Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - moe696

#1
i-Pace / Sv: Kommende programvareoppdateringer for EV400
torsdag 24. oktober 2019, klokken 07:30
Jeg fikk nettopp 19B, fra 19A. Det kom «automatisk», men kun etter å ha deaktivert (låselnappen og pin) og reaktivert programvareoppdatering i innstillinger. Da dukket den opp umiddelbart. 

Før dette trykket jeg på sjekk om nye oppdateringer uten at den fant noen ny oppdatering. Verdt et forsøk.

#2
i-Pace / Sv: Fikk ikke ladet på Fortums Lynlader Losgata Trondheim
torsdag 12. september 2019, klokken 14:52
Har kun ladet på 75 kw der. Brukte Plugsurfing brikke. Fungerte greitt, og gikk rett opp på 75 kw, og lå der så lenge jeg ladet (ca 20 min)
#3
Fikk testet hos svigers. Der virker det dessverre ikke. Da er det trolig jordfeil i garasjen i sameiet.

Ja ja....
#4
Mulig det...

Har testet to andre forskjellige ladekladder på samme kursen, og ikke fått ladet. Juice boosteren virker. 

Skal sjekke på andres IT nett når jeg får anledning.
#5
Har nettopp testet Juice Booster 2 på vår Zoe. Denne laderen har en egen innstilling for Norges IT nett.

Resultatet av testen var at den ladet fint på 8 og 10 A på IT nett. Laderen er Forøvrig genial da den ekstremt fleksibel, og lader fra 6 til 32 A på både 230 og 400V.  Mulig å kjøpe adaptere for alle mulige tilkoblinger.

Kjenner ikke prisen i Norge da denne fulgte bilen jeg kjøpte, men tipper rundt 10k.

#6
i-Pace / Sv: Hvilke ladekabler følger med bilen?
søndag 28. april 2019, klokken 09:25
Enig. Ser ut som et kvalitetsprodukt.

Ser at firmaet bak Juice Boosteren har utviklet en «boks» som seriekobles med boosteren og gir 25A på 400V 16A.
#7
i-Pace / Sv: Noe du savner etter å ha prøvekjørt i-Pace
mandag 18. mars 2019, klokken 22:04
Man kan også flytte rundt på flisene, og lagre det visningsvinduey man ønsker som hovedvinduet. Endre regen kan man da gjøre fra hovedskjermen, ett trykk er nok.  Opplever regen high som kraftig, og uavhengig av temperatur. Kun ved høy SOC opplever jeg redusert regenerering. 

#8
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron totalvurdering
søndag 03. februar 2019, klokken 15:41
Har Ipace med Matrix, og skulle jeg speccet bil på nytt ville jeg prioritert dette. De funker veldig bra. Viktig å huske på at matrix lys gjør at du kan kjøre med langlys i situasjoner der man måtte dimmet ned med ekstra lys/vanlige langlys.

Gode lys er viktig både for sikkerhet og komfort.
#9
i-Pace / Sv: Takstativ og skibokser
fredag 30. november 2018, klokken 10:32
Hadde tilsvarende løsning på en Alfa Romeo 156. Der fulgte det med en plastfilm for å lime mot pakningen for å beskytte denne.
#10
i-Pace / Sv: Android Auto (og Jaguar InControl Apps)
onsdag 31. oktober 2018, klokken 11:58
Jeg måtte ta software oppdatering hos forhandler for å få dette til å virke. Hvilken software versjon har du på infotainment?
#11
i-Pace / Sv: Forbruk og rekkevidde - utfra tester og egne erfaringer
onsdag 24. oktober 2018, klokken 18:40
En som har kjørt turen i Ipace. Stoppested var Fageråsen.
#12
i-Pace / Sv: Forbruk og rekkevidde - utfra tester og egne erfaringer
mandag 22. oktober 2018, klokken 17:45
Ser at Tesla på sine Norske nettsider benytter/selger NEDC som målestokk for rekkevidde.

«Model X har elektrisk firehjulsdrift som standard, et 100 kWt batteri som gir 565 km rekkevidde (NEDC) og plass til...»

Er dette en rekkevidde som enkelt kan oppnås?
#13
i-Pace / Sv: Forbruk og rekkevidde - utfra tester og egne erfaringer
tirsdag 09. oktober 2018, klokken 23:41
Sitat fra: Tellus på tirsdag 09. oktober 2018, klokken 23:30
Tror nok felger, utetemperatur, bruk av varme og full bil mer enn oppveier de 300 hlydemetrene.

Det tror jeg også.

Strekningen består av endel varierte fartsgrenser, fra 50 til 90. Stoppet for kaffe og kast av søppel( derfor lavere snitthastighet) Var faktisk i «nærheten» av Max wltp hastighet, for øvrig fulgte jeg trafikken.

#14
i-Pace / Sv: Forbruk og rekkevidde - utfra tester og egne erfaringer
tirsdag 09. oktober 2018, klokken 21:22
WLTP er en standarisert test, som alle bilfabrikanter skal benytte, og rapportere. Jeg mener Jaguar har værdt tydelige på hva man kan realistisk oppnå.

Når det er sagt kjørte jeg fra Oppdal til Trondheim i helga på 19,2 kwh/km. 20 ¨ piggfrie vinterdekk, full bil,comfort mode,hud,acc, temp mellom 2-4 grader,lite vind, snitthastighet 70 km/t, temp i bil ca 21 grader.  Det er riktignok negativ høydeforskjell (300m), men med høyere temperaturer,eco mode, dekk/felg kombo med lavere rullemotstand og mindre last burde WLTP være greit oppnåelig tenke jeg

De som venter på bil har noe å glede seg til. Fantastisk bil.

#15
i-Pace / Sv: Oppdatert: Film, bilder og omtale
mandag 24. september 2018, klokken 21:32
Advarsel: På tysk :).  Fra smilet å dømme virket han meget fornøyd.  0-100 GPS logget til 4,5 sek

https://youtu.be/XiA2NhPKbQc
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA