Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Callah

#1
e-Golf / Sv: Valg av vinterdekk til e-Golf
torsdag 11. august 2022, klokken 14:47
Siden vi er flere brukere av bilen er piggdekk nå uaktuelt. Piggene varte bare en sesong så var det nesten ingen igjen. Blir interresant å prøve piggfritt :)
#2
e-Golf / Sv: eGolfs sikre sjebne: Sensorfeil på varmeapparat
torsdag 11. august 2022, klokken 14:42
Her anbefaler jeg deg å ta direkte kontakt med NAF verksted og be de komme med en uavhengig uttalelse. Kan også være enkelte innlegg å støtte seg på inne på motor sitt nettsted hvor man kan stille spørsmål til deres sakkyndige.

Sitat fra: Marla0111 på søndag 24. juli 2022, klokken 14:31
Jeg håper virkelig noen her vil hjelpe meg - hvis jeg vinner denne saken vil det være en skikkelig seier for oss som forbrukere, og alle andre som sliter med samme problem eller noe lignende i framtiden kunne ha støttet seg på denne saken.

Hilsen Julia
#3
Zoe / Sv: Hjelp til Android auto
torsdag 16. april 2020, klokken 08:32
Tvilsomt på min zoe modell 😅
Ingen som har en kabel til utlån eventuelt som jeg kan betale befraktnig på? 😊
#4
Zoe / Sv: Hjelp til Android auto
lørdag 07. mars 2020, klokken 11:02
Heisann, tenker å gjøre dette på zoen i Trondheim. Noen som har en kabel jeg kan betale litt for å låne? 😊
#5
Zoe / Sv: Forstilling
torsdag 30. januar 2020, klokken 23:34
Jepp, de sier selv på verkstedet at det er elendig kvalitet på stagene...
#6
Zoe / Gjenbruk av batteri - Q210
mandag 06. januar 2020, klokken 17:37
Er det noen som vet om Q210 batteriet kan brukes som hjemmelagring av strøm? Bilen som er verdt mindre enn 100 000 nå kan jo spare inn ganske mye hvis man får demontert batteriet og brukt det til energilagring hjemme mot de kommende effekttariffene.
#7
Troms elbilforening / "Råbillig lading" i Tromsø!
mandag 07. januar 2019, klokken 10:25
Ser at de Videregående skolan, fylkeshuset og UIT har fått ladestasjona. Her må gjester betale i henholdsvis rekkefølge 35, 35, 25/15 kroner timen for å kunne parkere.

Avgiftskommunen Tromsø har jo satt en så dyr parkeringsavgift (i gjennomsnitt 10 kroner dyrere per time enn andre offentlige parkeringer.) at bruken av stasjonen kjem jo til å være ikke eksisterende nokka æ også merke!

Det e e t hav av elbila på campus til UIT som kunne brukt ladestasjonan, men det e nesten bare promillen av dem som bruke ladestasjonen på grunn av de stive prisene...

Samtidig e det også mange elbila i Tromsø by, men de helt funke nye ladestasjonan bak Fylkeshuset brukes ikke en gang av ansatte på grunn av prissettinga på dem...

Ka har lokalforeninga fått i svar for den her tuillate prissettinga og korr ligg forbrukermakta egentlig i det her???
#8
Troms elbilforening / Sv: Lading i Tromsø sentrum
mandag 07. januar 2019, klokken 10:11
For fremtidig referanse finnes det nå MANGE 22 kW ladepunkter rett bak Fylkeshuset. Disse koster i hverdager 35 kroner per time å benytte seg av og må betales med APP. I hverdager er det gratis å parkere på disse etter 17:00 og lørdager etter 15. I vinterperioden kan det ikke parkeres der etter klokken 22:00. Se egen skilting ved innkjøring til parkerkngsområdet.
#9
Troms elbilforening / Sv: Endring av parkering ved UiT
mandag 07. januar 2019, klokken 10:08
Det forklarer litt... Utrolig dyrt å lade elbilen da hos UIT, og byen generelt! 25 kroner per time for 22 kW lading som mange biler IKKE kan bruke. Samtidig står det også to stikk tilgje gelig på samme plass. Prisen? 25 kroner timen her også...

Forsøkt å kontakte både UIT om denne idiotiske prissettingen og har ikke fått noe svar! De burde slenge blikket ned mot Vestlandet hvor det kryr av elbiler. De har plassert haugevis av ladere (22 kW) rundt om hele campus! Ladingen er svindur og koster hele 0 KR per time :police:
#10
e-Golf / Sv: Tilslutning af Smartphone (WindowsPhone)
lørdag 29. april 2017, klokken 15:58
Hei Martin. USB kommunikasjonen mellom WP og car net systemet fungerer ikke. Derfor får du kun ladet telefonen (svært tregt) og det er dermed lettere å bruke bluetooth :)
#11
e-Golf / Sv: DAB+ Adapter på importerte E-Golf
mandag 13. mars 2017, klokken 22:01
Har gått over til å bruke TuneIN radio appen på telefonen. Den starter opp automatisk over bluetooth og gir deg tilgang til ALLE kanaler fra hele landet og over hele landet.

Forbruk på lytting til radio:
7,5 timer lytting til P3 Radio DAB kvalitet cirka 3-4 dager i uken gir meg et mobilforbruk på 700 mb.

4G dekningen er allerede RIMELIG godt utbygget og det blir absolutt ikke billigere for din del

Ser også problematikken med å selge bilen videre, men er det vits å svi av 1500-3000 kroner for at neste mann ikke gidder å bruke mobilens allerede smarte funksjoner?
#12
e-Golf / Sv: Priser service e-Golf
mandag 13. mars 2017, klokken 21:42
Sitat fra: Kårepåsporet på søndag 12. mars 2017, klokken 11:44
Jeg valgte bort Møller Sandnes og Forus i 2005....
Jeg har kjøpt tre nye VW hos Gumpen i Lyngdal, har også utført service der. Vurderer nå ny e-Golf derfra.

Men jeg blir usikker når dere skriver første service etter to år/30.000 km, gjelder det også for den nye modellen?

Jeg har fått tilbud på serviceavtale for fem år:
2250 per år, 11250 for fem år/75000 km

Alternativt service- og vedlikeholdsavtale, 3000 per år inkl deler/arbeid.

Virker jo nesten som dette er på jordet ift til hva mange av dere skriver. Men gratis service tipper jeg er vanskelig å få på ny modell når folk står i kø for å bestille, men muligens bedre pris.
Men prisen for service på e-Golf er jo lav kontra asiatiske elbiler da....feks Ioniq.

Sitat fra: Callah på onsdag 30. mars 2016, klokken 17:53
Forhåpentligvis kan vi holde oss til prisen de forskjellige forhandlerne valgte å si ja til

Gumpens Auto: 2000 , - Inklusivt arb, deler og MVA

Møller bil Sandnes: 2200 , - Inklusivt arb, deler og MVA

Møller bil Forus: ca 2600 , - Inklusivt arb, deler og MVA

Må si meg svært misfornøyd med service tilbudet og folkene som leverte dette på Forus... De nektet å gå ned i pris og tviholdt på at dette var den faktiske kostnaden "pga" arbeidstimer osv....
I år har jeg valgt å bruke Mekonomen som nå er godkjent som elbil verksted med teknikkere som er kompetent opplært på mange kjøretøy. Prisen for likeverdig service ble også deretter med kun skarve 2000 kroner inklusiv kupéfilter ;)

Enig med deg angående Møller. Gjeng med tjuvradder som vet å ta seg betalt for den latterlige kundeservicen de yter. Ekstra betaling skal de ha for alt også!
#13
Hei. Har fundert litt på effekten av å installere en Webasto i bilen som faktisk kan gå mens man kjører. Er det alternativer til dette som går på f.eks propan man kan bruke?

Fordelene med et eget vaesystem må vel være lengre rekkevidde tenker jeg? På vinterstid dukker min e-golf (2014 uten varmepumpe) under 100 km rekkevidde ved god bruk av apparatet. Har på det verste nådd kun 92 km rekkevidde i 0 graders temperatur. Med en webasto vil vel dette øke rekkevidden med nesten 6 mil?
#14
Avansert: Batterier og Lading / Sv: Hvor får man kjøpt batteripakker?
lørdag 31. desember 2016, klokken 16:12
Sjekk med vrakhandlere om de har fått inn en skadet e-up/e-golf eller lignende :)

Så en video av en person som hadde fått tak i et kassert e-up batteri. Han demonterte hele greia med å klippe ledninger og alt før han forsøkte å koble dette opp for å ha et hjemmebatteri. Fungerer ikke så bra uten hjernen som må kommunisere med i/o enhetene i modulene.
#15
Avansert: Batterier og Lading / Batteribytte forhandler
lørdag 31. desember 2016, klokken 16:09
Hvordan ville muligheten vært for kunder å få muligheten til å bytte elbil batterier billig?
*
Ser for meg en ordning hvor man får "kasserte" elbil batterier som fungerer hvor bilen er kondemnert. Vet ikke hvordan prisen er på disse batteriene når man selger de, men la oss si 20 k innkjøp. Deretter leveres disse til et batteriverksted som inspiserer, tester og godkjenner batteriene før de selges til en e-golf som kanskje behøver nytt batteri. Prisen kan da være 30 - 45 høvdinger. Gamle batteriet selges videre til det europeiske kraftmarkedet eller repareres på stedet med nye moduler.

Det ville jo vært banebrytende om det finnes en tjeneste som det? Ser for meg at en av de nye 2017 modellene havner i en ulykke og blir kondemnert. Deretter leveres batteriet til et slikt verksted som selger det videre til en kunde som har en 2014-15 modell og ønsker oppgraderingen. Win-win

Nå er jeg ikke kjent med hvordan det tekniske bak batteriet ligger og om det er ren plug and play på systemet, men dette vil jo trolig være en enkel demontering og installasjon gitt at man har riktig utstyr tilgjengelig?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA