Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Magne St

Sider: [1] 2
1
Elbil og økonomi / Ladestasjoner har ikke egne energimålere. Nå kan det komme krav
« på: Torsdag 27. August 2020, klokken 20:26 »
tu.no artikkel
Lenke: https://www.tu.no/artikler/ladestasjoner-har-ikke-egne-energimalere-na-kan-det-komme-krav/497985

For meg så framstår desse ideeane som eit forsøk på å kasta barnet ut med badevatnet.
(Eller elbilen i bensinbålet)
Gjer det så komplisert at ingen orkar å setta opp ladestasjonar.  Kven har vunne då?
Klassisk europeisk bilindustri?

Kva vinn ein som forbrukar med dette? 

Kvifor skal ein elbil med dårleg hurtigladekapasitet blokkera dyrt utstyr som det er lite av fordi det ikkje påløper ei "straff" for å lada til 100%? 
Ser at det er mulig med "straff", men det ser ikkje ut til at det er ønskeleg ut frå det som er skildra i artikkelen.

2
Det er av Oslo kommune åpna ny ladestasjon i Folke Bernadottes vei 47, 0862 OSLO.

Han har seks 32amp einfase IT, type to tilkoblinger.
På dagtid er parkeringstida tre timar.  På natta er tida uavgrensa fram til kl 09:00.

Det er parkeringsavgift 24/7.

Det tar ca 15 min å gå til bommen på Sognsvann.

3
ChaDeMo/Combo hurtigladere / Sv: Hvilke brikker/apper bør man ha og bruke?
« på: Onsdag 13. Mai 2020, klokken 12:00 »
Elbilforeninga si brikke gir deg tilgang over alt, dersom du registrerer den hos dei aktuelle leverandørane.

Du finn informasjon om brikka her:  https://elbil.no/medlemsfordeler/ladebrikke/

Om medlemskap er det å sei, at skal denne elbilfesten vara ei stund til, så er me alle svært avhengig av ein god oppslutning om foreninga.

Uten medlemer, ingen gjennomslag.

4
Lade hjemme / Sv: Tips og råd for el.opplegg m/ladeboks i garasje
« på: ſøndag 03. Mai 2020, klokken 14:49 »
Hei! I forbindelse med at vi har skaffet vår første elbil, (2015 E-golf), skal vi nå legge opp strøm med ladeboks i garasjen.

Kabelstrekk fra sikringsskap til ny underfordeling i garasjen får en lengde på ca 30 meter.

Det er pr i dag ikke strøm i garasjen, men det ble lagt en 3x2,5mm2 kabel fra sikringsskap til garasje under bygging. Denne har aldri blitt koblet til og vil neppe bli benyttet i den nye installasjonen.

Planen er å grave grøft og strekke en bra dimensjonert kabel fra sikringsskap til en underfordeling i garasjen. Deretter ta ut en kurs til en enkel ladeboks og en 16A kurs til forbruk i garasjen. Setter foreløpig opp bare 3 stikk siden planløsning i garasje ikke er klar, men dette vil bli utvidet senere med flere stikk, belysning osv. Kan nok bli noe hobbyvirksomhet med kompressor, sveiseapparat osv på sikt. E-golfen trekker jo begrenset ved lading, men greit å dimensjonere litt for fremtiden når jobben først gjøres.

Vi tenker foreløpig å gå for en enkel og rimelig ladeboks som f.eks Folkeladeren, noen som har erfaringer eller andre råd å komme med ifht valg av ladeboks?

Har tatt bort det som er irreleven i sitatet med omsyn til det eg vil kommentera.

Det eg ser er at du brukar lading av elbilen som årskaking for å kunna legga ein ny kabel til garasjen.  Det er ditt valg, men eg ville ikkje ha gjort det.

Eg ville ha brukt den kabelen som alt er der.  Og så ville eg ha fått på plass lokal jord i garasjen.  Då kan du legga ut ei trefasa ITsløyfe.  Det er komme endringar i NEK400 2018, som seier at maks sikring på 2,5mm2 kabel er 15amp, men sidan dette er ein gamal kabel, så kan du kanskje overtala elektirikaren til å setta opp ein 16amp sikring.  Det er likevel ikkje viktig for resultatet.
Du vil du maksimalt kunne trekka 27amp over dei tre fasane ved 16amp sikring.  ( 25amp ved 15amp sikring. )  Så ville eg ha satt opp eit lokalt sikringsskap i garasjen med tre kursar.  Ein på 13amp, ein på 10amp og ein på åtte, alternativt 10amp.  Samtididsfaktoren her blir ikkje ein, men det er lite truleg at du kjem til å køyra trekket på max uansett.
Så ville eg har brukt den "store" sikringa på ladeboksen, som eg hadde stilt på 10 til 11amp.  Det er nok det maksimale som kan trekkas på denne kabelen, når han er ca 30m lang.  Dei to andre ville eg ha brukt til lys og eventuell støvsugar når det trengs.

10 amp gir 23kWt på 10 timar, tilstrekkeleg til å køyra 120 km.  Dei fleste av oss køyrer mamsimalt 50 km pr dag.
Erfaringsmessig så overvurderer dei fleste av oss kva effekt dei treng å ha tilgjengeleg til lading.  Og det skal me få betala for når effektavgiftene kjem.

Ei løysing som dette kjem ikkje til å kosta meir enn arbeidet til eletrikaren, ei sikring i skapet i huset, eit lite skap i garasjen med sikringar og tre avgreiningar til kontaktpunkt i garasjen.  Der det eine er ladeboksen.  Det andre er lysa som du planlegg.  Dersom du brukar LED, så har du rikeleg effekt på ein 8-10amp kurs.  Det siste går til ein stikkontakt for generelt bruk.  Då kan du komma godt frå det med å bruka den veggboksen som du nevner.
Lommeboka sleppe også med skrekken.

Den tunge instalasjonen kan du komma tilbake til når du verkeleg treng til å sveisa i garasjen.

5
Zoe / Sv: Irriterende stemmevarsler på Zoe ZE50
« på: ſøndag 03. Mai 2020, klokken 13:27 »
Som du ser, så har eg ein Q 210.  I denne bilen, langt nede i menyen, er det mogeleg å styre det generelle volumet på slike automatiske meldingar.  Volumlinja går fra ingen lyd i det hele, til ganske høgt.  Å stilla volumet her påvirkar ikkje andre funksjonar i bilen.

For min del så har eg stilt volumet slik at det ikkje lenger er irriterande.

Det vil undra meg mykje om denne funksjonen er tatt bort på den siste modellen.

6
Zoe / Sv: Problemer med Zoe 400 - tauet fem ganger på fire måneder!
« på: Torsdag 30. April 2020, klokken 15:29 »
Siste gang bilen stoppet var da jeg skulle en snartur på hytten før påske. Da jeg skulle dra hjem kom det opp en feilmelding om elektrisk feil og jeg måtte ringe Viking.

Mi erfaring med den meldinga er at det er låg spenning på 12volt batteriet.  Dersom eg får bilen til å starta, og det har han gjort kvar gong denne meldinga har komme opp, så køyrer eg og lar DC/DCen i bilen handtera problemet.

Det kan likevel vera lurt å lada 12volt batteriet både på hausten og på våren slik at det får litt eletrisk overskot.  Du treng ikkje kobla av batteriet, men la bilen stå avslått.  Bruk ein tradisjonell 12volts ladar og la batteriet få ei natt med ekstra lading.

Og serleg når du skal på tur i fjellheimen i kuldegrader, kan det vera lurt og la 12volten få litt ekstra hjelp før turen.

Det har løyst mine "elektriske feil".

7
Mekanisk / Sv: Bremsebytte / generering
« på: Tirsdag 21. April 2020, klokken 12:44 »
Spørsmål som dette kan det væra utfordrande å finna ut av.

Men problemet lignar det problemet som er omhandla i denne tråden.

Lenke:  https://elbilforum.no/index.php?topic=24231.0

Det kan være så enkelt at bilen dedekterer at det er forskjellig bremseeffekt mellom høgre og venstre side av bilen og tilpassar regenereringa etter denne informasjonen.

8
Kjøpe elbil? / Sv: Kjøp av elbil uten lademulighet hjemme
« på: ſøndag 12. April 2020, klokken 14:25 »
Å kjøpa elbil utan å ha tilgang til lading heime, er det berre å frårå.
Du kjem til å bruka alt formykje til på ladestasjonen, tid du ellers kunne ha brukt til noko givande.
Det er viare omlag like dyrt å køyra på hurtiglada el, som det er å køyra på bensin / diesel.

Og når det er kaldt, så går ladinga sakte.  Den bilen du nemner her ladar skjeldant raskare enn 40kW pr. time.  Det vil i beste tilfelle sei at du ladar 30 min. pr to timar du køyrer bil.

Kom der heller inn i styret i borettlaget og gjer ein jobb der.  Kanskje du då kan påverka borettslaget til å få på plass normallading for sine medlemer.

9
Zoe / Sv: Zoe 2020 kurerer ladekøangst
« på: Fredag 17. Januar 2020, klokken 00:22 »
uten tvil en stor fordel for renualt zoe eiere.   Håper bare zoe en dag får ut fingeren og fikser det slik at man kan varme bilen mens man lader uten å måtte forvarme.  burde ikke vært så vansklig

Det eg håpar Renault får orden på, og det hadde eg venta at dei hadde gjort denne gongen, er at dei får slengt inn ein IT/TNladar i bilen, slik at ein blir kvitt utfordringa med eigen trafo på ITnett.
Bilen har fortsatt dei same utfordringane som dei tidlige modellane har i normalladesituasjonen i Noreg.

Det hadde holdt godt med ein ladar på åtte amp.  Og bilen er såpass "smart" at han finn fort ut kva nett han står på.  Og dersom bilen blir satt til lading på 10amp eller lågare, så er det den ladaren som skal brukas.

I tillegg så er IT/TNladaren meir effektiv ved låge effektar.  Dette forholdet burde også interessera  dei landa der dei har TNnett.
Energisparinga som elbilen kan få til, er det ingen grunn til ikkje å ta heilt ut!

10
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: Bergen - Vågå med Leaf 2016
« på: Mandag 09. Desember 2019, klokken 14:10 »
Det finnes ein praktisk måte å rekna dette ut på.  Me brukar tankegangen frå vektorrekning.
I dette reknestykke er det to vektorar.  Ein horisontal og ein vertikal. 
Den horisontale er den svært enkle.  Der ser me på kor lang ruta er og legg inn 1,6kWh pr mil. 
Noko som passar for Leaf 2010 – 2017. Men ikkje for tyngre bilar. 

Frå Fagernes til Otta som er dei ladestasjonane som ligg nærast kvarandre langs ruta over Flya og som det blir spurt om i 2016 er det 146 km.

Det gir 15 mil som må multipliseras med 1,6 kWh pr. mil.  Turen krev langs horisontalaksen 24kWh.

Høgste punkt over havet på Flya er 1400m.  Otta ligg på 274 meter.  Dette gir ein høgdediffferanse på  1330 m.  Egenvakta på den tidlege Leafen er 1516kg, inklusiv fører.  Med bagasje og ein passasjer, så er det fornuftig å ta utgangspunkt i at det er 2000 kg som skal over fjellet.

Def:  1J (Joule) er den energien som trengs for å løfta ca.100g ein meter i vår gravitasjon.
Ein annan måte å sei det på er at 1J = 1Ws.  For då å kunna gjera J om til kWh må ein dela på 3600. 
( Som er produktet av 60 X 60. D.v.s. 60 sek X 60min. )

Ein treng då 10J for å løfta ein kg, ein meter.
Ein treng viare 20.000J for å løfta to tonn ein meter.

Svaret blir då 20.000J X 1330 = 26.600.000J.
 
For å komma fram til kWh deler ein på 3600.
Dette blir då 7.389kWh.

Då får ein at det som trengs til dette arbeidet er tilnærma 7,5kWh.  Deler av desse 7,5kWh vil ein få attende når ein trillar ned, men neppe meir enn ein tredjedel.

Summen av vektorane er 31,5kWh.

Svaret blir då at i 2016 hadde ein ikkje komme over Flya i ein Leaf med eit batteri på 24kW. 
Dersom det var tørt sumarføre, så kunne ein til nød har klart det med ein bil med 30kw.  Men det hadde vore nervepirrande.
Med utgangspunkt i Vågå, så blir reknestykke om lag det same.

I dag er del ladestasjon ved Heidalsvegen 1807, 2676 HEIDAL og på Beitostølen.

Heidalsvegen 1807, 2676 HEIDAL ligg nesten på 600m over havet og Beitostølen ligg på 900 meter over havet.  Avstanden mellom dei er nett under 80 km.  For å køyra den avstanden så treng ein 13kWh.
 
Høgdeforskjellen er 1400m – 600m = 800m.  Å løft 2000kg 800m krev 4,5 kWh.

Svaret blir då at i dag krev det lengste legget ca.18kWh. Og ein har litt i reserve frå den stillingsenergien som bilen opparbeider seg på veg opp.

Konklusjon:  På tørt sumarføre så klarer ein eldre Leaf denne avstanden, såframt batteriet ikkje er for slitt.  Minimumskravet er 18kWh.

Det finnes formlar der ein kan putta talla inn i og få svaret direkte ut.  Men for å gjer det heile forståeleg, så tok eg utgangspunkt i definisjonen om kva ein joule er.

12
Tidligare hadde dette senteret gratis lading i parkeringshuset.
Det var ei blanding av typeto og vanlege schuko kontaktar.  Tilsaman 12 ladepunkt.

Alt dette er no stengt.

På parkeringsplassen framfor hovedinngangen har Grønn kontakt satt opp hurtiglading.
Fire eller fem Tritiumbokser a 50kW og seks til åtte typeto 22 kW.

Dersom elbilforeningen sin brikke er registrert hos GK for bruk i Noreg, så verkar brikka utan noko ekstra registrering også her.

13
Lading i Sverige og Danmark / Sv: Lading i Sverige - Samletråd.
« på: Tirsdag 20. August 2019, klokken 11:31 »
Töcksfors Shoppingcenter
Älverudsvägen 1, 670 10 Töcksfors, Sverige

Tidligare hadde dette senteret gratis lading i parkeringshuset.
Det var ei blanding av typeto og vanlege schuko kontaktar.  Tilsaman 12 ladepunkt.

Alt dette er no stengt.

På parkeringsplassen framfor hovedinngangen er det komme hurtiglading, satt opp av Grønn kontakt.
Fire eller fem Tritiumbokser a 50kW og seks til åtte typeto 22 kW.

Dersom elbilforeningen sin brikke er registrert hos GK for bruk i Noreg, så virkar brikka utan noko ekstra registrering også her.

14
Lade hjemme / Sv: Sikring i sikringsskap ryker ved lading på saltoboks
« på: Lørdag 27. Juli 2019, klokken 00:38 »
Ved installasjon av ladeboks som skal levere 16amp, så stilles naturlig nok boksen på 16amp.
Så skal det være 20amp sikring i skapet og 4mm2 kabel, gjerne uten skjøt.
Husk B-vern og overspenningsvern.

Ingen elbillader som får melding fra ladeboksen om å trekke 16amp klarer akkurat 16amp.
Det kan variere med pluss/minus 10%.

Dersom du har fått lagt 2,5mm2 kabel, så må boksen stilles på 13amp.
Det er den enkleste måten å gjøre det på.

Dersom elektrikeren har stilt boksen på 16amp og satt opp en sikring på 15amp,
så er det reklamasjon å få stilt boksen ned til 13amp.

15
AC fleksilading / Sv: Hotell i Oslo med lading?
« på: Onsdag 15. Mai 2019, klokken 13:10 »
RADISSON BLU Alna

Nettside:  https://www.radissonblu.com/no/hotel-osloalna/tjenester

Dei har seks typeto 11kW/t ladepunkt.

Tilbudet er omtalt på elbil.no her:  https://elbil.no/nytt-ladehotell-i-oslo/

På samme lokasjon har både Fortum og Grønn kontakt hurtigladere.

Sider: [1] 2