Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - cj

#1
Sitat fra: PMV på tirsdag 02. mai 2023, klokken 21:52Gratulerer. Hvilken versjon av Q4 har du og når er denne førstegangsregistrert?


40
Den er ca 10 mnd gml
#2
Sitat fra: PMV på tirsdag 04. april 2023, klokken 19:48Er det noen av dere som har fått time for oppdatering?


Skal få min oppdatering i slutten av denne uken;
"Systemoppdatering av programvare - 91et. Krit 01"
#3
Har hatt dårlig erfaring med hurtiglading (150 kWt+) på kalde dager i vinter. Den lader som sirup de første 15-20 minuttene. Noen som har de samme erfaringene?

Hadde håpet det hadde vært mulig med pre-heating av batteriene men etter å ha søkt litt rundt ser det ikke ut som det er en opsjon. (Det burde dog vært mulig å få det til gjennom en software oppdatering.)
#4
Audi Q4 e-tron og Q4 Sportback e-tron / Sv: Q4 i nødmodus
fredag 30. desember 2022, klokken 23:57
Jeg fikk det samme problemet senere på dagen etter at bilen var ladet til ca 50%. Da hjalp det å slå av bilen og starte den på nytt. Vet dog ikke om det hadde fungert i det første tilfellet.
#5
Audi Q4 e-tron og Q4 Sportback e-tron / Q4 i nødmodus
torsdag 15. desember 2022, klokken 08:54
I dag har jeg erfart at Q4 går i nødmodus når den går under 30 km rekkevidde. Maks hasitghet: 20km/t...
Vi som har kjørt elbil noen år har god kontroll på rekkevidden. 30 km er som herfra til månen.

Er det noen som vet om det er mulig å slå av nødmodus? 
#6
Audi Q4 e-tron og Q4 Sportback e-tron / Sv: Er dette et bra tilbud?
torsdag 25. august 2022, klokken 22:43
Sitat fra: lily på søndag 21. august 2022, klokken 18:19
- Tilhengerfeste

Ikke ha for store forhåpninger om at du får tilhengerfeste med det første. Jeg har ventet siden tidlig vår, og ennå er det ingen som vet når det blir tilgjengelig ;)
#7
Polestar 2 / Sv: Redusert pris for Single motor-variantene
onsdag 01. september 2021, klokken 11:20
Prisreduksjon var helt nødvendig i dagens marked, men du må fortsatt ut med 70.000 ekstra om du vil ha med det som er standard på de fleste el biler; adaptive cruise control (Pilotpakke) og varmepumpe (Pluspakke).
Det er nok en deal breaker for de fleste.
#8
BMW i4 / Sv: När levereras de första kundebilarna i Norge?
fredag 09. juli 2021, klokken 23:52
Sitat fra: Trond.m på onsdag 09. juni 2021, klokken 05:31
Da BMW satte ned pris på i3 etter at entusiastene hadde bestilt, så var politikken at prisgaranti gir en garanti også mot prisjusteringer i kundens favør.

Jeg er så enig!
Var en av de som gikk på den smellen. Jeg har hatt mange BMW'er, fra 3 til X5, og min forhandler var direkte flau over hvordan dette ble håndtert sentralt. Jeg fikk kompensasjon gjennom serviceavtale og ekstrautstyr som butikken tok på egen kappe. Dog var det unntaket og ikke reglen.

Jeg bestemte meg for i4 da jeg så den første gang, men kommer ikke til å kjøpe før 2-3 måneder etter de første leveringene. Og da har det kanskje dukker opp noe annet av interesse....
#9
BMW i3 / Android Auto endelig på BMW i3?
onsdag 17. juni 2020, klokken 15:05
Det meldes nå om at Android Auto rulles ut i BMW
https://www.bmwblog.com/2020/05/27/android-auto-bmw/

Er det noen som har erfaring med å få dette tilgjengelig i i3? Eller kjenner til progresjonen?
#10
BMW i3 / Sv: Feil rekkevidde ved bruk av navigasjon (i3 120ah)
torsdag 06. februar 2020, klokken 21:35
SitatNoe jeg vet og også har testet. Kan google det

Hvor lenge tenker du at bilen må gå før den har "lært nok" til å ikke misstolke data på en slike måte som jeg har beskrevet innledningsvis?
#11
BMW i3 / Sv: Feil rekkevidde ved bruk av vavigasjon (i3 120ah)
mandag 03. februar 2020, klokken 20:40
SitatDet er bare en ting å gjøre, og det er å kjøre og kjøre så vil du se at den blir veldig nøyaktig. De nye i3 har en avansert selvlærende algoritme på dette hva gjelder rekkevidde.

Er dette noe du vet, eller er det en antakelse?
#12
BMW i3 / Feil rekkevidde ved bruk av navigasjon (i3 120ah)
tirsdag 14. januar 2020, klokken 00:11
Har du opplevd at bilen kalkulerer rekkevidden feil ved bruk av navigasjon?

Jeg har tidligere hatt en i3 60Ah. Der var rekkevidden, ved bruk av navigasjon, supernøyaktig. Tastet jeg en destinasjon var jeg 99,5% sikker på at den var riktig.

Så oppgraderte vi bilen til en 120Ah og oppdaget, til vår store skuffelse, at den kalkulerte avstanden totalt feil, hele tiden.
Jeg tolker det som en software-"feil".

Er det flere som opplever at rekkevidden kalkuleres feil?

Vi har dokumentert feilkalkuleringen og Sulland har hatt den inne til "sjekk" uten at det ble funnet feil. Noe jeg heller ikke regnet med uten at det forelå en tilgjengelig oppdatering.
Svaret vi fikk var at bilen beregnet rekkevidde basert på stigning,  hastighet, været og gud vet hva, og derfor var rekkeviddeindikatoren riktig. Hvorfor en eldre modell (60Ah) var mer nøyaktig fantes det ikke gode svar på.   

Eksempel#1 (en av mange);
Tur på 200km i November. Temp fra 5 til 0C
Bilen er fullladet og forvarmet, og viser en rekkevidde på 247km (lavt i seg selv). Mens bilen står stille tastes destinasjon inn og rekkevidden faller umiddelbart, før jeg begynner å kjøre, til 197km (tilsvarende fall har jeg opplevd fra f.eks. 290km til 240, etc) .
Slik jeg kjenner i3 er jeg sikker på at jeg vil nå frem, ca 30km før jeg er fremme viser gjenstående rekkevidde 20km. De neste 20km blir bilen liggende på mellom 18 og 21 km. Litt opp og litt ned, uten noen logikk.
(For sikkerhetskyld velger jeg å lade 5 minutter før jeg kjører de siste 10km p.g.a. kraftig stigning. Men jeg er sikker på at informasjonen er feil og at det hadde gått.)

Noen som har tilsvarende erfaring?
#13
BMW i3 / Sv: Oslo - Örebro i i3 (94ah) - Er det mulig?
lørdag 18. mars 2017, klokken 11:25
Jeg har hatt noen langturer til østkysten og min erfaring er at det faktisk er godt utbygd ladenettverk langs hovedveiene i Sverige. Men som Autowinder skriver over så sørg for å ha avtalen i orden.
Om du har Vattenfall (inCharge) og Clever i tillegg til Fortum så har du allt du behøver. Clever er dyre så de bruker jeg kun om de to andre ikke fungerer.

Når jeg kjører bruker jeg 90% Fortum og Clever/Vattenfall der Fortum ikke er godt nok utbygd (dvs 1-2 ladestopp).   
#14
i-Pace / Sv: Hurtiglading i-pace
lørdag 18. mars 2017, klokken 11:16
Jeg litt usikker på hvem som missforstår her, men her og her står det visserligen henvist til en 50kW ladetenkologi.

Jeg antar de hadde lagt inn bedre specs om de hadde hatt det tilgjengelig. Du snakker ikke om 2 timer ladetid om du regner med at den blir på 1 time eller 15 minutter.

50kWh er i alle fall en deal breaker for meg..... 
#15
i-Pace / Sv: Jaguar lanserer sin elektriske SUV i natt
mandag 06. februar 2017, klokken 18:42
Sitat fra: Troald på lørdag 21. januar 2017, klokken 10:10
Savner fortsatt endel informasjon. I mailen vi fikk i går så står det fortsatt at den lader 100% på 2 timer, ikke hvor lang tid 80% tar. Vil jo tro de må komme med effektiv hurtiglading. Det og evt pris gjør meg fortsatt noe tilbakeholden.

Jeg er helt enig med deg i dette. 50kWh ladekapasitet er latterlig lite for en bli som skal leveres i 2018.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA