Bor i NO3 og jeg bandt strømprisen for 12 mnd på 70 øre etter å ha blitt skremt av dagens brå oppgang. Lurt eller ikke? 70 øre er historisk dyrt her.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: jkirkebo på onsdag 30. januar 2019, klokken 10:48Ekstrautstyret "Batterioppvarmingskontroll" Kommer i facelift utgaven om 3-4 år og koster 4400 kr..Sitat fra: Orbit på onsdag 30. januar 2019, klokken 08:32
Ser det er litt varierende i testene som er lagt ut, med bruk forhåndsvarming av batteriet eller ikke - eller om de i det hele tatt spesifiserer om så er gjort. Dette vil gjøre en stor forskjell på forbruksmålinger på vinter, da det ser ut som e-tron ønsker å holde batteriet på idealtemperatur (som er bra).
Går det ikke an å skru av aktiv batterivarming på den? (dvs. at man bruker strøm fra batteriet for å varme batteriet).
Sitat fra: Kåre Knatten på tirsdag 29. januar 2019, klokken 12:14Hvis den er på linje med den samme funksjonen som e-Golf, og stålet er av samme kvalitet, skal Møller ha nye bakskiver etter ca. 3-4 år med saltsuppe.
Rensing av bremseskiver skjer automatiske på en Audi.
Sitat fra: Oddaa på onsdag 07. mars 2018, klokken 11:57Sitat fra: gauge på onsdag 28. februar 2018, klokken 11:034377,- her, Gjensidige, 12000 km, 75% bonus, garasje i villastrøk i Trondheim.
Fikk i dag regning fra Gjensidige på 4145,00 for et års forsikring 12 000km pr år, parkerer i garasje i villastrøk Trondheim.
Dette virker da litt i overkant for en småklasse elbil?
Sitat fra: Griffel på søndag 04. mars 2018, klokken 09:30Sitat fra: elektrolux på søndag 04. mars 2018, klokken 08:34
Ville satt opp følgende:
2x 32A enfase kurser med B vern til 2 dynamisk justerbare ladestasjoner.
1 x 3 fase jordfeilautomat til stikk for sveiseapparat, kompressor og dreiebenkSitat fra: Griffel på søndag 04. mars 2018, klokken 09:30For å komme litt nermere forskriftenes krav.
2 kurser på 16A Jordfeilautomat til ymse.
Koble måletrafo for ladestasjonene på felles faseleder slik at ladestyrken reduseres ved samtidig lading og bruk av strøm til andre formål.
Sitat fra: jkirkebo på fredag 02. mars 2018, klokken 11:29Sitat fra: gauge på fredag 02. mars 2018, klokken 09:18
Har trekt en 3x10mm2 kabel(+jord) fra hovedfordeling til garage, 8 meter lengde. Hvilken sikring kan jeg ha på denne kursen? Tenkte å bruke 40A også montere en fordeling i garagen med 1x32A 3 fas til et 32A stikk som evt blir en ladestasjon senere, 2x 16A enfase kurser, og evt en 10A kurs for elbil-stikk med dette B vernet.
Blir det for mye på den underfordelingen?
Har ikke lyst til å spørre en tilfeldig elektriker til råds, fordi det er mange regler og tolkninger, og jeg vil ha så mye juice som mulig ut, innenfor forskriftenes rammer.
Normalt kan du sikre 10mm2 med minst 40A, og om den ligger åpent, gjerne 50A. Men dette må beregnes av elektriker.
Hva som er best å gjøre mhp. fordeling i garasjen avhenger av type elbil(er) du skal lade. En 3x40A kan levere 23A per fase ved synkron belastning, en 3x50A kan levere 29A per fase.
Sitat fra: Ionisert på onsdag 28. februar 2018, klokken 15:42Forrige gang så jeg bare laderen ved butikken. Nå så jeg det var kommet en rett ved europaveien. Er vel den som er fra GK og har 1 stk lader da skjønner jeg? Burde vel gått an å satt opp en dobbellader når de først var i gang.Sitat fra: gauge på onsdag 28. februar 2018, klokken 10:57Definer ekstra?
Har det kommet ekstra lader på Meråker? Hvilket firma og hvor mange uttak for CCS?
Grønn Kontakt kom med lader der i høst...
Ingenting nytt...?
1 CCS fra Fjertum
1 CCS fra G'Kei