Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Trine2

#1
e-208 / Sv: E-208 vs Corsa-e appfunksjon.
mandag 31. august 2020, klokken 09:04
Med ikke stabil menes problemer i appen. Siden du vil ha en som virker hundre prosent så kan du ikke velge E-208. Infotainmentsystem og data som presenteres der gir ikke alltid mening, og du får heller ikke se batteriprosent eller ladehastighet.

Personlig synes jeg bilen er overpriset, særlig når den har så mye "mangler".
#2
e-208 / Sv: E-208 vs Corsa-e appfunksjon.
lørdag 29. august 2020, klokken 22:06
Den er ikke stabil på 208. Man må ha 40% eller mer for å virke, selv om man er tilkoblet.
#3
Mazda MX-30 / Sv: Priser - og sammenligninger
lørdag 29. august 2020, klokken 21:33
Man kan kanskje håpe at hurtigladingen er god/rask som et plaster på såret for kort rekkevidde. Har hørt den har batterivarming via app, og en eller annen form for kjøling.

Jeg har også hørt at den er svært stillegående.

Om man sammenligner med MG og Zoe så har jo denne både app og normal lading (Zoe). Mazda har vel noe bedre rykte enn Renault, og tror ikke det skal så mye til å matche både Renault og MG her, også når det kommer til delelevering.

Iflg. spesifikasjonene er bilen overraskende bred.
#4
Zoe / Sv: Lading med "støvsugeren" på Zoe 50
lørdag 29. august 2020, klokken 20:45
Sitat fra: chriso89 på mandag 22. juni 2020, klokken 16:36
Nå har jeg ikke zoe men dette virker jo latterlig?  Har noen regnet med på hvor mange kroner man betaler i strøm for tapet?

Det blir nok fort noen kroner å betale ekstra for strømmen. Ladekladden eller en evt. trafo og all feilsøkingen man til stadighet må ha fra elektriker gjør ikke Zoe til noen billig bil å drifte/installere. Når man legger sammen tiden man tilbringer på verkstedet, enten for å bytte forstillingsdeler eller fikse ladeproblemer blir det relativt kostbart.
#5
e-208 / Sv: e-208 vs Corsa e ?
onsdag 18. mars 2020, klokken 08:12
Ratt og instrumentpanel er mer tradisjonell i eCorsa, og jeg tror jeg liker dette best. Jeg synes rattet i e208 var helt ok på motorvei, men likte det ikke så godt ved mye svinging i trange bygater og parkeringshus, men kanskje bare tilvenning.

Pianoknappene i e208 synes jeg var teite, med ekstra knapper på innsiden som er vanskelige å se. Infotainmentsystemet var forvirrende og ga egentlig lite informasjon. Selve speedometeret så kult ut men ga ikke informasjonen jeg vil se samtidig, så det blir mye trykking. Jeg synes Opel har en bedre løsning med flere normale knapper, men skjermen er kanskje noe liten? 3D-effekten i e208 var kul men ville nok satt mer pris på faktisk få info man trenger. Jeg mistenker dessverre at begge bilene vil ha samme menystruktur.

Setene aner jeg ikke om er forskjellige på eCorsa og e208?

Når det kommer til utvendig design vinner e208.

Når det kommer til app og fjernstyring så vet jeg heller ikke om det blir vesentlig endring på disse to bilene.

Er det noe forskjell i serviceintervall på disse to?
#6
Corsa-e / Sv: Opel Corsa-e
onsdag 18. mars 2020, klokken 07:28
Jeg regner med at infotainmentsystemet er nogenlunde likt som i e208?

Etter en prøvetur synes jeg systemet var litt forvirrende og bruke og heller ikke ga den informasjonen jeg var ute etter. e208 viser ikke ladehastighet inne i bilen og hvor mye strøm som går til oppvarming. Dette er essensielle ting en el-sjåfør ønsker å vite. Den hurtigladet ikke spesielt raskt heller og ikke visste jeg temperatur på batteri, noe som også burde vises. Batteriprosent vises ikke, men kun km. og denne var svært ustabil.

Bilen ellers er veldig fin i mine øyne, men det er en bil man setter seg ned i. Den var også svært trang i baksetet. Har endel irriterende elektronikk som gjør at ladingen bryter om man åpner dørene. Setene vil nok en voksen mann synes er noe trange.

Jeg ville nok satset på en Ioniq om jeg skulle velge fritt. Tror kanskje e208/Corsa kommer på 2. plass. Golf på 3. da prisen på utgående er bra om dagen.
#7
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Har Chevy Bolt fungerende app?
tirsdag 10. mars 2020, klokken 11:03
Sitat fra: chargedup på mandag 09. mars 2020, klokken 11:57

Prisene på finn på Bolt, 2018 og nyere, er altfor høye i forold til helt ny ampera-e til 335' der man får full garanti i mine øyne. Prisene på brukte Ampera er helt syke på finn ettersom man får ny bil til 335'. Sagt med andre ord har selgere på finn ikke justert prisene etter den nye lavere prisingen på nybil fra Opel.

Enig, men man kan da heller ikke regne med å få solgt bilen når prisene er for høye i forhold til nybil. Trodde kanskje at Mobile hadde en løsning når nåværende app forsvinner?
#8
Corsa-e / Sv: Opel Corsa-e
tirsdag 10. mars 2020, klokken 10:59
Sitat fra: knut.aulie på mandag 09. mars 2020, klokken 09:20
Sitat fra: Trine2 på mandag 09. mars 2020, klokken 09:09
Både Corsa, 208 og Zoe er altfor dyre til å være slike småbiler. Man kan legge på noen få tusen og få noe langt bedre.
Hvilke biler tenker du på da?
Tenker på Ioniq, Leaf, i3, e-golf, MG ZS EV
#9
Corsa-e / Sv: Opel Corsa-e
mandag 09. mars 2020, klokken 09:09
Både Corsa, 208 og Zoe er altfor dyre til å være slike småbiler. Man kan legge på noen få tusen og få noe langt bedre.
#10
e-208 / Sv: Car of the year 2020
søndag 08. mars 2020, klokken 16:05
Jeg var å prøvde den men synes den har en rekke mangler som el-bilister liker forholde seg til.

-Manglende ladehastighet inne i bilen
-Etter forvarming vil den ikke fortsette å lade
-Lading bryter om man låser opp bilen eller har dørene åpne (er litt usikker på dette)
-Klarte ikke se hva klimaanlegget trakk av strøm
-Rotete meny
-Man ser ikke batteriprosent noe sted
-Stort pluss for ladeluke og schuko-ladekladd som var i håndterlig størrelse.

Synes forøvrig alle elbiler før kunne vise temperatur på batteriet. Dette er vesentlig informasjon om man ønsker hurtiglade.
#11
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Sv: Har Chevy Bolt fungerende app?
søndag 08. mars 2020, klokken 15:55
Manglende app er negativt, men man kan vel bare koble til mobilen for android auto og radio osv.

Er det noe feil som går igjen på disse bilene?
#12
Ampera-e/Chevrolet Bolt / Har Chevy Bolt fungerende app?
lørdag 07. mars 2020, klokken 21:53
Jeg vurderer å kjøpe en Bolt og lurer på om disse har fungerende app i Norge siden de er importert fra USA?

Er det andre ting å tenke på som om ODO-meteret står i miles istedet for km osv?

Jeg er klar over at ladingen er ombygd dersom de støtter hurtiglading, men er det andre ting tro?
#13
Zoe / Sv: Lading med "støvsugeren" på Zoe 50
fredag 28. februar 2020, klokken 14:17
It's closer to 40% when using the calculator on renault.no
#14
Kjøpe elbil? / Sv: Tips til Elbil
torsdag 27. februar 2020, klokken 09:09
Tenker om den støvsugeren der at det å stå ute i regn, snø og vind så kan man få problemer med å reklamere om den slutter virke. Kjipt at Zoe leverer så dårlig ladeløsning. Tyveri er vel også et tema når den koster såpass mye.
#15
Zoe / Sv: Zoé ZE50: Tips and tricks
søndag 23. februar 2020, klokken 20:51
Sitat fra: hsa77 på søndag 23. februar 2020, klokken 18:01
Ved programmert forvarming av ZE40 tilkoblet strøm varmes batteriet opp til 15grader - ihvertfall ifølge det jeg har lest ut via CanZE. Ville være rart om ZE50 er dårligere.
Men forvarmingen varer vel ikke lenge nok til at batteriet kan varmes til 15 grader? Jeg synes dette høres noe rart ut, men godt mulig du har rett. Det å varme noen hundre kg batteri vil ta lang tid, og selv Tesla sliter med å få opp varmen på batteriene i sine biler.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA