumslist inne på passasjersiden Fikset
Den fine aluminiumslisten med "Model S" ved passasjerdøren har en bulk på seg. Bilde er tatt og Tesla har lovet å bytte listen.
https://i.imgur.com/glSwDBU.jpg
5. AP2 låser seg til 50 km/t selv om jeg befinner meg på motorveien Fortsatt feil
Denne feilen har oppstått to ganger. Hvis jeg først kjører med autopilot på en landevei med fartsgrense 60 km/t eller lavere så låser bilen seg til maksfart på 50. Selv når jeg er på E6 med 100-sone.
Bildet er tatt i 70-sonen på Ring 3 i Oslo. Her er det vanligvis ingen fartsbegrensning.
https://i.imgur.com/KlxmVZE.jpg
6. "Dunk"/"Klunk"-lyd fra frontmotor ved Autopilotkjøring i lav hastighet Fortsatt feil
Autopiloten er perfekt for køkjøring, men ved kjøring i meget lav hastighet (3-6 km/t) vil det komme en meget ekkel lyd fra frontmotor når den bremser/sakker ned farten. Lyden er rapportert til Tesla som sa de skulle ta en kikk på det.
Waning: Vertical video
Hør på lyden ca midt i klippet.
https://streamable.com/hq13b
7. Tesla Skøyen / Vianor har ødelagt hattehyllen Fikset
Bilen skulle egentlig leveres med vinterdekk, men jeg fikk dette satt på av Tesla/Vianor fredag 27.10. I den forbindelse ble sommerdekkene lastet bak i bilen, og hattehyllen ble skadet som følger av dette.
https://i.imgur.com/WAAMNsE.jpg
8. Gummilist ved B-stolpe blir "revet opp" av vinduet som lukker seg Delvis fikset
Både på førerside og på passasjersiden av bilen blir gummilist mellom front-dør og B-stolpe dratt til sides. Jeg merker noe vindstøy fra disse glippene. Tesla har lovet å se på saken.
Warning: Vertical video
https://streamable.com/zsk1k
https://i.imgur.com/uqhtcZ6.jpg
9. Gummilist ved "triangelvinduet" på passasjersiden lekker til tider mye luft. Fikset
På passasjersiden vil noen ganger gummilisten ved triangelvinduet lekke store mengder luft. Vanskelig å merke når man ligger i 50-80 km/t, men ekstremt merkbart på vei hjem fra Danmark når man ligger i 120 km/t eller mer.
https://i.imgur.com/oFz9ofH.jpg
10. 12V battery Low Voltage Warning Fikset
Da jeg startet bilen fredag 03.11 kom det opp en melding om at 12V-batteriet hadde for lav spenning. Jeg kontaktet Tesla per telefon som ba meg kjøre til nærmeste servicesenter. Tesla Skøyen tok en rask titt på loggene og bestemte at det ikke var noe å være nervøs for, men at de mest sannsynlig ville bytte 12V-batteriet ved min neste servicetime.
11. Car Needs Service/Steering Assist Reduced Fortsatt feil
Rask feilmelding som poppet opp på skjermen i ca 2 sekunder onsdag 08.11. Ringte og snakket med Tesla, og de sa at bilen måtte inn til service, men at vi ikke trengte å fremskynde det noe mer enn den timen jeg allerede har satt. De sa at det mest sannsynlig var noe galt med servoen og at de trodde denne skal byttes.
12. Ultrasoniske sensorer foran virker ikke alltid Skal være fikset, ikke bekreftet
Ultrasoniske sensorer foran vil ikke alltid virke. Feilen er filmet og meldt inn til Tesla.
https://streamable.com/6ctvc
Alle tips om hvordan jeg burde forholde meg til disse problemene mottas med stor takk!
Sitat fra: Larsebass på mandag 11. desember 2017, klokken 17:34
Får god tid til bondeanger også. Burde jeg byttet farge? Hva hvis FSD kommer til jul?
Sitat fra: ModelS på fredag 01. desember 2017, klokken 21:33
Når kan man aktivere AP? Jeg har kjørt rundt 210 km, men får beskjed om at kameraet fortsatt kalibreres.
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 21. november 2017, klokken 10:23
Visstnok en softwarebug som nylig ble introdusert.
Sitat fra: steam på fredag 03. november 2017, klokken 14:07
Da var det min tur til å klage på bilen min. Det som følger nå er en liste over alle feil og mangler jeg har funnet på min bil. Bilen er en helt ny 75D, levert tirsdag 24.10.2017. Alle feilene på denne listen ble oppdaget under overlevering eller i løpet av den første uken med eierskap.
1. Lakkskader på panser og bagasjeluke
Bilen hadde under overlevering to små, men synlige, lakkskader. Begge er en ripe på ca 2 cm. Tesla lovet å utbedre dette ved første besøk til et servicesenter.
https://i.imgur.com/hhQF6jn.jpg
https://i.imgur.com/NRf9I6v.jpg
2. Venstre fremhjul treffer hjulbuen når bil står i high og very high
Allerede første kvelden opplevde jeg at hjulene lagde en fæl slaglyd mot hjulbuen. Video er tatt av problemet og Tesla har sagt de skal utbedre problemet og eventuelle skader som måtte oppstå som følger av mangelen. Eksempelbilde er i posisjon "Very High".
https://i.imgur.com/MERBe8x.jpg
3. Vannlekkasje i bagasjeluken
Dagen jeg hentet bilen regnet det som aldri før på hele østlandet. Da jeg kom hjem etter et par timer opplevde jeg at det lakk vann fra håndtakene på bagasjeluken. Tesla har lovet å rette mangelen, men jeg forventer også at alle følgeskader (rust, råte osv) som måtte komme av denne mangelen skal dekkes av Tesla i lang tid fremover. Noen som vet hvordan jeg går frem for å få dette?
Videoen er tatt ca 18 timer etter at det stoppet å regne. Det kan umulig være sunt for bilen å ha så mye vann der så lenge.
https://streamable.com/z27pe
4. Bulk i aluminiumslist inne på passasjersiden
Den fine aluminiumslisten med "Model S" ved passasjerdøren har en bulk på seg. Bilde er tatt og Tesla har lovet å bytte listen.
https://i.imgur.com/glSwDBU.jpg
5. AP2 låser seg til 50 km/t selv om jeg befinner meg på motorveien
Denne feilen har oppstått to ganger. Hvis jeg først kjører med autopilot på en landevei med fartsgrense 60 km/t eller lavere så låser bilen seg til maksfart på 50. Selv når jeg er på E6 med 100-sone.
Bildet er tatt i 70-sonen på Ring 3 i Oslo. Her er det vanligvis ingen fartsbegrensning.
https://i.imgur.com/KlxmVZE.jpg
6. "Dunk"/"Klunk"-lyd fra frontmotor ved Autopilotkjøring i lav hastighet
Autopiloten er perfekt for køkjøring, men ved kjøring i meget lav hastighet (3-6 km/t) vil det komme en meget ekkel lyd fra frontmotor når den bremser/sakker ned farten. Lyden er rapportert til Tesla som sa de skulle ta en kikk på det.
Waning: Vertical video
Hør på lyden ca midt i klippet.
https://streamable.com/hq13b
7. Tesla Skøyen / Vianor har ødelagt hattehyllen
Bilen skulle egentlig leveres med vinterdekk, men jeg fikk dette satt på av Tesla/Vianor fredag 27.10. I den forbindelse ble sommerdekkene lastet bak i bilen, og hattehyllen ble skadet som følger av dette.
https://i.imgur.com/WAAMNsE.jpg
8. Gummilist ved B-stolpe blir "revet opp" av vinduet som lukker seg
Både på førerside og på passasjersiden av bilen blir gummilist mellom front-dør og B-stolpe dratt til sides. Jeg merker noe vindstøy fra disse glippene. Tesla har lovet å se på saken.
Warning: Vertical video
https://streamable.com/zsk1k
https://i.imgur.com/uqhtcZ6.jpg
9. Gummilist ved "triangelvinduet" på passasjersiden lekker til tider mye luft.
På passasjersiden vil noen ganger gummilisten ved triangelvinduet lekke store mengder luft. Vanskelig å merke når man ligger i 50-80 km/t, men ekstremt merkbart på vei hjem fra Danmark når man ligger i 120 km/t eller mer.
https://i.imgur.com/oFz9ofH.jpg
10. 12V battery Low Voltage Warning
Da jeg startet bilen fredag 03.11 kom det opp en melding om at 12V-batteriet hadde for lav spenning. Jeg kontaktet Tesla per telefon som ba meg kjøre til nærmeste servicesenter. Tesla Skøyen tok en rask titt på loggene og bestemte at det ikke var noe å være nervøs for, men at de mest sannsynlig ville bytte 12V-batteriet ved min neste servicetime.
11. Car Needs Service/Steering Assist Reduced
Rask feilmelding som poppet opp på skjermen i ca 2 sekunder onsdag 08.11. Ringte og snakket med Tesla, og de sa at bilen måtte inn til service, men at vi ikke trengte å fremskynde det noe mer enn den timen jeg allerede har satt. De sa at det mest sannsynlig var noe galt med servoen og at de trodde denne skal byttes.
Alle tips om hvordan jeg burde forholde meg til disse problemene mottas med stor takk!
Sitat fra: steam på lørdag 04. november 2017, klokken 10:18Sitat fra: steam på fredag 03. november 2017, klokken 14:07
Da var det min tur til å klage på bilen min. Det som følger nå er en liste over alle feil og mangler jeg har funnet på min bil. Bilen er en helt ny 75D, levert tirsdag 24.10.2017. Alle feilene på denne listen ble oppdaget under overlevering eller i løpet av den første uken med eierskap.
1. Lakkskader på panser og bagasjeluke
Bilen hadde under overlevering to små, men synlige, lakkskader. Begge er en ripe på ca 2 cm. Tesla lovet å utbedre dette ved første besøk til et servicesenter.
https://i.imgur.com/hhQF6jn.jpg
https://i.imgur.com/NRf9I6v.jpg
2. Venstre fremhjul treffer hjulbuen når bil står i high og very high
Allerede første kvelden opplevde jeg at hjulene lagde en fæl slaglyd mot hjulbuen. Video er tatt av problemet og Tesla har sagt de skal utbedre problemet og eventuelle skader som måtte oppstå som følger av mangelen. Eksempelbilde er i posisjon "Very High".
https://i.imgur.com/MERBe8x.jpg
3. Vannlekkasje i bagasjeluken
Dagen jeg hentet bilen regnet det som aldri før på hele østlandet. Da jeg kom hjem etter et par timer opplevde jeg at det lakk vann fra håndtakene på bagasjeluken. Tesla har lovet å rette mangelen, men jeg forventer også at alle følgeskader (rust, råte osv) som måtte komme av denne mangelen skal dekkes av Tesla i lang tid fremover. Noen som vet hvordan jeg går frem for å få dette?
Videoen er tatt ca 18 timer etter at det stoppet å regne. Det kan umulig være sunt for bilen å ha så mye vann der så lenge.
https://streamable.com/z27pe
4. Bulk i aluminiumslist inne på passasjersiden
Den fine aluminiumslisten med "Model S" ved passasjerdøren har en bulk på seg. Bilde er tatt og Tesla har lovet å bytte listen.
https://i.imgur.com/glSwDBU.jpg
5. AP2 låser seg til 50 km/t selv om jeg befinner meg på motorveien
Denne feilen har oppstått to ganger. Hvis jeg først kjører med autopilot på en landevei med fartsgrense 60 km/t eller lavere så låser bilen seg til maksfart på 50. Selv når jeg er på E6 med 100-sone.
Bildet er tatt i 70-sonen på Ring 3 i Oslo. Her er det vanligvis ingen fartsbegrensning.
https://i.imgur.com/KlxmVZE.jpg
6. "Dunk"/"Klunk"-lyd fra frontmotor ved Autopilotkjøring i lav hastighet
Autopiloten er perfekt for køkjøring, men ved kjøring i meget lav hastighet (3-6 km/t) vil det komme en meget ekkel lyd fra frontmotor når den bremser/sakker ned farten. Lyden er rapportert til Tesla som sa de skulle ta en kikk på det.
Waning: Vertical video
Hør på lyden ca midt i klippet.
https://streamable.com/hq13b
7. Tesla Skøyen / Vianor har ødelagt hattehyllen
Bilen skulle egentlig leveres med vinterdekk, men jeg fikk dette satt på av Tesla/Vianor fredag 27.10. I den forbindelse ble sommerdekkene lastet bak i bilen, og hattehyllen ble skadet som følger av dette.
https://i.imgur.com/WAAMNsE.jpg
8. Gummilist ved B-stolpe blir "revet opp" av vinduet som lukker seg
Både på førerside og på passasjersiden av bilen blir gummilist mellom front-dør og B-stolpe dratt til sides. Jeg merker noe vindstøy fra disse glippene. Tesla har lovet å se på saken.
Warning: Vertical video
https://streamable.com/zsk1k
https://i.imgur.com/uqhtcZ6.jpg
9. Gummilist ved "triangelvinduet" på passasjersiden lekker til tider mye luft.
På passasjersiden vil noen ganger gummilisten ved triangelvinduet lekke store mengder luft. Vanskelig å merke når man ligger i 50-80 km/t, men ekstremt merkbart på vei hjem fra Danmark når man ligger i 120 km/t eller mer.
https://i.imgur.com/oFz9ofH.jpg
Alle tips om hvordan jeg burde forholde meg til disse problemene mottas med stor takk!
10. 12V battery Low Voltage Warning
Da jeg startet bilen fredag 03.11 kom det opp en melding om at 12V-batteriet hadde for lav spenning. Jeg kontaktet Tesla per telefon som ba meg kjøre til nærmeste servicesenter. Tesla Skøyen tok en rask titt på loggene og bestemte at det ikke var noe å være nervøs for, men at de mest sannsynlig ville bytte 12V-batteriet ved min neste servicetime.
Sitat fra: sfinxern på tirsdag 07. november 2017, klokken 08:30
Noen som vet hvor mange TMS og TMX som har blitt solgt nye i Norge hver måned dette året?
Tesla må jo selge fryktelig mye biler i Norge nå.
Sitat fra: AirCanada på mandag 06. november 2017, klokken 19:37
Steam: Fordi den effektive renten ikke er 0,25%?
prj_84: Det var det jeg gjorde fredag i forrige uke og trodde alt var spikret.
Sitat fra: AirCanada på mandag 06. november 2017, klokken 19:26
Mottatt sluttfaktura.
Planen hele veien har vært å lånefinansere store deler av beløpet, men betale inn litt egenkapital.
Nå lyder fakturaen på totalbeløpet.
Hvordan går en da frem når en bare skal betale egenkapitalen?