Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - S4e

Sider: [1] 2 3 ... 45
1
Model 3 / Sv: HW3 og VIN
« på: I dag kl. 14:01 »
Hvilken metode brukes for å verifisere at det er HW3?

2
«Snillere» er nok ikke noe stort problem. Fra gammelt var husene matet med en-fase, roterende fra hus til hus. Dog, 3*16A, 6kW er snillere med ledninger etc i huset.

Derimot, med små hovedsikringer, her 40A, vil 32A enfaselading blokkere mye av tilgjengelig effekt for bruk ellers i huset. Du må opp i 56 A hovedsikringer ved 1*32A lading, for teoretisk å kunne ta ut alt hovedsikringen kan gi.

Jeg har 56A og 32A 1fas ladning fungerer ikke bra. Spesielt om vinteren medmange ovner går sikringen.
Stor fordel med 3fas selv om ikke sikringen går, ved at en får jevn belastning av fasene + at en trenger færre A.

3
Tesla SW og AP / Sv: 2019.16
« på: I går kl. 13:08 »
Dere som har hatt Tesla i flere år, har AP og ACC vært veldig bra og tilnærmet uten "egenskapene", eller er dette "hverdagen"?
Bare lurer på hvor lenge dette skal vare.., er det her hverdagen så sliter jeg..
Det er jo litt pinlig for tesla også? Sier de snart har selvkjøring på plass, men har enda ikke en adaptiv cruise som funger ok...

4
Model 3 / Sv: Detailing og vasketråden!
« på: Onsdag 15. Mai 2019, klokken 22:41 »
Ikke fått testa fusso enda, hva synes du? hvor lenge har du hatt på? carpro reload jeg tok over ceramic i påskeuka avstøter fortsatt vann som fy og holder seg iaf bra, 2-3 vask og 1mnd inn.

Nye bilen kommer til norge om 2 dager, den skal ikke få ceramic, men blir en orgie av produkttesting  og lek :p
Feil mann å spørre er jeg redd! Første gang jeg prøver og la det på i går, så ingen erfaring :)
Men biler er blitt utrolig blank og fin. Det var også lett å legge på og bruker veldig lite av midlet, så den boksen bør holde i mange år.
I følge kundeomtale hos Autodude så er veldig mange superfornøyd...

5
Tesla SW og AP / Sv: 2019.16
« på: Onsdag 15. Mai 2019, klokken 20:20 »

Ønsker meg raskere lading, forhåpentligvis får vi i Norge det med .16.
Det fikk du allerede med 2019.12.x :+1:
Så det var altså i forrige oppdatering man fikk 150kW? Nå har jeg ikke vært på langtur og brukt superlader på et par mnd så har ikke prøvd, men kan ikke huske å ha lest noe om det i release notes. Ettersom det ikke stod noe om ladehastighet i versjon .12 i bilen regnet jeg med at det kun var i usa de fikk 150kW. Eneste om lading i release notes var oppvarming av batteri dersom man velger supercharger som destinasjon.
Oppvarming batteri vil jo gi deg kjappere ladning? Spesielt om vinteren vil det trolig ha stooor effekt?

6
Model 3 / Sv: Detailing og vasketråden!
« på: Onsdag 15. Mai 2019, klokken 17:08 »
He he, tiden går fort når man har det moro.
Jeg kan anbefale alle å lakkforsegle/vokse inni dørkarmer, innsiden av panser i bakkant mot rute og kantene ytterst, vokse i karmene bak ved bakluke og oppover mot hengsler osv.

Hvorfor gjøre dette på steder som normalt ikke synes? (Sikkert amatør spørsmål ;-) )

Sitat
...
Men alle kan jo forsegle med slike "hybrid"-produkter, de varer gjerne 1+ år hvis man ikke avfetter ofte. Så kan man jo vokse oppå den igjen for ekstra levetid/shine.

Jeg har nettopp lagt på et slik produkt for første gang.
https://www.autodude.no/produkt/bilvoks_soft99_fusso_coat/
Ser veldig bra ut så langt og det var enkelt/kjapt!

Er også veldig fornøyd med skumkanon og vil tro at med voks over blir det enda enklere å få bilen ren.
https://www.autodude.no/produkt/foam_lance_dr_dirt_g1_skumkanon/

7
Model 3 / Sv: Det jeg liker minst med elbil (som Teslaeier) - min saklige rant
« på: Tirsdag 14. Mai 2019, klokken 21:19 »
Til AD,

Når jeg leser ditt innlegg så kom jeg til å huske på hva mange sa da Apple kom med smarttelefonen. De aller fleste fnøs av denne, kunne ikke forstå meningen og ingen ting kunne slå Nokia telefonene som hadde suveren kvalitet og holdt i årevis.

Jeg tror vi står ovenfor en tilsvarende revolusjon i bilbransjen. Tesla kunne vært bedre på kvalitet i standard deler av en bil, men er p.t i en egen divisjon når det gjelder programvare, batteri, drivlinje, ladenettverk, +++

Og de fleste tradisjonelle bilmerkene klarer ikke å fokusere på den nye verden i samme grad som Tesla har gjort i mange år.

Tesla har noe å lære av Toyota når det gjelder kvalitet, men Toyota har ekstremt mye å lære av Tesla. Konservativ kan være bra når verden ikke endrer seg for mye, men det vi ser nå er en minirevolusjon og da holder det ikke med det tempo Toyota m.fl. klamrer seg til.

8
Model 3 / Sv: Levering av biler med hengerfeste!
« på: Mandag 13. Mai 2019, klokken 11:10 »
Skulle hatt utlevering nå, men så kom mailen med mulighet for å legge til hengerfeste i forrige uke. La inn den endringen straks jeg kunne. Hørte ikke noe, så ringte de på fredag for å få bekreftet at bilen jeg nå skulle hente ut, ikke hadde hengerfeste, og det dermed ikke var reelt med utlevering. Etter den sedvanlige lange ventingen i telefonkø hos Tesla kom jeg frem til ei som kunne bekrefte at jeg fremdeles stod oppført med utlevering av bil i dag, og at den var uten hengerfeste.

Utleveringen ble kansellert, og hun visste ikke noe om når bil med hengerfeste kunne leveres. Antatt juni eller juli. Et par timer senere dumpet det inn tekstmelding om at jeg hadde fått utlevering 20. mai i stedet. Inn på Tesla-kontoen min. Sjekke om jeg har fått noen oppdatert faktura eller oppdaterte detaljer. Neida. Ingen oppdatering der. Bare melding om at jeg vil få tilsendt faktura når den er klar.

Så da antar jeg det blir ny telefonkø i dag. Eller skal jeg bare møte opp neste mandag og håpe på det beste?

Det er vel teoretisk mulig at det er biler på vei til Norge med hengerfeste. Håper du oppdaterer oss andre som venter i spenning :)

Og gjerne med kopi av info rundt hengefeste i vognkortet!

9
Model 3 / Sv: Måtte selge ny TM3 - fikk ikke solgt min fossilbil
« på: ſøndag 12. Mai 2019, klokken 15:10 »
Annonserte så min nye Tesla Model 3. Den ble solgt og levert i løpet av 15 timer. Heldigvis var pågangen så stor at jeg kun tapte småpenger på det to måneder lange eierskapet. Fantastisk sportsbil!
Da kan jo alle som ikke fikk TM3 med hengerfeste legge de ut på finn og få solgt kjapttil god pris, bestille ny med hengerfeste og bli fornøyd  :+1:
Vil tro at nyhet om hengerfeste som ikke kan ettermonteres vil påvirke prisbildet. Pluss at kanskje flere ønsker å selge av den grunn? Håper jeg tar feil...

10
Tesla SW og AP / Sv: 2019.12.1.2 5c87371
« på: ſøndag 12. Mai 2019, klokken 12:34 »
Jeg tror man snakker om veldig små nyanser. Kanskje litt med forhåpninger å gjøre? Det du nevner er nok nærmere virkeligheten. Dette med akselerasjonsfelt vil det nok ikke bli noen forandring på før Tesla kan bruke NN fordi den i dagens lege fremdeles trenger veimarkering eller tydelig asfaltskjøt. Viskerautomatikken er, som du sier, faktisk blitt bra. Men det tok jo noen år da.....

Samme her.

Blir full av forventning etter melding om forbedring her. Synes selv den er bedre i starten... Helt til jeg opplever den første oppbremsning/nervøsitet/+++.

Den er jo ikke ubrukelig, men det er et misforhold mellom nivå Elon snakker om og hva en opplever i praksis.

11
Model 3 / Sv: Noen som har prøvd å støydempe bilen?
« på: ſøndag 12. Mai 2019, klokken 10:59 »
Dere er ikke redde for rustproblemer om en legger matter på utsiden?

12
Model 3 / Sv: Egnede hengere?
« på: ſøndag 12. Mai 2019, klokken 10:57 »
Ser ut som mange hengere som selges i Norge i hovedsak har tillatt totalvekt 750kg og neste trinn 1000kg. Siste kategori da gjerne med bremser slik at kan kjøre i 80 km/t.

Dette er veldig gode nyheter - da har jeg flere opsjoner for båthenger der jeg med min båt kommer under 910kg samlet vekt.

Forutsatt att dette er lov med klasse B. Hvis ikke må jeg klasse ned henger til 910kg?

13
Model 3 / Sv: Egnede hengere?
« på: ſøndag 12. Mai 2019, klokken 10:56 »
Ser ut som mange hengere som selges i Norge i hovedsak har tillatt totalvekt 750kg og neste trinn 1000kg. Siste kategori da gjerne med bremser slik at kan kjøre i 80 km/t.

Dette er veldig gode nyheter - da har jeg flere opsjoner for båthenger der jeg med min båt kommer under 910kg samlet vekt.

14
Model 3 / Sv: Egnede hengere?
« på: Lørdag 11. Mai 2019, klokken 23:52 »
Hvor mange kg har en da maks lov å trekke med klasse B og TM3 AWD LR?

Tenker å "klasse ned" en 1000kg båthenger med så lite som mulig slik at det blir lovlig.

Fant tillatt totalvekt på bil 2305 kg. Det gir en teoretisk maks hengervekt etter campingvogn regel på over 1000 kg, så da kan en med B kjørekort trekke maks av hva som er maks med TM3.

Så da kan en klasse ned en 1000 kg henger til maks hva TM3 tillater og alt er ok så lenge aktuell vekt er under?

15
Model 3 / Sv: Egnede hengere?
« på: Lørdag 11. Mai 2019, klokken 23:35 »
Hvor mange kg har en da maks lov å trekke med klasse B og TM3 AWD LR?

Tenker å "klasse ned" en 1000kg båthenger med så lite som mulig slik at det blir lovlig.

Sider: [1] 2 3 ... 45