Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - alda

Sider: [1] 2 3 ... 47
1
Mitsubishi i-Miev / Citroen C-Zero / Peugeot iOn / Sv: Trenger råd ved kjøp av trilling
« på: onsdag 13. november 2019, klokken 10:31 »
Takk for svarene i denne tråden. Endte opp med en forsiktig brukt C-zero med 8 mnd gjenværende garanti. :)
Det kunde ha varit min bil nästan... har en 2015 C-Zero som har gått ca. 35000' bara, kan jag fråga vad du betalade för den? Grattis med ny bil oxå  :) :+1:

2
e-208 / Sv: Bilen är i Norge!
« på: mandag 11. november 2019, klokken 19:55 »
Dette høres jo veldig bra ut!  :+1:

Om du har mulighet ville jeg satt stor pris på svar på dette spørsmålet:
GT og GT Line har mørkt interiør (taktrekk) slik jeg har forstått det, hvordan opplevde du dette? Ble det for mørkt i bilen? Ville du anbefalt glasstak?
Det var panoramatak på denna, och det har vi oxå beställt. Men tror inte det blir mörkt med svart tak.

3
e-208 / Sv: Bilen är i Norge!
« på: mandag 11. november 2019, klokken 16:19 »
Då har jag och frugan prøvekjørt en fullt utstyrd GT-Line!

Stod till förväntningarna helt klart, kanske toppade dem til och med! Mycket stabil och fin, märkte inte till någon sporing eller hård fjädring som är nämnt några tester.

Tvärtom mycket behaglig resa, låg ljudnivå i farter på upp till 80 km/h i varje fall. SOC var på ca. 77 % när vi startade prøveturen, men efter 8 km på Ring 3 så hade räckvidden ökat från 160 till 190 km.

Man satt bra i sätena, som hade många justeringsmöjligheter.
I ECO-mode var acceleration väldig myk, og lik oppførseln i en ICE-bil, fick inte testa Sport, men där var den helt säkert betydligt kvickare. Testade oxå baksätet, liten benplass där om inte sätet framför drogs fram en bit.

Totalt sett verkar framstår bilen som tight och gott sammanskruvad, och interiøret är mycket läckert!
10-tums skärmen var oxå enkel att lära sig.

Detta är helt klart en fullträff från Peugeot!

4
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Skevbelastning och söknad till netteier
« på: lørdag 09. november 2019, klokken 23:29 »
OK, tack ska ni ha för goda svar!

Då kan jag ladda vidare på 1-fase utan att vara rädd för att det får allvarliga konsekvenser.

5
Ladeplasser og ladekabler / Skevbelastning och söknad till netteier
« på: lørdag 09. november 2019, klokken 15:28 »
Tänkte höra med experterna om förklaring på två saker jag inte helt skjønner.

1. "Skevbelastning vid laddning på 1-fas är inte bra" - jag har en Tesla Wallconnector som är kopplad på egen 32A
     kurs, 1-fas. Vilken skada gör det att ladda på 1-fas på 32A? Har hört flera snacka om skevbelastning, men på
     vilket sätt är detta skadligt?

2. "Om du ska ha en 16A kurs, 1-fas, för elbilsladdning måste vi söka om tillstand från netteier" (elektriker i
     Kragerø). Varför kan inte jag disponera strøm fritt upp till gränsen för huvudsäkringen på huset?

6
Model S / Sv: Død MCU
« på: fredag 08. november 2019, klokken 12:41 »
Hvordan har vedkommende funnet ut dette?
Ingen aning. Han hade lagt till en bild i posten som såg ut som den var tagen från diagnosverktyg av något slag. Hittar inte posten längre...

Edit: Var i Tesla Owners Worldwide-gruppen, sök på "logging MCU" om du är medlem.

7
Model S / Sv: Død MCU
« på: fredag 08. november 2019, klokken 10:52 »
De er ikke feilkonstruert.

Problemene med eMMC er generert av software, og at Tesla skriver ut masse unødvendig informasjon i loggfilene til Linux. Dette generererer unødvendig skriveoperasjoner til eMMC, som igjen sliter brikkene ut.
Det ryktas att Tesla har tagit tag i detta nu, och i senaste uppdateringen har de gjort något som gör att loggingen begränsas betydligt, jag citerar från en FB-grupp:
Can confirm that firmware 2019.32.12.7 which is rolling out now does actually help in reducing logging on MCU1 cars. It actually stops syslogd completely when car is stationary.--

8
e-208 / Sv: Bilen är i Norge!
« på: torsdag 07. november 2019, klokken 15:07 »
Er vel fosil versjonen du får prøvekjørt?
Hørt at elbilen ikke blir mulig å prøvekjøre før Januar
Har fått beskjed om att de har en "pre produktionsutgåva" av elbilen som er helt lik produktionsbilen, och som kan prøvekjøras med en selger i bilen. Hoppas den infoen stämmer :-)

9
e-208 / Bilen är i Norge!
« på: torsdag 07. november 2019, klokken 10:10 »
Vi fick epost fra selger att bilen är på plats och kan prövekjöras måndag-torsdag i nästa vecka (BOS Ullevål). Ska dit kl. 13.30 på måndag - can't wait!  :) :) :)

10
Model S / Sv: Horn virker ikke - Tesla mener det er betalbart
« på: onsdag 06. november 2019, klokken 11:10 »
Om det är innanför 5 år så är ju bilen under fabriksgaranti, inget att snacka om. Har väl ingenting med reklamation att göra så länge bilen är under garanti? Eller har bilen gått över 100'?

11
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Kommunal parkering Oslo sentrum
« på: onsdag 06. november 2019, klokken 10:35 »
Det har blitt færre og færre offentlige p-plasser innenfor ring 1, og normalen er maks 2 t p-tid
Tallet er nå null. Her er gjeldende parkeringskart, og innenfor Ring 1 er det kun sone 2040, dvs varebilparkering. I tillegg er det en del HC-plasser.

Se også tidligere tråd.

Hvor tidlig må man være ute for å få plass i festningsgarasjen?
Jeg hadde behov for sentrumsparkering noen ganger i fjor, men da var det fullt allerede kl 06:30. Den gangen var det gateparkering å oppdrive. Nå som også det er borte, tror jeg du skal være svært tidlig ute for å få sikker plass. (Men har ingen nylig erfaring med dette).

Man kan parkera gratis överallt där det är beboerparkering, t.ex Uranienborg/Briskeby rätt bak slottet, ingen tidsbegränsning. Inte alltid så lätt att hitta ledig plats, men brukar gå bra. Parkerade där själv idag, kom kl. 8 och hittade ledig plats utan problem.

12
Kjøpe elbil? / Sv: Bil til singel aktiv mann.
« på: tirsdag 05. november 2019, klokken 09:37 »
Takker for mange gode og interessante innlegg. Skal nok smøre meg med endel tålmodighet med tanke på bilvalget ennå. Er ikke sånn at det blir så ekstremt mye kjøring på dårlig vei, men siden jeg skal ha bare en bil så vil jeg ha mulighet til å komme meg fram på litt krøkkete veier hvis jeg ønsker.

Skulle gjere hatt noen cm ekstra på bakkeklaring på Polestar 2, da hadde det fort blitt den 😀

Bor du i Oslo? Då kan du se bilen live, den har inte alls så låg bakkeklaring. Se bilde!

13
Kjøpe elbil? / Sv: Bil til singel aktiv mann.
« på: mandag 04. november 2019, klokken 12:39 »
Polestar 2. Ellers er vel I-Pace den som takler dårlige veier best.
Polestar 2 har vel 135 mm bakkeklaring. Mindre enn Model 3.
Var och såg på den "live", och den ser ut att ha betydligt högre markfrigång än TM3.

14
Model S / Sv: DIY - tråden
« på: mandag 04. november 2019, klokken 09:25 »
Om du vill ha bättre ljus i fotbrunn fram (och bak), kan man köpa ett set med led-lampor som är enkla att installera (plug and play). Priset för 4 st. är det samma som du betaler för en (1) i norsk nätbutik, så har man inte bråttom med leveransen kan detta rekommenderas.

Mycket enkelt att installera, största problemet är faktiskt att få ut existerande lampor, i mitt tillfälle satt de mycket hårt fast. Var tvungen att lirka ganska mycket med en flat skruvmejsel för att få ut dom (ligger videor på Youtube som visar hur man går fram).

https://www.ebay.com/itm/4X-Car-Door-Blue-LED-Trunk-Boot-Foot-Well-Glove-Box-Lights-For-TESLA-MODEL-X-S-3/283631054227?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649 [ You are not allowed to view attachments ]

15
Kjøpe elbil? / Sv: Bil til singel aktiv mann.
« på: fredag 01. november 2019, klokken 09:30 »
Polestar 2 eller Tesla Model 3 performance 8)

Sider: [1] 2 3 ... 47