Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Sungrazer

#1
BMW iX3 / Sv: Vi som har fått iX3
torsdag 01. april 2021, klokken 17:51
Sitat fra: Sjokosaus på onsdag 31. mars 2021, klokken 17:31
Noen med iX3 som kan fortelle litt om hvordan bilen er?

Jeg fikk bilen forrige fredag, og har ikke rukket å kjøre så veldig mye med den enda. Inntrykket er at det er en solid bygd bil, svært god å kjøre og kamuflerer vekten godt. Forbruket mitt ligger på i snitt rundt 20 kWh/100 km på 650 km. Siste tur jeg kjørte i regn, 4 - 5 grader, med ECO pro på 20 grader i kupéen og snitthastighet på rundt 58 km/t  over 82 km hadde jeg et forbruk på 17,5 kWh/100 km. Noe man må si er bra. Alt i alt er jeg meget fornøyd med bilen.
#2
BMW iX3 / Sv: Vinterhjul til iX3
mandag 08. februar 2021, klokken 11:16
Sitat fra: Trond.m på mandag 08. februar 2021, klokken 08:59
Noen som vet hvilken bredde / profil det er på vinterhjulene med 842 felg ?

Er det ikke som oppgitt hos bmw.no under tekniske spesifikasjoner:



Dekkdimensjon foran     Dekkdimensjon bak       Felgdimensjon foran      Felgdimensjon bak       
245/50 R19 105 W XL245/50 R19 105 W XL8 J x 19", lettmetall8 J x 19", lettmetall
#3
BMW iX3 / Sv: Vi som skal ha iX3
torsdag 21. januar 2021, klokken 22:01
Sitat fra: Trond.m på torsdag 21. januar 2021, klokken 16:50
Sitat fra: Nodland på torsdag 21. januar 2021, klokken 08:33
Vil tro foliering er beste alternativ, på siden og lavt nede. Godt utsatt for salt og drit gjennom vinteråret, rubberspray tåler det ikke så godt i lengden.
Nå ser jeg at å ta det av ikke er noe alternativ 😉
De er nok samme skjerm som på vanlig X3.

og de har ingen funksjon, kun dekorativ. Stikker du en tynn pinne inn i "ventilene" vil du se at den stopper opp, og at ventilen er helt tett.
#4
BMW iX3 / Sv: Serviceavtale iX3
onsdag 23. desember 2020, klokken 09:55
Er serviceintervall fortsatt 2 år som på i3? I såfall er det ikke gunstig for meg som kjører 40.000 i året, og passerer 100k km før 4 år er gått, men tatt mangelen på kostnader til annet vedlikehold utover dekk og vindusviskere er det fortsatt billig  :+1: :)

Edit: Ser de tilbyr Service Inclusive 3 år / 100.000 km for NOK 3.250,- og Service Inclusive Plus 3 år / 100.000 km for NOK 20.326,-
#5
BMW iX3 / Sv: Tester av iX3 (media)
tirsdag 22. desember 2020, klokken 08:08
Hvor er moderatoren? Lite med tester å finne her, bare utenomsnakk...  :police: ;D
#6
BMW i3 / Sv: Dekktrykk
tirsdag 24. november 2020, klokken 13:21
Husk at bakdekkene både gir skyv og brems, spesielt når man kjører mest med enpedalskjøring og dekkene slites fort når man er glad i rødlysdragrace etc.
#7
BMW iX3 / Sv: Tester av iX3 (media)
onsdag 11. november 2020, klokken 11:06
Sitat fra: 1317142119 på tirsdag 10. november 2020, klokken 14:18
Allikevel synes jeg selv en i3 (uten S) har tilstrekkelig med krefter. Nøkkelordet der er "tilstrekkelig", akkurat som det sto i Rolls Royce-brosjyren før i tiden. For hva skal jeg med en familiebil? Frakte familien komfortabelt fra A til B selvfølgelig. Det er ikke behov for mer krefter for å kjøre komfortabelt forbi en Leaf som ligger 10 under fartsgrensen. Kjører jeg alene og tar en omvei hjem for å kose meg, så er det flyten i en fin svingete vei som er det morsomme. Selv uten at dekkene skriker. Det deilige er å oppleve at man er i ett med bilen og veien man kjører på. Så tar jeg meg heller en tur på lukket bane de gangene jeg trenger å kjøre litt over toleransegrensene til bilen.

Som mangeårig motorsyklist med erfaring fra både bane og vei kan jeg bare si: Amen! Min motorsykkel er nok undermotorisert i forhold til RRRRRR syklene mange kjører på. Allikevel er det tilstrekkelig til å ha det uhyre festlig på bane og finne flyten i svinger på vei. Rett fram kan alle kjøre fort, i svinger skilles klinten fra hveten.

Men nå er jeg veeeeeldig langt utenfor emnet. Det gledes stort til at bilen kommer en gang i mars :D
#8
BMW iX3 / Sv: Vi som skal ha iX3
torsdag 22. oktober 2020, klokken 08:27
Etter som jeg forstod kan slik funksjonalitet åpnes ved kjøp i etterkant. Som f.eks fjernlys-assistent etc. Dette er fordi alle bilene blir produsert med full utstyrspakke. Blir visstnok mer og mer vanlig blant bilprodusenter fordi produksjonen av bilen blir mer effektiv og dermed billigere.
#9
BMW iX3 / Sv: Vi som skal ha iX3
onsdag 21. oktober 2020, klokken 22:13
Sitat fra: TM på onsdag 21. oktober 2020, klokken 20:49
Drive recorder ser jeg står som et tillegg til 1700 kr i en prisliste jeg har. Er dette inkludert i fully charged, eller leveres det ikke i Norge ?

Leveres i Norge, ikke inkludert i FC.
#10
BMW iX3 / Sv: Vi som skal ha iX3
mandag 12. oktober 2020, klokken 22:27
Jeg er så glad for at det ikke er noen som holder en pistol til hodet deres og tvinger dere til å kjøpe en IX3, eller er det det? Kan nesten høres sånn ut slik dere sutrer ;)
#11
BMW iX3 / Sv: Vi som skal ha iX3
tirsdag 29. september 2020, klokken 00:49
Sitat fra: TorS på mandag 28. september 2020, klokken 22:53
Enhver må selv vurdere sitt bruksområde / hva de må ha. Jeg ser ikke helt poenget med å lire av seg masse negativitet til en bil som ikke dekker eget behov. Da får man finne seg en annen bil.

Amen, kan ikke si meg mer enig. Jeg har bestilt bilen av nettop samme årsaker. Jeg har rattet to forskjellige i3 siden 2015, og tilbrakt 180000 km til sammen i disse to i3´ene som er en fantastisk bil på mange måter. Jeg har to døtre som er høyere enn meg, og etter 3200 km i i3 på sommerferie i år innså jeg at i3 ikke lenger dekker behovet mitt. De satt kummerlig i bilen, og jeg hadde minimalt med bagasjeplass. Erfaringene jeg har hatt med de to i3´ene gjør at jeg ikke er i tvil om at jeg har gjort det riktige valget ved bestilling av iX3. Så får de andre mene hva de vil.
#12

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=189956969

Pen og velholdt Fully Charged 2018 BMW i3 LCI 94Ah. Bilen er i en nydelig imperial blue metallic med dalbergia brown skinninteriør og lyst eukalyptus dashboard som gir en fin kontrast mellom dashboard og skinnsetene. LCI utgaven har også vesentlig bedre fjernlys enn pre-LCI. Bilen har vært i hovedsak vært brukt til pendling 11 mil hver dag, og ladet over natten hjemme når jeg ikke har brukt den på langturer. Ved hurtiglading om sommeren og varmt batteri bruker man typisk rundt 20-25 minutter fra 30% - 85% fulladet, men den fortsetter å lade raskt opp til rundt 95%. i3 er en av de beste på markedet på dette.

Bilen ble levert med da alt tilgjengelig utstyr, også fotgjengervarsling som var valgfritt på denne årsmodellen. Den har vært i mitt eie hele tiden og alle servicer og garantireparasjoner har vært gjort på Bavaria Oslo hvor bilen også ble kjøpt. I august 2020 ble begge tårnlagre skiftet og gasslekkasje på klimaanlegget ble reparert, ellers har det ikke vært noen problemer med bilen i det hele tatt.

31 desember 2019 ble jeg rygget på mens jeg hurtigladet. Det oppstod noen små riper på venstre forskjerm som ble utbedret på Terje Schie Auto-Skade på Lørenskog.

Bilen har nye Continental EcoContact 6 sommerdekk, kun gått 6000 km, og Continental VikingContact 7 vinterdekk (bak) som har rullet en halv sesong samt Nokian Hakkapellita 3 (foran) som har rullet to sesonger. Vinterdekkene står på turbineke-felger.

Ellers følger det med ekstra koppholdere, ubrukte vintermatter samt ekstra hjulsett med utslitte vinterdekk i tillegg til de andre vinterhjulene. Hjulsettet har turbinekefelger 428 med asymetrisk mønster. Det vil si at de fremstår med samme rulleretning på begge sidene av bilen. Slike felger leveres ikke lenger, og felgene tilhørte den forrige i3´n min. Nypris fra BMW er ca. 30.000,- for slike felger.

Nybilgarantien gjelder i fem år fra første gangs registreringsdato (overdragelse), og er begrenset oppad til 200 000 km kjørelengde.

Heftelse på bilen fjernes selvfølgelig ved salg, og jeg kan vise bilen i Oslo og omeng.
#13
Sitat fra: hELgenen på søndag 30. august 2020, klokken 19:58
Så - noen som har hatt lekkasje fra AC anlegget som kan fortelle hvordan de opplevde dette i tiden før anlegget sluttet å fungere?

Ingen lukt i bilen min, men en vislende/surklende lyd innvendig når AC anlegget var i drift og begynte å gå tom for gass. Det hørtes ganske tydelig, og problemet var lekkasje på slangene inn på kompressoren. Da jeg var inne med bilen i vår var 680 gram gass forsvunnet. Gassen som brukes i anlegget er fargeløs og luktløs så lukten du beskriver kommer neppe fra AC anlegget.
#14
BMW i3 / Sv: Noen som har prøvd Continental Ecocontact 6?
torsdag 27. august 2020, klokken 15:03
Sitat fra: ganton på tirsdag 25. august 2020, klokken 10:41
Min erfaring fra vinterdekk er at hvis de er for myke så mister man endel regen og føles som om bilen "flyter framover" når man slipper pedalen.

Det problemet har jeg ikke opplevd på Continental EcoContact 6 i det hele tatt. Så myke er de ikke. Dekkene oppleves som veldig bra sommerdekk, og ved meget inspirert kjøring så uler det i fordekka akkurat som på amerikansk tv  :laugh: :laugh: :laugh:
#15
BMW i3 / Sv: Nye sommerdekk
tirsdag 25. august 2020, klokken 09:34
La inn mine erfaringer nå.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA