Hvordan kan man få kodet om slik at hastighetsvarsling, reaksjon på strekningsforløp, reaksjon på tillatt hastighet etc blir permanent deaktivert? (85x 2024)
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: eivindb på søndag 07. mai 2023, klokken 09:42Kan fjæringer og dempere gjøres tilsvarende komfortable på Sportline med DCC som Standard-utgaven?
Sitat fra: Svk på fredag 05. mai 2023, klokken 18:54BYD Tang
Sitat fra: BubbaJoFet på fredag 05. mai 2023, klokken 16:45Dårlig med respons her.
Det er mange alternativer, mest naturlige er kanskje Skoda Enyaq 80x, samme bil litt mer komfort og plass.
Går du ned litt på rekkevidden er det mange brukte BMW iX40 til den prisen og litt under. Fully charged med hengerfeste bør en sikte mot. Ca 400 km
i4 m50 er akkurat innafor på bagasjerom, men baksete plass lider litt. Lader kjapt, går langt og er hurtig. Supercharged får en billig brukt.
Skal du ha ny bil, er tøff og ikke Kina uvenn, så er vel G9 fra Xpeng blant de mer gunstige bilene på markedet. Levering i Q3. 500+ km
Mercedes EQB 300 og 350 får en til under 600k brukt. 420km
EQC rundt 650k. 410 km
En bråte med E-tron 55 tilslags, her kan du gjøre gode kjøp, men rekkevidden er vanskelig 450 km.
Ellers har du Tesla M3 og MY, det sies at MY Long range produsert i Kina etter 2023 har nytt og mer komfortabelt hjuloppheng. VIN begynner på LR. Setene er ikke for alle i Tesla. 2022 eller 2023 har økt nyttelast
450 km på motorvei da må du på EQS eller Model S LR, da er du over millionen.
Ioniq 5, svært komfortabel, bra utstyrt, men nyttelast langt under pari.
Søster/bror KIA EV6 litt mer sportslig og litt høyere nyttelast. Kaos med variantene av GT-Line.
Sitat fra: Terje Lien på lørdag 07. mai 2022, klokken 21:35
Kjørte begge bilene på en strekning med 30 sone og dårlig asfalt for å teste fjæring og en motorveistrekning med 80 sone og grov, slitt asfalt for å teste støy.
Ved kjøring i lav fart på hullete/lappet asfalt så opplevde jeg Y P som omtrent like stiv som min egen Y LR, mens den nye Y LR var merkbart mer komfortabel over skarpe ujevnheter.
Førersetet i min egen bil har en polstring som gjør at setet virker trangt både i sittepute og rygg. Sitteputen i begge de nye bilene har fått endret polstring som gjør at de virker bredere og passer meg bedre. I ryggen hadde Performance kraftigere sidevanger som gir bedre støtte i svinger, men jeg foretrekker det litt romsligere setet i den nye Y LR.