Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Salvesen

#1
Model S 2013 - 2022 / Sv: Endring av adferd pga Tesla
lørdag 07. mai 2016, klokken 12:23
Jeg tar meg selv ofte i å tenke på at jeg bør slutte i jobben min innenfor olje og gass, vet ikke helt hva jeg syns om denne endringen altså :p
#2
Sitat fra: pej på onsdag 20. april 2016, klokken 22:04
Det ryktes om at prisene skal ned 5%.

De gikk jo opp sist uke? De kan ikke drive med slik virksomhet, det virker helt useriøst og i tillegg er det alltid mye feil. Spesielt på dekk/felg.
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla vs hydrogenbil
tirsdag 15. mars 2016, klokken 21:31
Sitat fra: tutti på tirsdag 15. mars 2016, klokken 21:21
Ser ut som hydrogenbiler har bedre rekkevidde og er billigere å kjøpe enn Tesla, selv på bruktmarkedet.

Er det noen som har vurdert å bytte fra Tesla?

Hydrogenbiler kan til og med kjøre i kollektvifelt hvor ikke elbiler kan lenger..

Hydrogen er vell både dyrt og ineffektivt, i tillegg er det vanskelig å få fatt på som det nevnes over. Skulle gjerne hatt en generator brenselcelle i bilen til de lange turene, men kjøre på hydrogen? Nei takk.
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ny type/design på UMC
søndag 13. mars 2016, klokken 21:08
Har bare hatt denne, er på min tredje. Skal sies at den andre aldri fungerte.
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Reell rekkevidde
søndag 13. mars 2016, klokken 17:35
Sitat fra: epsilone6 på søndag 13. mars 2016, klokken 17:11
Å fylle diesel en gang i blant er LETT, ingen lager forumtråder om slikt eller planlegger reiser ut fra det. Syns nesten det er pinlig når folk snakker om all den tiden de slipper å bruke på bensinstasjoner, men selv plugger inn bilen hver gang de setter den fra seg, noe som selvsagt tar 0 sekunder. Det å sette bankkortet sitt inn i en automat hver tusende km er ikke et ork, og du kan låse håndtaket eller bruke påfyllingsfart for lastebil hvis det kniper så fryktelig på sekundene.

Det tar ikke 0 sekunder, men jammen meg ikke mange. Jeg synes det er digg å slippe å dra innom bensinstasjonen, aner ikke hvorfor du skal være flau over det..
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Reell rekkevidde
søndag 13. mars 2016, klokken 17:34
Sitat fra: Sven-E på søndag 13. mars 2016, klokken 16:49
Sitat fra: Salvesen på søndag 13. mars 2016, klokken 14:57
Sitat fra: Sven-E på lørdag 12. mars 2016, klokken 18:29
Sitat fra: Salvesen på lørdag 12. mars 2016, klokken 18:01
Fatter ikke denne sutringen over at en ikke får oppgitt rekkevidde på elbil, det er da HELT likt på bensin/diesel, aldri om en klarer å bruke rated forbruk. Men her hører en aldri noe klaging. Om du leser litt på hvordan testene utføres så ser du fort at det er veldig urealistisk å klare å nå like langt som tesla sier.

Min bmw 520d har rated forbruk på 0,52l pr mil om jeg ikke husker helt feil, kjørecomputer sier rundt 0,8...
Jøss så rart  :o
Vedder på at du heller ikke har hørt at det har tatt lang tid å fylle til full rekkevidde på eksosbiler heller.

Men så er disse to tingene veldig mye viktigere på en elbil enn på en eksosbil.

Det har ingenting med poenget å gjøre, poenget er at jeg fatter ikke at folk blir overrasket over at selskapene lyver om forbrukstall, det er helt normalt og har vært det i alle år.
Poenget er vel at om en eksosbil bruker mer drivstoff enn oppgitt, så har det mye mindre konsekvenser enn om rekkevidde på en elbil er oppgitt alt for høyt.

Men hva har dette med testing og oppgitt forbruk å gjøre? Altså det er helt rett det du sier, men at en "jukser" med forbrukstall er vell ingen overraskelse for noen, hverken diesel, bensin eller el.
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Reell rekkevidde
søndag 13. mars 2016, klokken 15:00
Sitat fra: Sven-E på lørdag 12. mars 2016, klokken 21:55
Sitat fra: fonberg på lørdag 12. mars 2016, klokken 20:16
Kjører du f.eks. 30.000 km i året og dieselbilen bruker 0,3 l mer enn oppgitt, blir dette en årlig MERUTGIFT til diesel på ca. 12.000 kr i året (ut fra en literpris på 13 kr)
I min verden er 12.000 ekstra årlig til drivstoff MYE. Det er f.eks. Mye mer enn jeg har brukt på drivstoff TOTALT i løpet av snart 2,5 år og 67.000 km med Teslaen.
Joda, det koster mer.  Det gjør alt fossilt drivstoff.

Men hvor mange ganger har du hatt rekkeviddeangst med dieselbil?
Og hvor mange timer har du brukt på å fylle tanken?

Hva har dette med saken å gjøre? Det er så langt off at det blir helt sprøtt. Men når en først er inne på det blir tiden en tanker ganske stor etterhvert på en fosilbil. Vet ikke med deg, men i 99% av tilfellene bruker jeg ingen tid på lading av min tesla, men i alle % av tilfellene brukte jeg minst 5 min på å fylle diesel bilen.
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: Reell rekkevidde
søndag 13. mars 2016, klokken 14:57
Sitat fra: Sven-E på lørdag 12. mars 2016, klokken 18:29
Sitat fra: Salvesen på lørdag 12. mars 2016, klokken 18:01
Fatter ikke denne sutringen over at en ikke får oppgitt rekkevidde på elbil, det er da HELT likt på bensin/diesel, aldri om en klarer å bruke rated forbruk. Men her hører en aldri noe klaging. Om du leser litt på hvordan testene utføres så ser du fort at det er veldig urealistisk å klare å nå like langt som tesla sier.

Min bmw 520d har rated forbruk på 0,52l pr mil om jeg ikke husker helt feil, kjørecomputer sier rundt 0,8...
Jøss så rart  :o
Vedder på at du heller ikke har hørt at det har tatt lang tid å fylle til full rekkevidde på eksosbiler heller.

Men så er disse to tingene veldig mye viktigere på en elbil enn på en eksosbil.

Det har ingenting med poenget å gjøre, poenget er at jeg fatter ikke at folk blir overrasket over at selskapene lyver om forbrukstall, det er helt normalt og har vært det i alle år.
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Reell rekkevidde
lørdag 12. mars 2016, klokken 18:01
Fatter ikke denne sutringen over at en ikke får oppgitt rekkevidde på elbil, det er da HELT likt på bensin/diesel, aldri om en klarer å bruke rated forbruk. Men her hører en aldri noe klaging. Om du leser litt på hvordan testene utføres så ser du fort at det er veldig urealistisk å klare å nå like langt som tesla sier.

Min bmw 520d har rated forbruk på 0,52l pr mil om jeg ikke husker helt feil, kjørecomputer sier rundt 0,8...
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Midtkonsoll - verd det?
onsdag 09. mars 2016, klokken 21:05
Midtkonsollen er alt for liten, en kan ikke lene armen på den eller noe. Ser ikke hvordan de kan forsvare prisen på denne egentlig.
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Angrer på kjøpet av Tesla?
lørdag 05. mars 2016, klokken 18:53
Finnes det perfekte damer uten problemer?
#12
Tesla må se å få fingen ut å få summoning tilbake til fob, slik det er i dag kan man kun bruke summoning om man er iOS/android bruker, det blir for dumt. Evt må de levere med en slik telefon ved bilen, en kan ikke gi funksjoner til en gruppe brukere men ikke resten.
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Firmware v7.1x
tirsdag 01. mars 2016, klokken 17:00
Hvilken idiot er det som har fjernet muligheten for å styre via fob? Idiotisk.
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: Forbruk
tirsdag 23. februar 2016, klokken 09:31
Sitat fra: Cato76 på tirsdag 23. februar 2016, klokken 09:21
Jeg har nå kjørt min nye (brukte) P85D i litt over to uker og jeg merker at denne har ett mye høyere forbruk enn min gamle P85.

Samme kjøremønster og samme dekk og felger (satte på 20" Nokian R2 fra min gamle bil). Jeg forvarmer også på samme måte som tidligere....

P85'en brukte, ved normal kjøring, rundt 200-210 wh/km på strekningen til jobb (ca 20 km), og ved forsiktig kjøring lå jeg på 180-190 wh/km.

P85D'en bruker 280-300 wh/km ved normal kjøring, og +/- 250 wh/km ved sparemodus i høyrefoten.

Merker også at det tar mye lengre tid før regenereringen virker fullt på P85D i forhold til P85.

Har kjørt TMS siden sept 2013 og ca 75.000km til sammen, så jeg mener selv at jeg kjenner bilen godt.

Fikk forresten en telefon fra Tesla om at bilen måtte inn på service for å skifte en kontakt eller noe (fikk ikke med meg detaljene da jeg var stresset og på vei til et møte...) Kan dette eventuelt ha noe med det høye forbruket å gjøre?  ???

P85D skal jo ha høyere forbruk også om man ser på estimert rekkevidde, men det virket noe høyt i forskjell ja!
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Forventet rekkevidde vinter?
mandag 22. februar 2016, klokken 21:05
Høres egentlig normalt ut, jeg kommer ca like langt med min 70D nå på vinteren og jeg har sett at 13 modellene har tilnærmet like estimater som min bil om dagen, altså rundt 360 ved 100%.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA