Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - eivindb

#1
Skoda ENYAQ / Deaktivere hastighetsvarsling etc
tirsdag 02. april 2024, klokken 20:29
Hvordan kan man få kodet om slik at hastighetsvarsling, reaksjon på strekningsforløp, reaksjon på tillatt hastighet etc blir permanent deaktivert? (85x 2024)
#2
JUSS / Seneste leveringsuke Møller-kontrakt
tirsdag 23. januar 2024, klokken 23:18
Er det noen som har prøvd sak om tilleggsfrist for levering (Ref. Forbrukerkjøpsloven) kan settes til tiden mellom "Antatt leveringsuke" og "Seneste leveringsuke" mot Møller? Eller om de kun godtar tilleggsfrist satt etter "Seneste levering"?
#3
JUSS / Frist for angrerett
tirsdag 31. oktober 2023, klokken 17:24
Gjelder frist for angrerett fra når bilen er bestilt eller overlevert? Kan selger kreve avbestillingsgebyr hvis angrerett er brukt, men bilen ikke er levert ennå?
#4
Skoda ENYAQ / Sv: Race blue
fredag 27. oktober 2023, klokken 16:27
Takk for svar alle! Det ble en Race Blue 85X L&K. Leveres i slutten av januar  :D
#5
Skoda ENYAQ / Race blue
lørdag 21. oktober 2023, klokken 18:20
Dere som har bilen i race blue: Er dette en farge dere har gått lei av etter noen år, eller liker dere den den dag i dag?
#6
Skoda ENYAQ / Sv: Komfort Sportline vs Standard
mandag 08. mai 2023, klokken 21:29
Sitat fra: eivindb på søndag 07. mai 2023, klokken 09:42Kan fjæringer og dempere gjøres tilsvarende komfortable på Sportline med DCC som Standard-utgaven?

Ingen som vet?
#7
Skoda ENYAQ / Komfort Sportline vs Standard
søndag 07. mai 2023, klokken 09:42
Kan fjæringer og dempere gjøres tilsvarende komfortable på Sportline med DCC som Standard-utgaven?
#8
Kjøpe elbil? / Sv: Forslag til ny bil
fredag 05. mai 2023, klokken 23:26
Sitat fra: Svk på fredag 05. mai 2023, klokken 18:54BYD Tang

Den nye utgaven kan være fristende. Har den bekreftet leveringstidspunkt til Norge?
#9
Kjøpe elbil? / Sv: Forslag til ny bil
fredag 05. mai 2023, klokken 23:24
Sitat fra: BubbaJoFet på fredag 05. mai 2023, klokken 16:45Dårlig med respons her.

Det er mange alternativer, mest naturlige er kanskje Skoda Enyaq 80x, samme bil litt mer komfort og plass.

Går du ned litt på rekkevidden er det mange brukte BMW iX40 til den prisen og litt under. Fully charged med hengerfeste bør en sikte mot. Ca 400 km

i4 m50 er akkurat innafor på bagasjerom, men baksete plass lider litt. Lader kjapt, går langt og er hurtig. Supercharged får en billig brukt.

Skal du ha ny bil, er tøff og ikke Kina uvenn, så er vel G9 fra Xpeng blant de mer gunstige bilene på markedet. Levering i Q3. 500+ km

Mercedes EQB 300 og 350 får en til under 600k brukt. 420km
EQC rundt 650k. 410 km
En bråte med E-tron 55 tilslags, her kan du gjøre gode kjøp, men rekkevidden er vanskelig 450 km.

Ellers har du Tesla M3 og MY, det sies at MY Long range produsert i Kina etter 2023 har nytt og mer komfortabelt hjuloppheng. VIN begynner på LR. Setene er ikke for alle i Tesla. 2022 eller 2023 har økt nyttelast

450 km på motorvei da må du på EQS eller Model S LR, da er du over millionen.

Ioniq 5, svært komfortabel, bra utstyrt, men nyttelast langt under pari.
Søster/bror KIA EV6 litt mer sportslig og litt høyere nyttelast. Kaos med variantene av GT-Line.

Takk for utfyllende svar. Etter å ha prøvekjørt Enyaq er den fristende. Xpeng hadde jeg ikke tenkt på, så det kan godt hende jeg ser på den. Når det gjelder Tesla synes jeg de er for "enkle" i interiøret og har for dårlige seter etter min smak.
#10
Hvor mange kofferter av hhv. kabinkoffert og typisk stor koffert er det plass til i bagasjerom på e4orce?
#11
Kjøpe elbil? / Forslag til ny bil
mandag 01. mai 2023, klokken 22:50
Jeg har i dag en Audi Q4, og ønsker å kjøpe ny bil med spesifikasjonene under. Håper noen kan bidra med forslag.

4x4
Rekkevidde over 450 km
Bagasjerom minst 450 liter (Aller helst over 500 liter)
Mer behagelig/myk enn Q4 (Den er for stiv etter min smak over skarpe kanter)
Sidestøtte i framseter
Max pris 750 000

Jeg er ikke så opptatt av merke.
#12
Ariya / Sv: Ariya på finn.no
søndag 30. april 2023, klokken 16:20
Litt utenfor emnet; Men hva kan man forvente av rabatt på ny bil pr nå?
#13
Model Y / Sv: 2022-modell LR vs P
lørdag 07. mai 2022, klokken 21:58
Sitat fra: Terje Lien på lørdag 07. mai 2022, klokken 21:35

Kjørte begge bilene på en strekning med 30 sone og dårlig asfalt for å teste fjæring og en motorveistrekning med 80 sone og grov, slitt asfalt for å teste støy.

Ved kjøring i lav fart på hullete/lappet asfalt så opplevde jeg Y P som omtrent like stiv som min egen Y LR, mens den nye Y LR var merkbart mer komfortabel over skarpe ujevnheter.

Førersetet i min egen bil har en polstring som gjør at setet virker trangt både i sittepute og rygg. Sitteputen i begge de nye bilene har fått endret polstring som gjør  at de virker bredere og passer meg bedre. I ryggen hadde Performance kraftigere sidevanger som gir bedre støtte i svinger, men jeg foretrekker det litt romsligere setet i den nye Y LR.


Tusen takk, det var akkurat erfaringer rundt dette jeg var på jakt etter. Jeg har mye kjøring i forholdsvis lav hastighet over skarpe kanter.
#15
Model Y / 2022-modell LR vs P
lørdag 07. mai 2022, klokken 15:33
Er det noen her som har testa 22-modell av både LR og P opp mot hverandre og kan si noe om fjæringskomfort og sidestøtte på seter? Er det håp om at LR som produseres fremover har samme fjæring og støtdempere som P fra Berlin?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA