Sitat fra: Glan på mandag 17. desember 2018, klokken 23:05
Dette er spill for galleriet fra vw igjen hadde de ment et snev av alvor så hadde de i det minste satt inn et dobbelt så stort batteri.
Høres helt idiotisk ut å levere en yrkes bil med +/- 100 km rekkevidde og blant de tregeste på hurtiglading. Her er det tydelig at ingen seriøse aktører som Tesla er på banen enda.
Spill for galleriet? Ikke helt enig.
Dette handler nok litt om vekt-grenser her også.
Jo større batteri - jo mindre nyttelast, viktig å ikke komme over 3,5tonn, for ingen firmaer gidder å kjøpe elektriske varebiler som krever C1-førerkort,
da det vil bli en merkostnad for å oppgradere førerkortene til de ansatte.
Ser for meg ut som om det kan bli alvor av elektriske arbeidsbiler i nær fremtid:
https://www.volkswagen-nyttekjoretoy.no/no/el-varebiler/e-transporter-elektrisk-varebil.html
En Transporter med 400km rekkevidde (NEDC) som tilsvarer 280km hvis man trekker fra 30% som jeg finner realistisk. Da begynner det å bli salgbart for flere kundegrupper. Og 700kg nyttelast er ikke så galt.