Jeg tar meg selv ofte i å tenke på at jeg bør slutte i jobben min innenfor olje og gass, vet ikke helt hva jeg syns om denne endringen altså :p
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: pej på onsdag 20. april 2016, klokken 22:04
Det ryktes om at prisene skal ned 5%.
Sitat fra: tutti på tirsdag 15. mars 2016, klokken 21:21
Ser ut som hydrogenbiler har bedre rekkevidde og er billigere å kjøpe enn Tesla, selv på bruktmarkedet.
Er det noen som har vurdert å bytte fra Tesla?
Hydrogenbiler kan til og med kjøre i kollektvifelt hvor ikke elbiler kan lenger..
Sitat fra: epsilone6 på søndag 13. mars 2016, klokken 17:11
Å fylle diesel en gang i blant er LETT, ingen lager forumtråder om slikt eller planlegger reiser ut fra det. Syns nesten det er pinlig når folk snakker om all den tiden de slipper å bruke på bensinstasjoner, men selv plugger inn bilen hver gang de setter den fra seg, noe som selvsagt tar 0 sekunder. Det å sette bankkortet sitt inn i en automat hver tusende km er ikke et ork, og du kan låse håndtaket eller bruke påfyllingsfart for lastebil hvis det kniper så fryktelig på sekundene.
Sitat fra: Sven-E på søndag 13. mars 2016, klokken 16:49Sitat fra: Salvesen på søndag 13. mars 2016, klokken 14:57Poenget er vel at om en eksosbil bruker mer drivstoff enn oppgitt, så har det mye mindre konsekvenser enn om rekkevidde på en elbil er oppgitt alt for høyt.Sitat fra: Sven-E på lørdag 12. mars 2016, klokken 18:29Sitat fra: Salvesen på lørdag 12. mars 2016, klokken 18:01Jøss så rart
Fatter ikke denne sutringen over at en ikke får oppgitt rekkevidde på elbil, det er da HELT likt på bensin/diesel, aldri om en klarer å bruke rated forbruk. Men her hører en aldri noe klaging. Om du leser litt på hvordan testene utføres så ser du fort at det er veldig urealistisk å klare å nå like langt som tesla sier.
Min bmw 520d har rated forbruk på 0,52l pr mil om jeg ikke husker helt feil, kjørecomputer sier rundt 0,8...
Vedder på at du heller ikke har hørt at det har tatt lang tid å fylle til full rekkevidde på eksosbiler heller.
Men så er disse to tingene veldig mye viktigere på en elbil enn på en eksosbil.
Det har ingenting med poenget å gjøre, poenget er at jeg fatter ikke at folk blir overrasket over at selskapene lyver om forbrukstall, det er helt normalt og har vært det i alle år.
Sitat fra: Sven-E på lørdag 12. mars 2016, klokken 21:55Sitat fra: fonberg på lørdag 12. mars 2016, klokken 20:16Joda, det koster mer. Det gjør alt fossilt drivstoff.
Kjører du f.eks. 30.000 km i året og dieselbilen bruker 0,3 l mer enn oppgitt, blir dette en årlig MERUTGIFT til diesel på ca. 12.000 kr i året (ut fra en literpris på 13 kr)
I min verden er 12.000 ekstra årlig til drivstoff MYE. Det er f.eks. Mye mer enn jeg har brukt på drivstoff TOTALT i løpet av snart 2,5 år og 67.000 km med Teslaen.
Men hvor mange ganger har du hatt rekkeviddeangst med dieselbil?
Og hvor mange timer har du brukt på å fylle tanken?
Sitat fra: Sven-E på lørdag 12. mars 2016, klokken 18:29Sitat fra: Salvesen på lørdag 12. mars 2016, klokken 18:01Jøss så rart
Fatter ikke denne sutringen over at en ikke får oppgitt rekkevidde på elbil, det er da HELT likt på bensin/diesel, aldri om en klarer å bruke rated forbruk. Men her hører en aldri noe klaging. Om du leser litt på hvordan testene utføres så ser du fort at det er veldig urealistisk å klare å nå like langt som tesla sier.
Min bmw 520d har rated forbruk på 0,52l pr mil om jeg ikke husker helt feil, kjørecomputer sier rundt 0,8...
Vedder på at du heller ikke har hørt at det har tatt lang tid å fylle til full rekkevidde på eksosbiler heller.
Men så er disse to tingene veldig mye viktigere på en elbil enn på en eksosbil.
Sitat fra: Cato76 på tirsdag 23. februar 2016, klokken 09:21
Jeg har nå kjørt min nye (brukte) P85D i litt over to uker og jeg merker at denne har ett mye høyere forbruk enn min gamle P85.
Samme kjøremønster og samme dekk og felger (satte på 20" Nokian R2 fra min gamle bil). Jeg forvarmer også på samme måte som tidligere....
P85'en brukte, ved normal kjøring, rundt 200-210 wh/km på strekningen til jobb (ca 20 km), og ved forsiktig kjøring lå jeg på 180-190 wh/km.
P85D'en bruker 280-300 wh/km ved normal kjøring, og +/- 250 wh/km ved sparemodus i høyrefoten.
Merker også at det tar mye lengre tid før regenereringen virker fullt på P85D i forhold til P85.
Har kjørt TMS siden sept 2013 og ca 75.000km til sammen, så jeg mener selv at jeg kjenner bilen godt.
Fikk forresten en telefon fra Tesla om at bilen måtte inn på service for å skifte en kontakt eller noe (fikk ikke med meg detaljene da jeg var stresset og på vei til et møte...) Kan dette eventuelt ha noe med det høye forbruket å gjøre?