Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Håndvask

#1
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ioniq 5 er klar
lørdag 30. oktober 2021, klokken 08:46
Det går helt fint, 4WD er for de fleste et konstruert behov som har bygget seg opp over tid med markedsføring.

#2
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Når er det levering av modellen til 474900
onsdag 08. september 2021, klokken 22:41
Så langt har forhandlerne jeg har hørt med vært svært sparsommelige med noen som helst lovnad om leveringsdato. "Innen nyttår kanskje, avhengig av fargevalg" var svaret jeg fikk fra min lokale forhandler. Men mitt inntrykk er at de ikke selv vet hvor mange ordre de klarer å innfri innen rimelig tid, alt de kan gjøre er å prøve å få folk til å holde bestillingene sine.
#3
ID. Buzz / Sv: ID Buzz på Fully Charged
torsdag 22. februar 2018, klokken 08:35
Den er annonsert å gå i produksjon i 2022, andre modeller i I.D-linjen (I.D og Crozz) begynner produksjon i 2020, så de er ikke veldig lang unna. Men tyskerne er veldig seine til festen, Hyundai Kona og Kia Niro kommer vel begge før VW Crozz kommer for salg.

Mye endrer seg på vei til produksjon, så de vil nok se mye mer dagligdagse ut når de skal produseres på løpebånd.

Se på konseptene av Model S for en tid tilbake, så nesten ut som en Aston Martin DB8 i proposjonene, sammenlignet med designet vi kjenner fra produksjon.
#4
ID. Buzz / Sv: ID Buzz på Fully Charged
mandag 19. februar 2018, klokken 15:59
Det er konseptbiler, så de blir dratt ned på "jorda" så fort de skal gjøres klar til produksjon, da må de bruke girspaker, bremsepedaler, lykter og alt annet som er godkjent for å gjøre de oppgavene og som produseres på tvers av bilmodeller for å holde kostnadene nede og profitten levelig. Men man kan se tendenser som industrien vil bevege seg mot når ting som autonome kjøretøy blir virkelighet - som forsvinnende ratt, vendbare stoler og uttagbare seterader.
#5
Zoe / Sv: Zoe Life eller Intens?
fredag 29. januar 2016, klokken 12:10
Man kan rasjonalisere seg vekk fra og til det meste.

Min tanke vil være at det vil være en strevsom nr.2-bil uten noen av de ekstrafunksjonene man får med en Intensmodel, spesielt om dere har en fin førstebil som utgangspunkt. Setevarmer, ryggekamera og handsfree nøkkel gjør mye for å gjøre det komfortabelt å bruke bilen i det daglige.

11kW ladestasjon er ikke noe man trenger om man bare skal lade over natten, så om man kan få den uten vil nok det lette litt på prisforskjellen.

#6
Zoe / Sv: MyZE Online og ny app er helt latterlig
mandag 25. januar 2016, klokken 14:21

  • VIN finner du på vognkortet samt på bilen (gjerne under frontvinduet).
  • Aktiveringskoden blir sendt til e-posten du registrerer med.
  • €89 per år etter gratisperioden på 1 år.
#7
Zoe / Sv: Seiling?
onsdag 20. januar 2016, klokken 13:54
SitatMen da går jo energien bare til spille? Skjønner fortsatt ikke vitsen med seiling. Jeg må tydeligvis ha det med teskje.

Du bruker mindre energi totalt sett på å bruke farten bilen allerede har bygget opp og renne i fri ned en bakke hvor du ikke trenger motorkraft for å opprettholde farten, enn å bremse med regenerativ bremsing for så å måtte akselerere senere.

Men, om du likevel må bremse, for å holde fartsgrensen eller på grunn av trafikken, vil en jevn og lang regenerativ bremsing være å foretrekke enn å renne i fri for så å måtte stoppe på kort avstand.

Et teoretisk eksempel vil være en fjordtunell, her vil man spare mer energi ved å la bilen renne fritt i nedoverbakken, bygge seg opp fart og bruke den ekstra hastigheten når man skal opp igjen fra tunellen, enn å bremse med elmotoren og få litt ekstra energi nedover, for så å måtte bruke mer energi for å holde hastighet opp hele bakken etterpå.
#8
Zoe / Sv: MyZE Online og ny app er helt latterlig
tirsdag 19. januar 2016, klokken 12:22
Sitat fra: qwertyasdf på tirsdag 19. januar 2016, klokken 11:04
Klag til forhandler. En del av bilen fungerer ikke mer, da har de ansvar for å utbedre. Klarer de ikke rette dette innen rimelig tid har du krav på prisavslag. Det er ingen grunn til at Renault skal ha noe unntak fra loven pga inkompetanse.
Forhandleren kan i hvert fall ikke gjøre noe med det, hva i huleste er poenget med å kaste bort deres tid og krefter? Renault vet, hele verdens kunder er påvirket, slapp av, de er på saken.
#9
Zoe / Sv: MyZE Online og ny app er helt latterlig
tirsdag 19. januar 2016, klokken 10:55
De er fullt klar over problemet, det kommer jo klart frem fra nettsidene deres. Å klage mer på dette tidspunktet vil ikke gjøre noe annet enn å gjøre kundeservice sin dag dårligere.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA