Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Megaoctane

#1
Lading av Tesla / Sv: Har jeg en Gen 2 eller Gen 1 Tesla Wall Connector?
torsdag 08. september 2022, klokken 18:46
Ja, men det var en amerikansk side og tenkte å sjekke med lokale eksperter for å være sikker.
#2
Lading av Tesla / Sv: Har jeg en Gen 2 eller Gen 1 Tesla Wall Connector?
torsdag 08. september 2022, klokken 18:40
Ifølge den nettsiden her skal det være gen 2?

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/how-can-i-tell-what-generation-my-wall-connector-is.199771/

The signed units were all Version 2, capable of 80 amps maximum.

The reset button will also tell you. It's on the left on a Gen 2 and on the right on a Gen 1.

And the other obvious difference about gen 1 and 2 is that the original Gen 1 was just smooth on both sides. You had to get your own separate hook hanging on the wall to hang the cable/handle on. With the Gen 2 they introduced that little cutout dock in the body on the right side that you could hang the handle in.
#3
Lading av Tesla / Har jeg en Gen 2 eller Gen 1 Tesla Wall Connector?
torsdag 08. september 2022, klokken 18:10
Flyttet inn i ny bolig for 2 år siden. Var allerede installert Tesla Wall Connector. Skal selge den nå fordi jeg har byttet til Easee.
Har jeg en gen 2 eller gen 1?
#4
Har bestilt en 1st edition. Levering om 2 uker.
Valgte leasing - så slipper jeg å tenke på bruktverdi. Skal være bil nr 2, og til den prisen er dette nok den tøffeste og kuleste el bilen. Honda e kom nærme men den mangler varmepumpe.
#5
Lading av Tesla / Sv: Tesla lader - vanlig elbil/plugin hybrid
lørdag 29. august 2020, klokken 22:06
Den fikset seg selv etter en stund. Nå lyser det grønt. I legacy mode starter bilen lading umiddelbart. Ingen feilmelding.

Vel sluttet å lyse grønt igjen.
Bilen lader som normalt.
Men laderen er mørk. Har lagt merke til det blinker rødt 4 ganger...
#6
Lading av Tesla / Sv: Tesla lader - vanlig elbil/plugin hybrid
lørdag 29. august 2020, klokken 14:57
Da har jeg gjort det.
Bilen gir ikke feilmelding ved lading.

Men...
Når jeg slo på sikringen - så blinker det orange/rødt lys 4 ganger og så er det mørkt. Men den lader bilen....
#7
Lading av Tesla / Sv: Tesla lader - vanlig elbil/plugin hybrid
tirsdag 25. august 2020, klokken 04:07
Takk. Er det nok å slå av sikringen til laderen før jeg dytter DIP2 pinnen?
#8
Lading av Tesla / Sv: Tesla lader - vanlig elbil/plugin hybrid
mandag 24. august 2020, klokken 17:23
Hei. Hva vil skjer når jeg flytter DIP2 ned?
#9
Lading av Tesla / Sv: Tesla lader - vanlig elbil/plugin hybrid
torsdag 20. august 2020, klokken 16:49
Hei

Etter at appen til Mercedes ble oppdatert, får jeg feilmelding fra bilen når jeg kobler til laderen. "En ladefeil oppsto".
Noen sekunder senere begynner bilen å lade. Og lader normalt til den er ferdig.
OK? Eller bør jeg gjøre noe med laderen? Nå skal den stå på 3fas. Vet ikke om den står i legacy mode.
#10
Lading av Tesla / Sv: Tesla lader - vanlig elbil/plugin hybrid
fredag 03. juli 2020, klokken 08:33
Jeg tok sjansen og koblet Tesla wallconnector kabelen til bilen. Noen sekunder med angst mens bilens datamaskin tenkte - så starter ladingen.
Bilen kan maks lade med 7,4kWh og det var det den ladet på.

:+1:

Takk for all hjelp.
#11
Lading av Tesla / Sv: Tesla lader - vanlig elbil/plugin hybrid
onsdag 01. juli 2020, klokken 17:45
25A var maks av alt i garasjen. da røk sikringen hvis jeg slo på noe annet også
men hybriden lader vel på 2-3 timer og lader nok på maks 7,4kW tror jeg.

Da trekker den vel ikke mer selv om laderen kan levere 25?
#12
Lading av Tesla / Tesla lader - vanlig elbil/plugin hybrid
onsdag 01. juli 2020, klokken 15:56
Hei
Har kjøpt ny bolig og der er det satt opp 3 FAS Tesla lader. Jeg har ikke Tesla. Kan jeg lade en vanlig Mercedes plugin hybrid på denne?

Kan jeg lade en vanlig elbil her?

Eller må jeg endre til 1 FAS?

Den er satt til 25A sa eieren. Kan dette endres til 16A? Kan jeg gjøre dette selv?

Takk for all hjelp.
#13
Lade hjemme / Sv: Easee / Tibber ladestasjon
torsdag 18. juni 2020, klokken 06:56
Har kjøpt nytt hus men ikke hatt overtagelse. Selgeren har fortalt at det er en Easee ladestasjon i garasjen på 25A 3 fas. Men at det skal være enkelt å gjøre det om til 1 FAS.
Det jeg lurer på, jeg kan vel lade min E300de pluginhybrid på denne uten å endre til 1 FAS?
Og hvor kan man justere Ladeeffekt på boksen? Egen app?
Er det noe selger må gjøre på boksen/appen ved overtagelse?
#14
Men hvorfor har alle selskapene en grense på 5 år eller 100/150/200.000km?
Hvis man uansett har 5 års reklamasjon så kan de jo bare si 5 års garanti ubegrenset km?
De retter ikke noe mer på garanti enn de ville ha rettet på reklamasjon. Drivverk etc dekkes jo ikke av garantier uansett?
#15
Hei

Borettslaget har for en tid tilbake fått montert ladestasjoner av typen Defa med sentralstyring. Det er kun lov å montere samme type ladeboks.
Spørsmål: selskapet de brukte i sin tid vil ha 18.000kr for å sette opp en ladeboks.
Det ligger flatkabel i garasjene, så skal vel være å koble til og programmere?
Må jeg bruke denne leverandøren eller kan jeg trygt innhente tilbud for montering og få det utført billigere?
Borettslaget selv vet ikke så mye og tror at kanskje andre selskaper ikke får tilgang til styringsenhet etc etc og de vet ikke om det i det hele tatt er mulig å bruke noen andre.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA