Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Hodetelefoner

Sider: [1] 2 3 ... 84
1
Model S / Sv: Hater s75d bilseter
« på: Onsdag 09. Juni 2021, klokken 11:23 »
Tesla gjør ikke frivillig nei. Har du fått seter hvor du får stålstangen nederst på ryggen?  En del av de har fått nye seter. Når det er "farlig" å sette seg fort ned i setet. (Som igjen hadde vært skikkelig ille ved påkjørsel bakfra).

Som skrevet, se etter brukte seter. Ingen problem å bytte selv. Mange har gjort dette.
Jeg har en 75d lånebil med halv vonde seter nå.
Dessverre er den så utrolig god på alt annet. Så skal høre om de vil bytte min 2021 P3 mot denne 😆

2
Model S / Sv: Hater s75d bilseter
« på: Lørdag 29. Mai 2021, klokken 18:17 »
Du har vært uheldig å fått en bil med forferdelige seter. Dette varierer veldig. To biler som er hentet ut samme dag. Kan ha forskjellige seter. Jeg har hatt en bil med seter vonde som F.  Helt sykt. De få timene vi lånte den justerte vi ryggen "feil" i noen minutter. For å så justere den riktig igjen. Da ble kroppen lurt i noen minutter :p
Mitt tips er at du bør finne andre seter, prøv setene med ventilasjon. De er gode.

3
Model S / Sv: Skifte støtdempere foran Model S med luftfjæring.
« på: Torsdag 01. April 2021, klokken 18:49 »
Sikring til kontaktoren i batteriet. Man må slå bilen HELT av.  Mulig du bare kan koble av 12v batteriet også. Så låse bilen og legge vekk nøkkel. Ladekabel må ikke stå i bilen da.
(Ikke lukk panser :p)

4
Model S / Sv: Skifte støtdempere foran Model S med luftfjæring.
« på: Torsdag 01. April 2021, klokken 09:33 »
Jeg måtte ta sikringen til kontaktore. For at bilen skulle ta en skikkelig restart.
Den Ville ikke starte kompressoreren på noen annen måte.

5
Model 3 / Sv: Montere senkefjærer på TM3
« på: Torsdag 01. April 2021, klokken 09:31 »
Ingen forskjell på bilene ( i dette tilfellet).
Husk å ta en justering av instillingene etterpå.


6
Model S / Sv: Skifte støtdempere foran Model S med luftfjæring.
« på: Onsdag 31. Mars 2021, klokken 05:00 »
Hva er ditt vin? Eventuelt når er den produsert.
Kan se om jeg har skjema.

Husk at tesla slår av kompressor. Hvis den skjønner at det lekker mye luft.
Måtte ta sikringen i vår X. Når den ene demperen fikk lekasje.

Men dette kan nok variere ifra år til år. Uansett så trenger man aldri bytte kompressor fordi man har hatt litt lekasje etc. Bytt hvis den ikke gjør jobben sin.

7
Model 3 / Sv: Dragrace M3, Performance / L R / S R+ . Uventet resultat.
« på: Mandag 29. Mars 2021, klokken 08:26 »
Noe rart med den teste. Model 3 performance 2021 er aldri raskere med dagens Sw.
 
Uansett, de fleste tesla går likt opp til 180 190kmt. Noen er raskere i starten. Men effekten detter KJAPT da.

8
Model S / Sv: Heve TMS 75D med stålfjærer noen cm?
« på: Onsdag 03. Mars 2021, klokken 11:08 »
La det subbe. Hever du så vil du få samme problem som mange med luftfjæring. Spiser drivakselene.

9
Model S / Sv: Ramle lyd fra forstilling/støtdempere på TMS 2020
« på: Onsdag 03. Mars 2021, klokken 11:04 »
Skal jeg være helt ærlig. Så Ble jeg nå usikker på om lyden kommer ifra "klaring" mellom stempelstangen " anlegget/ pakning og mutter. Den skruen skal ikke dras til mye.
Men jeg strammet den litt ekstra og la i mellom en oring på toppen.
Er snart 2 år siden. Så hukommelsen er ikke helt topp.
Men jeg slipper den jævla dunkingen.
De som gidder kan jo bare ta en test, stramme mutter litt ekstra. Teste.
Går overraskende fort når man har gjort det en gang.

10
Model S / Sv: Ramle lyd fra forstilling/støtdempere på TMS 2020
« på: Onsdag 03. Mars 2021, klokken 10:54 »
Her er det litt for god klaring. (Er forresten her de fleste får lekaske etterhvert også. Så betaler de 10løk for ny demper. Istedenfor 2kr for ny pakning.. (Ved mindre man tjener 10.000kr i timen. Eller elsker jobben sin. Så må man jobbe inn unødvendig mange timer for noe som egentlig koster så lite 😆)

11
Model S / Sv: Ramle lyd fra forstilling/støtdempere på TMS 2020
« på: Onsdag 03. Mars 2021, klokken 10:21 »
Istedenfor å bruke tid på å klage over et problem de ikke klarer å fikse. Så kan dere fjerne lyden selv. Eventuelt be tesla legge mellom oring ellernoe annet, neste gang dere bytter dempere. Lyden oppstår fordi demper komprimerer en pakning. På retur slår denne opp mot låseringen i toppen av demperen.
Den samme lyden er faktisk bak også. Men få klager over den der?
Kan se om jeg finner bilde.

12
Tesla SW og AP / Sv: Autopilot og krav om å bevege på rattet
« på: Onsdag 03. Mars 2021, klokken 09:29 »
Kjære trådstarter, du skal ikke slippe rattet i det heletatt. Hvis bilen maser, gi det litt motstand. Ikke napp i rattet.
Velger å tro du troller.

13
Model 3 / Sv: TM3P 2021 - reduced power
« på: Tirsdag 02. Mars 2021, klokken 10:59 »
Kommer så fort vi får kjørt mange kilometer, så tesla får data på batteriet.

14
Model S / Sv: Luftfjæring som sakte slipper ut luft
« på: Tirsdag 16. Februar 2021, klokken 12:51 »
Er lett å bytte pakninger i disse demperene selv. Koster 5kr?
Verre hvis det lekker i ventilhuset.
Kompressoren jobber sjelden lenge. Skrur seg av lenge før den blir varm.
Aldri skjønt hvorfor tesla bytter de så hyppig

15
Model 3 / Sv: Har du hatt problemer med varmepumpa, register det her
« på: Tirsdag 19. Januar 2021, klokken 08:49 »
Ikke unormalt at man mister litt varme når varmepumpe gjør avising foran.
Det er da octovalve skal sende batteri / mtor varme inn i bilen.
Men lite varme å hente når de kjøler det ned..
Ikke et problem i eldre SW i USA / Canada.

De av oss som ikke kjører som kjærringer. Merker ikke noe til dette "problemet". Men opplevde et minutt av det i kø..

Sider: [1] 2 3 ... 84