Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - hemi

Sider: [1] 2 3 ... 72
1
Når det kommer en faktisk SUV elbil skal jeg ha den.

dvs q7-cayenne-rangerover killer.

Kjørte litt over 1 time i model3 performance kompis fikk i går, må si jeg var oppriktig imponert.

2
Audi e-tron / Sv: Levering av bil
« på: I går kl. 21:51 »
Kjenner 10+ som har trukket reservasjonen sin, og 1 som har bestilt.

Tror det går litt trått. Vi får se i slutten av året.


3
Jeg vil ha el SUV!

Desverre er e-tron(q5 size) trist, og TMX likeså.

SUV for meg er cayenne, q7, rangerover osv.

Har bestilt tm3 da det ser mest optimalt ut nå. 

4
Model 3 / Sv: Innkjøp av takstativ?
« på: I går kl. 10:57 »
Jeg har 2 takstativ liggende på posten nå :)

Bare synd bilen ikke kommer ila uka som den skulle :o

5
Model 3 / Sv: Reservasjon. Bare tull nå?
« på: Mandag 18. Februar 2019, klokken 20:58 »
godt spm, mange blir jo regelrett lurt av salgsapparatet ogav tall som ikke stemmer

6
Audi e-tron / Sv: Angående rekkevidde
« på: Mandag 18. Februar 2019, klokken 15:18 »
Utsagnet er merkelig da de fleste som etterspør og vil bruke stor henger har...... sjokkerende nok BE og kan ta 3500kg.

Trekker 3500kg båt i dag bak cayenne, cayennen er 2.2T og klarer det latterlig bra, bedre enn artic truck LC'en min, vanlige LC'en og til og med svære dodgen!

Vekt er viktig på trekkbil, audien er 2.7-2.9 tonn! med stiv chassis er dette uten tvil egnet bil! Mulig audi er skeptisk til egen kvalitet og drivlinje, eneste jeg kan tenkte på for å ikke ha 3500 på en slik bil.

konklusjon, Q7, cayenne, rangerover, x5 og lignende = SUV'ene som gjelder

e-tron er i3 konkurrent for nærområdet.


7
Model 3 / Sv: Røde kalipre på LR NON-Performance? DIY
« på: Mandag 18. Februar 2019, klokken 14:54 »
Du mangler kun noen bmw M merker og nürburgring stickers da :p

8
Model 3 / Sv: Røde kalipre på LR NON-Performance? DIY
« på: Mandag 18. Februar 2019, klokken 14:42 »
Kjøpe performance?

9
Model 3 / Sv: Referral på Model 3
« på: Mandag 18. Februar 2019, klokken 14:41 »
hmm håper de ordner dette, jeg har 3 aktive refferals jeg ville gjøre om til credits for å betale bilen, men siden man ikke får gjort noe, og bilen kommer snart.... doh!!

10
Audi e-tron / Sv: Angående rekkevidde
« på: Mandag 18. Februar 2019, klokken 14:39 »
Jeg føler ikke det var så mye logikk i utsagnet.

11
Audi e-tron / Sv: Angående rekkevidde
« på: Mandag 18. Februar 2019, klokken 14:21 »
Jeg fikk vite  av min kontakt på forhandler at e-tron var så tung, at hengervekt var justert ned, for ellers kunne ingen kjøre den lovlig med førerkort........

12
Audi e-tron / Sv: Prøvekjøring
« på: Mandag 18. Februar 2019, klokken 14:21 »
Autopilot virket ikke, ikke skinn på dørtrekk, ikke gode seter.

Jeg forventet nok noe tilnærmet A8, og det ble mer Q3?

13
Audi e-tron / Sv: Prøvekjøring
« på: Mandag 18. Februar 2019, klokken 13:36 »
Prøvekjøring skuffet stort, har avbestilt.

14
Audi e-tron / Sv: Er sports-setene bedre å sitte i enn normal-setene?
« på: Mandag 18. Februar 2019, klokken 12:06 »
sportsseter skuffet.

15
Audi e-tron / Sv: Angående rekkevidde
« på: Mandag 18. Februar 2019, klokken 12:05 »
Har da hatt prøvekjøring, hadde det sammen med 2 andre reservasjonsholdere med xx nr, jeg er på 1xx.

Vi hadde avtalt 2 timer tur, når vi kom var dette kuttet.... til 1 time, kun 20 min per person var mulig... ja ok, jeg VET mange andre har fått teste bilene vesentlig lenger, så var særs lite imponert over dette.

Bilen er bra, spesielt optisk utseendemessig er den en vinner, uten tvil peneste elbilen man får nå, premium utseende er der uten tvil, og den er jo en elektrisk Q8 med porsche GTS lys bak.


Så hittil imponert av bilen før innstigning og prøvekjøring.


Begynner kjøre og vindstøy fra speil er påfallende og litt skuffende, vi kjørte med vanlige speil. Rekkevidde var også dessverre skuffende, jeg testet nesten 1 time på kjørecomputer uten å gasse/bremse, kun følge trafikk og endte på høyt snitt, ca 27 mil range med 90-100 kjøring, og 90 snitt.

Etter rangetest var unnagjort testet vi litt 0-100 og generell performance, den var helt ok, men fikk entry level følelse, og at ting ble holdt tilbake for at andre modeller skal imponere mer senere. 0-100 tider på bruksbil er jo bare tull, men nå kjører jo mange av oss rundt i overmotoriserte unødvendig dyre biler, og er teite, og jeg hadde forventet bedre tall og ytelse.

Vi kjørte den hvite hos møller bærum, med sportsseter, setene var også skuffende, men har som sagt bare prøvd disse. Så kan hende de andre er bedre.

Dørsidene har en gummi/plastikk opp mot vinduene, snakket med selger rundt dette, og fikk beskjed om at dette ikke var mulig å få i skinn eller alcantara? lenger ned er det jo det, vet noen om dette stemmer?

Autopiloten var tvilsom, at best, den koblet ut 2 ganger helt på cruise/avstands biten og gav en error, samt at den sluttet plutselig å svinge, spesifikt ned lierbakkene der høyresvingen begynner bli litt skarpere, så mye hype vi har hørt her om ditt og datt touch i rattet og manglende varme fordi den er så avansert, Har ikke kjørt tesla autopilot på noen år, men selv da var den bedre.



Sammenligningsgrunnlag hos testere er en cayenne v8 S diesel, den andre ganske ny q7 diesel, og jeg har hatt stor amcar suv som er solgt da jeg var klar for e-tron.
 
Oppriktig skuffet, hjalp ikke med alt tullet rundt lansering og options du ikke kan kombinere heller.


Som min venn sa, bilen er kapasitetsløs, og det oppsummerte egentlig hele turen/bilen.

Har avreservert og venter på refund, det gjør de andre også, samt noen venner til som testet forrige uke. Så flere av dere har rykket frem! :)



Sider: [1] 2 3 ... 72