Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - eivindsen

#1
Model S 2013 - 2022 / Hvordan selge bilen
mandag 10. desember 2018, klokken 16:31
Jeg skal selge min S85, og vil gjerne ha minst mulig styr og best mulig pris. Er det verdt å betale sånt som marcusbil 15.000 for jobben? Har veldig liten tid til å følge opp en salgsprosess, så vil helst unngå å legge den ut selv. Hva eller hvem anbefaler dere?
#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla på finn.no
torsdag 07. januar 2016, klokken 14:24
Sitat fra: VL på torsdag 07. januar 2016, klokken 13:56
Er vel dårlig marked for P85D etter alt medieoppslaget om HK? Sånn sett får jo man nesten samme bilen med en 85D men til en lavere pris? Om man ser vekk ifra det ene sekundet fra 0-100 da..

Har selv min 85 på finn nå og har fått haugevis med bud. Flere nå over hva jeg selv ga for den og som jeg ser meg veldig fornøyd med, men har faktisk avslått da jeg egentlig ikke har lyst å selge like vel  ???

Da jeg kjøpte min brukte S85 av Tesla i romjulen ringte jeg med en gang de åpnet på Skøyen, og før jeg hadde rukket å dra ned til forhandleren hadde tre til ringt og sagt seg villige til å kjøpe bilen. Kunne vært sånt de sier til alle, men to stk sa det uavhengig av hverandre der nede. Tyder i alle fall på at det er et godt marked for S85 så lenge pris/utstyr er riktig.
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla på finn.no
torsdag 07. januar 2016, klokken 00:01
Sitat fra: bjoris på onsdag 06. januar 2016, klokken 20:09
Skal du selge 90Den da eller?

Hmm, er litt imponert over de som kjøper og selger så mye, jeg syns det blir mye risiko, iallefall med en P85D, det hadde jeg ikke turt å kjøpe for kort-tid...

Jeg har tenke mye på hvorfor ikke flere kjøper 70D vs brukt s85 av før autopilot generasjonen/awd og har kommet til følgende:

1. Folk tror at det bare er 85 som duger
2. Folk tror rekkevidde forskjellen er mye større enn den faktisk er
3. Folk er ikke så opptatt av AWD og Autopilot som meg
4. Folk er ikke klar over at de nye har mange, mange forbedringer

Det kan jo selvsagt også være at.

1. Det er ikke så stor forskjell på ny og gml som enkelte tror
2. Autopilot er i grunnen bare gimick
3. AWD er i grunnen ikke så viktig siden veiene de fleste av oss kjører på blir brøtt og saltet
4. 70 kwh er lite når batteri har begynt å reduseres litt..

Vel, dette kan sees på mange måter, jeg valgt første rekken av argument/synspunkt!

Jeg har akkurat vært gjennom denne beslutningsprosessen, og kan redegjøre for mine egne valg: Siden jeg ikke kjører fryktelig mye hadde jeg vanskelig nok for å legitimere et TMS-kjøp i utgangspunktet, og derfor var pris viktig. Ettersom bruktprisene er såpass høye fortsatt vurderte jeg en 70D seriøst før prisoppgangen, men det ble til at jeg slo det fra meg og kjøpte brukt S85. Hvorfor?

- Først og fremst prisforskjellen, som var over 100.000 for noenlunde likt utstyrt bil foruten AWD og autopilot.
- Etter hva jeg har lest er bilene med bakhjulstrekk også ganske ok på vinterføre pga. traction, så jeg kjente ikke behovet.
- Autopilot hadde vært gøy å ha. Hadde det kostet 10 eller 20.000 å få det med hadde jeg nok slått til, men for min del var det som sagt snakk om 100k opp for å få en bil med autopilot.
- Jeg kom over en brukt S85 hos Tesla med det utstyret jeg ønsket, og prisen var lavere enn stort sett alt jeg hadde sett på finn.
- Siden jeg kjøpte fra Tesla får jeg garanti av dem, nesten like bra som nybil.
- Rekkevidde hadde ingenting å si for min del, i praksis er det så liten forskjell, og 70D hadde holdt i massevis.
- Et sterkere argument for 70D i mitt hode var at bilen er nyere med f.eks. nytt panotak og masse små forbedringer. Likevel ikke nok til å forsvare prisforskjellen for min del.
- Får bilen neste uke, og to ukers venting er MER enn lenge nok for min del  :P
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Kjøpt "mandagsbil" - var det dumt?
onsdag 30. desember 2015, klokken 00:25
Sitat fra: cyber på tirsdag 29. desember 2015, klokken 11:39
Sitat fra: eivindsen på mandag 28. desember 2015, klokken 22:33
jeg fikk dem til å gjennomgå servicehistorikken

Fikk du tilgang til servicehistorikken før ( eller etter .. ) kjøpet ?

På service-avdelingen leste de fra loggen, men de var motvillige til å gi meg den skriftlig. Har ikke fått utlevering ennå, men kommer til å be om det igjen da.
#5
Model S 2013 - 2022 / Kjøpt "mandagsbil" - var det dumt?
mandag 28. desember 2015, klokken 22:33
Først: Takk til alle dere som spør og svarer her. Har fulgt med her over tid og fått gode svar på veldig mye.

Så til saken: I dag hoppet jeg i det og kjøpte en brukt S85 (tidlig 2014) fra Tesla på Skøyen. Tror det blir bra, men ble litt bekymra da jeg fikk dem til å gjennomgå servicehistorikken: Den har tydeligvis vært inne med jevne mellomrom for det ene og det andre opp igjennom, bl.a. har den byttet DU, bremser, lekkasje i bakluke, knirking i konsoll, batterikontakt etc. På den ene siden er det jo fint at mye av dette er fikset med noe som kanskje er bedre, men på andre siden blir man jo usikker på om dette rennet av småfeil vil vedvare.
Noen som har noen konkrete erfaringer å vise til her? Blir det bedre når den vanlige lista med kjente feil er rettet opp, eller er det mer sånn at noen biler er det masse tull med og andre ikke?
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Foliering
mandag 28. desember 2015, klokken 22:28
Jeg har kjøpt en Model S som er helfoliert i olivengrønn farge, og ettersom jeg ikke har påtrengende fascinasjon for militært utseende biler ønsker jeg å fjerne folien. Noen tips til hvem som kan gjøre dette rimelig, kjapt og ikke minst bra i Oslo-området?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA