Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - elbilnett

#1
Model 3 / Sv: Fremgangsmåte for å kreve omlakkering
tirsdag 21. september 2021, klokken 15:36
Sitat fra: EDS89 på tirsdag 21. september 2021, klokken 14:09
Jeg håper at arbeidet blir grundig gjort. Slik at dere kan sove godt om natta!
Gjett om. Håpløs konstruksjon og materialvalg. Tesla skylder selvfølgelig på steinsprut... Heller mot dårlig forarbeid på fabrikken. Ikke første rustskade jeg har oppdaget heller.
#2
Model 3 / Sv: Brukt TM3 fra Tesla.com
tirsdag 20. april 2021, klokken 21:59
Tror det er snakk om en mandagsbil. Samme kilometerstand som en annonse på finn.no der det opplyses om at bilen har blitt reparert i henhold til Teslas standarder. Kan godt hende at bilen fungerer som den skal nå da. Hvis jeg var deg hadde jeg tatt kontakt og spurt om mer informasjon om bilen.
#3
Model 3 / Sv: Klakking fra check strap
lørdag 13. mars 2021, klokken 13:00
Sitat fra: trykkertor på lørdag 13. mars 2021, klokken 11:58
Du får bestille 3. servicetime da.  ;)
Skal ikke være nødvendig å levere bilen inn så mange ganger for samme feil. Vil helst vite om noen kjenner til feilen og har fått fikset dette på en smidig måte, om det så lar seg gjøre. Overrasker meg ikke om det er et tilbakevendende problem egentlig, og det er greit å være oppmerksom på det før jeg kaster bort mer tid på å hente/levere bilen på service.
#4
Model 3 / Sv: Klakking fra check strap
lørdag 13. mars 2021, klokken 11:42
Sitat fra: trykkertor på fredag 12. mars 2021, klokken 20:57
Tenker litt oljespray i hengslene og fett/grease over og under på det plast-bremse-staget som går inn i hullet i døren burde gjøre susen.
Hvis det hadde vært så enkelt som litt smøring hadde vel jeg kanskje ikke bestilt 2 servicetimer for å få fikset dette eller lagt ut en post her ute. Det er tydelig at det er en produksjonsfeil på delen/eller at den er sammensatt av flere deler som ikke er strammet tilstrekkelig. En lett klikkelyd har blitt over tid blitt til en tung klunkelyd, høres ut som døren knekker av rett og slett.
#5
Model 3 / Klakking fra check strap
fredag 12. mars 2021, klokken 09:27
Hei,

Sliter litt med at begge fremdørene lager klakkelyder når de åpner seg. Hadde bilen nylig inne for service for fiks av dette og de skiftet en brakett som holder oppe døren fordi de hadde funnet noe synlig rust. Men dørene framme klakker like mye som før. Ser at karosseriplatene til bilen flekser såpass mye når man åpner døren at det må være mye motstand i mekanismen. Noen som har fått utbedret "klakkelyden" og er det en enkel fiks?
#6
Audi e-tron / Sv: Ny Eier: Oppgradere Audi Sound System
mandag 01. mars 2021, klokken 13:06
Jeg tenker på å gjøre det samme. Noen som vet om det er kabling til mellomdiskantene på begge frontdører? Vet at disse er inkludert i B&O og om det er mulig å sette inn ett element på hver side der, tror jeg det vil ha mye å si på lydopplevelsen. I følge "Audi technical document" skal høyttalerelementene være de samme (samme delenumre) som B&O, men man mangler de ekstra høyttalerne i a-stolpen og bak mm. Noen som vet om dette er tilfellet? Isåfall er vel forsterkeren flaskehalsen, eller?
#7
Takk for utfyllende svar. Det kan stemme at det er de fire første minuttene som er avgjørende for meg de gangene jeg har glemt å forvarme bilen og skal avgårde med en gang. Hjelper lite med helt neddugget frontrute en kilometer etter man har satt seg i bilen og er på vei noe sted. Forvarming med nøkkelen høres ut som en god idé da.
Da er kanskje ikke ladetidene så ille heller. Kjørte med tung fot oppover bakkene til toppen av Strynefjellet, kan godt hende at det påvirket laderesultatet i Lom. Var derimot en drøm å kjøre Audien på langturer med de korte ladestoppene i sommer med full effekt fra innkobling på 150kW laderne. Hvis jeg hadde visst at det tok så lang med oppvarming av batteriet på hvert stopp hadde jeg gjerne stått i et par minutter til på Lom for å korte ned på ladetiden litt. Tenker kanskje det er en idé at jeg skaffer meg en OBD-tool hvis jeg skal mer på langturer med bilen for å få litt mer kontroll. Greit å vite at man til en viss grad kontrollere batteritemperaturen underveis slik at man vet litt sånn ca. hva man kan forvente på ladestasjonen. Veldig merkelig at dette ikke har blitt implementert i software med en batterivarmingsknapp eller lignende. Like rart er det at det ikke er mulig å velge eksakt batteriprosent man vil lade til... Men får undersøke litt, kanskje dere knekker koden her inne. Bilen er så bra ellers, en drøm å kjøre på langturer.
#8
Var absolutt ingen problem med varmen i bilen over fjellet. Bilen er jo så godt isolert. Problemet er når man skal forvarme i bare ett par minutter før man skal ut med bilen. Da tar det veldig lang tid før det blir noe særlig temperatur i bilen. Virker som om det er viftehastigheten som er begrenset, uansett hvor høyt jeg setter opp viftehastigheten blir det minimalt med luftstrøm fra hver dyse. Lurer nesten på om det er klimaanlegget som begrenser viftehastigheten for å skåne varmeanlegget på noe slags måte eller at det er slik at bare det ene varmeelementet på 5kW fungerer i bilen. Hva er maksimal viftehastighet hos dere?
#9
Stoppet først i Lom på 150kW laderen til BKK med 5% gjenværende batteriprosent. Da hadde jeg kjørt over Strynefjellet i -20 minus og endte opp med -25,5 grader nederst i dalen ved Skjåk. I Lom ladet jeg i 17 minus i 36 minutter til 68% og jeg oppfatter det som akseptabelt. Stopper på Ionity Øyer med 7% gjenværende batteriprosent etter å ha kjørt i ca -15 grader siden Lom. Da ladet jeg i 45 minutter til 90% og da hadde jeg trodd at batteriet ville være varmere for raskere lading. Det tok minst 30 min før ladehastigheten steg fra ca 70 kW til 133kW. Ladet så på Ionity Dal i 14 minutter med en gjennomsnittshastighet på 98kW.
#10
Har lest litt av tråden, slik jeg har forstått tråden lader 20-mod tregere enn 19-mod om vinteren. Bruker AC (rød) i hverdagen og AC ECO (grønn) på langturer. Merker liten eller ingen forskjell mellom disse. Alt fra 19,5 til 24 grader avhengig av passasjerene. High ved forvarming av bilen.
#11
Hei! Var på en tur fra t/r Oslo-Ålesund i helgen. Det var veldig kaldt vær over store deler av turen, men så ikke ut til å gå nevneverdig utover rekkevidden. Men mistenker at det er noe galt med varmeanlegget i bilen. Det tok minst 20-30 minutter å få batteriet varmt nok på hvert ladestopp til å kunne lade over 80-100kW (parkeringsklimatisering var på). Hadde forventet opptil 130-145kW etter så mange timer med kjøring. Ble til at jeg måtte sitte 35-45 min på hvert ladestopp. Dette er en 20-mod E-tron 55 Advanced Business. Noen som har tilsvarende erfaringer?

Varmeanlegget blåser varmt, men synes ikke den blåser like kraftig som da bilen var ny. Når bilen er på er det vanlig at jeg bare kan sette bilen i viftehastighet 4. Når bilen er varm stopper viftehastighet på 6. Synes å huske at viftehastighet gikk til 10 eller 11, stemmer dette? Tar evigheter å gjøre bilen varm når det er kaldt, med mindre bilen er forvarmet. Har ikke fått noen feilmeldinger så langt, men mistenker kanskje at noe er galt. Noen som har tilsvarende erfaringer?
#12
Audi e-tron / Sv: Functions on demand
søndag 11. oktober 2020, klokken 19:55
Jeg bestilte bare lysfunksjonspakken. Har nå testet den i et par dager nå, vet ikke helt hvor nyttig den egentlig er. Det man får er lysanimasjonen og e-tron "signaturlyset" framme. Lysspredningen virker å være den samme, og lysene følger ikke svingene helt slik som jeg hadde tiltenkt. Andre som har samme erfaring?
#13
Audi e-tron / Sv: Erfaringstråden for OBDeleven på e-tron
onsdag 30. september 2020, klokken 22:47
Inclinometer og Offroad menu er det samme?

Bilde fra Q8
#14
Audi e-tron / Sv: Erfaringstråden for OBDeleven på e-tron
onsdag 30. september 2020, klokken 22:32
Aner ikke. Vet bare at Q8 har muligheten til å aktivere Inclinometer i MMI. G-meter er en separat funksjon.
#15
Audi e-tron / Sv: Spekulering - Hva blir neste i FOD?
onsdag 30. september 2020, klokken 21:24
Ambientebelysning blir det hvertfall ikke da hardwaren ikke er installert med mindre man har bestilt det som tilbehør opprinnelig.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA