Sitat fra: Limodriver på onsdag 22. februar 2023, klokken 21:51
Jeg ser det som to forskjellige problemstillinger.
Når jeg kjører er jeg opptatt av forbruket som trekkes fra batteriet da dette er en tilbakemelding på hvor effektiv kjøringen er og følgelig hvor lang en kan kjøre. Tilgjengelig batterikapasitet dividert på forbruk gir rekkevidden.
Ladetapet er interessant for å kunne regne på kostnaden for «drivstoff». Dette kan være interessant om det er stort avvik mellom forskjellige bilmodeller/produsenter. Opplysningen kan enten ligge i en undermeny i bilen eller oppgis i reklamemateriell. For mitt vedkommende er det ikke ladetapet som avgjør hvilken bil jeg velger.
Jeg er helt enig med deg Limodriver i det du skriver og har skrevet tidligere i denne tråden. Det er for meg svært overraskende at Toyota lanserer en bil med så mange svakheter. Lurer på hvor stort omdømmetapet til Toyota er i kroner. Jeg bestilte bilen så fort det var mulig og hadde svært tidlig kønummer. Nå er jeg veldig glad jeg trakk meg fra kontrakten. Fra å ha stål tro på Toyota som produsent og med gode forhandlere, tenker jeg nå at det neppe blir Toyota på meg noen gang. Jeg har forøvrig en Model Y LR i bestilling nå...
Her er en reklame som dukket opp på Linkedin. Legg merke til det Toyota Norge-sjef sier.
Toyota Norge
343 følgere
1d • for 1 dag siden
Takk for tilliten!
–Vi har mange fornøyde kunder som særlig skryter av bilens fremkommelighet og komfort. Den utvidede batterigarantien på inntil én million kilometer eller ti år, er også viktig for mange i valget av denne bilen. Når det gjelder rekkevidden til bilen, gjennomføres det nå flere justeringer som gjør at vi svarer opp på kundenes tilbakemeldinger, sier Toyota Norge-sjef Piotr Pawlak
[ You are not allowed to view this attachment ]