Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - EL-i-Nord

#1
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Arctic Roads forts.
fredag 21. juli 2017, klokken 12:31
Sitat fra: EL-i-Nord på mandag 17. juli 2017, klokken 18:32
Har også forsøkt å få kontakt med dem både på telefon og epost, men ikke så overraskende er det ikke mulig å oppnå kontakt. Skal bruke litt til å legge inn advarsel i alle ladestasjonskart de neste dagene. Synd dette  :(

Oppdatering her: Fikk i dag (ei uke etter at jeg sendte epost) svar fra AR med tilbud om refusjon, men ingenting om hvorfor de ikke svarer på telefon og hvorfor flere ladere ikke blir vedlikeholdt. Takket nei til tilbud og ba dem heller bruke penger til å forbedre kundeservice og vedlikeholdt. Er ikke refusjon av penger jeg er ute etter, men et fungerende og pålitelig ladenettverk.
#2
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Arctic Roads forts.
fredag 21. juli 2017, klokken 12:26
Sitat fra: Baresorgen på torsdag 20. juli 2017, klokken 22:12
Spørsmål angående hurtigladerstasjonene på Dombås og Hjerkinn; fungerer disse med mobilapp??? (Mnd. abonnement). Noen som har kjennskap? Særdeles vanskelig å få noe info om disse hurtigladerene uten å besøke dem fysisk...kan ikke sende samboer på bomtur i Leaf ´13 (24 kwh batteri) :-p

Dombås - noen som kjenner til disse?

Hjerkinn - fungerer disse med mobilapp?

Fungerte begge to med app (måndesabo) for 10 dager siden (se mitt innlegg lengre opp i tråden om langtur med Leaf 24 og opplevelser med AR sine ladere). Hjerkinn var nok høyest over havet jeg noen gang har ladet  ;)
#3
BMW i3 / Sv: Hurtigladere i Nord-Tyskland
torsdag 20. juli 2017, klokken 13:10
Anbefaler alle som skal på tur i Tyskland å få seg "PlugSurfing" ladebrikke, som kan brukes hos ganske mange operatører (bl. a. EWE). Ta omtrent en uke å få brikke tilsendt. Det finnes også en del semihurtig ladere som er fortsatt gratis å bruke, men likevel  trenger men brikke for å få dem låst opp/startet.
#4
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Arctic Roads forts.
onsdag 19. juli 2017, klokken 14:11
Sitat fra: leafnor på mandag 17. juli 2017, klokken 20:16
Imponerende tur.
Du kunne valgt Østerdalen, og da brukt Fortum siden ladere. Sluppet AR på det viset.
Er vell litt så som så med vedlikehold kanskje ut fra økonomien, men bra de har liv i laderne der de er alene, dvs over Dovre.

Takk! Var et lite eventyr. Veldig gøy. Hadde planer om det siden jeg kjøpte Leafen 2014, men først i år passet det både med tid og (nesten) tilstrekkelig med hurtiglader i passende avstander.
Kunne sikkert har valgt rute annerledes, men sjekket i forkant av turen bare om det finnes lader - og det fantes jo. Drev ikke med masse research om kvaliteten til operatøren. Gikk ut ifra at alle holder like høy standard som Fortum og GK, men det var visst ikke tilfelle. Da vet vi det og håper at dem blir snart kjøpt opp av andre operatører som har råd til vedlikehold.
#5
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Arctic Roads forts.
mandag 17. juli 2017, klokken 18:32
Sitat fra: Kanon på fredag 30. juni 2017, klokken 11:06
Konsentrert ladeinfrastruktur der altså? ( Dombås/Hjerkinn/Bjorli)
Har tenkt og kjøre Lillehammer-Molde tur-retur med kortrekkebil (i3) så blir nødt til og tegne et mnd,s abonnement hos AR dessverre.
Noen måte og sjekke om laderene deres I hele tatt virker?

Har akkurat kjørt langtur med Leaf 24kW fra Tromsø til Hamburg og tilbake. Første gang jeg snublet over helvetes AR ladere. Var nødt til å registrere 1-måned avtale med dem for å kunne lade i Dombås. Etter det skulle jeg jo få mest mulig ut av pengene ved å bruke alle AR ladere underveis. Her er resultatet (status: 12.07.2017):

Svinesundparken: Venstre: Chademo virker ikke (håndtak ødelagt), høyre side: virker, men skjermen nesten ikke mulige å lese noe på

Storebaug: 4 ladere, ingen som virket (prøvde både øst og vest)

Vestby: virker ikke

Lillehammer: virket ikke på vei sørover for 2 uker siden, men virket igjen på vei nordover

Dombås, Hjerkinn, Fagerhaug: alle ok, ingen problemer

Alt lading med app, har ikke brikke (mulige noen av de ovennevnte virker med brikke hvis man har). Var ikke klar over at det var en såpass elendig bedrift denne AR. Sjekket bare hjemmesiden og ladenettverk, som virket dyrt men greit. Burde vel sjekket forum i tillegg. Ser jo nå i etterkant i denne tråden at det er noe som stinker med dem. Har også forsøkt å få kontakt med dem både på telefon og epost, men ikke så overraskende er det ikke mulig å oppnå kontakt. Skal bruke litt til å legge inn advarsel i alle ladestasjonskart de neste dagene. Synd dette  :(
#6
Carwing / Sv: Nissan Connect EV oppdatert 1. april
mandag 04. april 2016, klokken 18:01
Sitat fra: Erl_end på fredag 01. april 2016, klokken 22:58
Sitat fra: hamkeng på fredag 01. april 2016, klokken 17:39
Ingen aprilspøk!   :)

Spøken er at den kun funker i dag..  :o ;D

Da har du vel absolutt rett med det. Har installert den i dag (3. April) og same old shit som vi er vant til fra Nissan: "Tjenesten kan ikke utføres. Prøv igjen eller kontakt Nissan". Vel og merke, når jeg forsøke å oppdatere status i selve appen. Den viser nok informasjon fra sist den var i kontakt med serveren, men det går altså ikke å oppdatere noe mer i appen. Har akkurat sendt mail nr 8 til kundeservice, som sikker svarer som vanlig: "Her er hvordan du reinstallere appen og resette Carwings i bilen i 15 steg". Jeg er såååå lei av Carwings og Nissan kundeservice at dette alene kan være grunn nok til å kjøpe en annen bil neste gang...
#7
Troms elbilforening / Ny mode 3/type 2 ladeplass v/ UiT
søndag 15. november 2015, klokken 18:42
Tydeligvis er det noen utfordringer i interkommunikasjon v/ UiT. Til tross for et klart uttalelse i Nordlys for noen uker siden at man ikke kan forvente flere ladeplasser med det første så har det dukket opp en ny ladestolpe "over natt". Det er da en Mode 3/type 2 stolpe med to uttak. Testet i går, funker fint. På høy tid å skaffe seg passende kabel hvis man ikke har det fra før. Uvisst hva som blir parkeringsregel her, siden det er på "besøksparkering" og ikke skiltet på noe vis per i dag. Det er vel bare å prøve seg fram og risikere bot for å så klage på mangel på skilting.
#8
Troms elbilforening / Ingen flere ladeplasser planlagt ved UiT
fredag 30. oktober 2015, klokken 20:21
Dessverre så ser det ikke ut som UiT er villig til å gjøre noe som helst med situasjonen. Ble inverjuet av Nordlys ang. et leserinlegg jeg hadde om saken. Svaret som journlisten fikk fra UiT var kort sagt svært negativt. Ingen planer om flere ladestasjoner. Ingen planer om å endre på 2-timer regelen. 710 kr i bot for dem som står der lengre enn 2 timer. Interessant også at det står skiltet «bare for ansatte og studenter» på ladeplassen, mens det står «også for besøkende mot betaling» på hjemmesiden til UiT. Helt fullstendig tåpelig opplegg dette, håper (men tror ikke på) at de kommer til vettet etter hvert.
Artikkel i Nordlys 30.10.2015 (se vedlegg), Kronikk her: http://nordnorskdebatt.no/article/uit-pa-jumboplass
Se også Troms Elbilforeningens Facebook side: https://www.facebook.com/Troms-Elbilforening-866540906752024/
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA