Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - mrole

#1
BMW i3 / Sv: Kjøp av 32A ladekladd
fredag 01. september 2017, klokken 06:35
Jeg har denne https://www.elbilgrossisten.no/collections/ladekabler/products/spark-cee-til-type-justerbar-ladekabel-6a-32a-1fas . Hatt den i ca 3 måneder og den fungerer utmerket. Lader bilen hver dag på 32a. Ladingen går fort :) Vet dessverre ikke hva som skjer hvis bilen står på low.
#2
BMW i3 / Sv: Ting jeg lurer på.
tirsdag 25. oktober 2016, klokken 22:10
Hei,

Er det mulig å forhindre at bilen automatisk begynner å spille av musikk/podcasts/lydbøker etc. ved start når en telefon er paret over bluetooth? Gjelder både android og iPhone i min bil, og det er egentlig ganske irriterende at jeg ikke kan styre dette selv.
#3
Kjent feil, mange som hadde den på biler levert i slutten av 2015. Min ble fikset med softwareoppgradering som kom tidlig i sommer. Var ikke noe deler som trengtes å byttes, og jeg kjørte med feilmeldingen i over 6 måneder i påvente av løsning fra BMW. Håper du har den samme feilen, da er det bare å kontakte leverandør å få siste sw installer.

EDIT: hmm når jeg leser litt nøyere på din, virker den litt mer alvorlig. Min bil sto på norsk språk, og da mener jeg den ikke sa noe om å holde tilbake på kjøringen. Hør med verkstedet.
#4
BMW i3 / Sv: Noen som vil bytte felger?
tirsdag 10. mai 2016, klokken 22:40
Hei,

Siden det er en som har prøvd dette før gjenbruker/kupper jeg tråden. Jeg har 428 turbineke på vinter- og sommer-hjul, og har fått veldig lyst på 20"dobbelteke på sommerhjulene for å få litt forandring. Også leser jeg i ymse tråder at en del ikke er helt fornøyde med komforten til 20", så er det noen som har lyst til å bytte til 19"?

Mine 19" 428-sommerhjul er flunka nye til min i3 fra desember 2015 og ikke vært på bilen ennå (hentet på dekkehotell for et par uker siden).
#5
BMW i3 / Sv: BMW i3 50% lengre rekkevidde på 2017 modell
tirsdag 05. april 2016, klokken 18:06
Og om 5 år er alle de andre billigelbilene fulle av rust. iallefall rundt Oslo slik det saltes for tiden.

[Ref til påstanden: http://m.dinside.no/936194/nye-biler-ruster-som-aldri-for ]
#6
Sitat fra: LMOR på torsdag 28. januar 2016, klokken 09:07
Sitat fra: mrole på torsdag 28. januar 2016, klokken 06:34
Ny sw, de hadde ingen fiks nå. Har siste sw.
Ok, så de visste ikke når den kom?
Nei virket ikke sånn. 504 mener jeg er versjonsnummeret jeg har nå.
#7
Ny sw, de hadde ingen fiks nå. Har siste sw.
#8
Verkstedet mitt hadde bilen inne, men avventer ny SW for å fjerne "feilen". Var bare å kjøre sa de. De fjernet meldingen, men den kom tilbake etter et par km. Var godt å høre siden jeg har kjørt nesten 2000km med feilmeldingen pga verkstedkø.
#9
Har akkurat samme feil som deg, men precond virker. "Feil på drivlinje" og noe om kontakt servicepartner, men du kan kjøre videre. Jeg har verkstedtime i slutten av januar, servicesenteret hadde ikke hørt om feilen før. Bilen min har gått 1500 km og er ny av midten av des 2015.

Sitat fra: twi3ns på torsdag 07. januar 2016, klokken 10:02
I dag tidlig fikk jeg kom jeg ut til en iskald bil (på tross av vanlig innstillt avreisetid med klimatisering via app, batteri 100%, og bilen stod koblet i standardladeren). Når jeg startet bilen fikk jeg opp feilmelding "feil på drivlinje"  :o . Har noen andre opplevd dette, og har disse to tingene en sammenheng tro?
#10
BMW i3 / Sv: Hjelp til valg av ladeløsning - i3 med 7,4kw lader
onsdag 06. januar 2016, klokken 23:39
Disse virket fine moonbuggy, kjøpte du din fra http://www.e-station-store.com/en/? Hvilken type kurs og evnt. jordfelibryter har du i sikringskapet for å kunne bruke den?


Sitat fra: moonbuggy på onsdag 06. januar 2016, klokken 18:39
Denne har jeg:


Sammen med veggfeste under fungerer den som "stasjon" i garasjen.



.............
#11
BMW i3 / Sv: Hjelp til valg av ladeløsning - i3 med 7,4kw lader
onsdag 06. januar 2016, klokken 17:39
Jeg er i nesten samme situasjon som deg, dvs. trenger å legge opp ny kabel og kurs til garasjen og kikker etter en god løsning til i3en. Å utnytte muligheten til ~7,4kW 32A 230V er det jeg aller helst vil, siden jeg tror dette er det meste fremtidsrettede kontra å gå for en 16A nå når jeg først må ha elektriker med ny kurs og ny kabel.

FYI: Her er de 230V 32A opptil 7,4kW laderne jeg har funnet til en "rimelig penge":
- http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,15683.0.html
- http://www.elbilgrossisten.no/collections/ladestasjoner/products/wallb-e-eco-ladestasjon-7-4kw-32a-type-2-1?variant=5402332611
- http://gronnemil.no/butikk/ladestasjoner/type-2 her er det ikke fast kabel på de "rimelige", men vet det finnes en fra schneider som muligens koster tilsvarende.
- http://elbilhjelpen.no/htm/type2-1fase.html denne 32A har type 1 kabel, så usikker på om den kan brukes.

Totalpris for 5-10 m kabel fra sikringskap, nødvendig kurs og jordfeilvern, ladeboks og elektrikerarbeid har jeg ikke ennå, men håper på å havne rundt 10 000,-.

Siden du allerede har 16A, så er jo det aller enklest med f.eks. kabelen som er diskutert her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,25713.0.html. Merk dog: slik som du sier og slik jeg forsto elektrikern jeg snakket med forleden er reglene slik idag at du skal ha egen jordfeilbryter og dedikert kurs for 16A eller mer for elbillading. Da er kanskje 32A nesten like lurt for deg også. Ladefarten på 16A er jo ikke mye å skryte av kontra 32A: http://www.elbil.no/wiki/BMW_i3:Ladehastighet
#12
BMW i3 / Sv: Software versjoner
tirsdag 22. desember 2015, klokken 23:04
Har versjon I001-15-11-504 i min 2 uker gamle bil:) Mao så har jeg ikke noe utgangspunkt å sammenligne med.

Finnes det noen sikker eller god kilde på net for "change log" på bilen?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA