Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - stenvik

#1
Hva ble konklusjonen om TUV godkjenning og statens vegvesen ?
#2
Sitat fra: tfjelde på mandag 30. mars 2020, klokken 09:29
Sitat fra: stenvik på søndag 29. mars 2020, klokken 01:28
Sitat fra: Storfe på lørdag 28. mars 2020, klokken 19:10
Bjelken du omtaler er på alle biler. 7seter har en aluminiusbjelke under den i stål, og denne må fjernes permanent da den sitter på samme plass som hengerfestebjelken.
Hva er greia med at ting korroderer om en monterer tilhenger krok bjelken feil ?  dere skriver at bjelken er i stål ?
Mener å ha lest at en må bruke plastskiver for å hindre galvanisk korrosjon mellom stål og aluminium...

Ser ikke at dette skal være et problem, orginalt står det alt en stålbjelke der..
Sikker på dette ?
Har sett bilder der noen har demontert hengerfeste og funnet betydelig korrosjon rundt boltene på bilens bjelke...
Mener dette var aluminium/stål problemet som oppstår til tross for bruk av plast skiver for å hindre galvanisk korrosjon så har det blitt galvanisk kontakt mellom alu og stål på vintertid pga salt som brukes på veiene.
#3
Sitat fra: Storfe på lørdag 28. mars 2020, klokken 19:10
Bjelken du omtaler er på alle biler. 7seter har en aluminiusbjelke under den i stål, og denne må fjernes permanent da den sitter på samme plass som hengerfestebjelken.
Hva er greia med at ting korroderer om en monterer tilhenger krok bjelken feil ?  dere skriver at bjelken er i stål ?
Mener å ha lest at en må bruke plastskiver for å hindre galvanisk korrosjon mellom stål og aluminium...
#4
Har TMS 85D 2015.
Har forstått det slik at det er forskjell på bilene fra den tiden om disse ble levert med/uten barnesete ?
At de som ble solgt som 7 seter har forsterket bakdel ?
#5
Tesla Pickup / Sv: Lanseringen kl 05 er over etter 25 min😊
fredag 22. november 2019, klokken 20:53
Sitat fra: HCO på fredag 22. november 2019, klokken 10:03

Dersom den skal kunne gå som personbil, må den som kjent ha totalvekt under 3500kg. Tesla oppgir lastekapasitet til å være 1.588kg, da er det 1912kg "igjen" til bilen. Til sammenligning veier tyngste Model S rundt 2250kg.

Jeg tror Tesla er smarte nok til å sikre at denne bilen havner under den europeiske klasse B-grensen, og eventuelt ofrer litt lastekapasitet for å få det til.

Versjonen med trippel motor skal kunne trekke over 14 000 lbs -> over 6 tonn..  kan ikke være en bil på mindre enn 2T vil jeg tro...
#6
Tesla Pickup / Sv: Lanseringen kl 05 er over etter 25 min😊
fredag 22. november 2019, klokken 09:25
Hva er totalvekta på denne cybertrucken ?   Blir dyrt å kjøre denne i bomring om denne blir registrert som lastebil :/
Også trenger en vel C1E CE lappen for å kjøre denne med tilhenger...
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: 10% reduksjon på 85kWh-batteriet...
torsdag 08. august 2019, klokken 20:27
jeg har 374 km på 85% (TMS 85D, mai 2015), noen år siden jeg har ladet opp til 100% på SUC,
Har siden disse velkjente oppdateringene fått redusert ladehastighet og bruker mye lengere tid til 85%
I det daglige lader jeg i garasjen 32A en fas 230VAC. Besøker SUC 5-10 ganger i året.
Har snart kjørt 120k km. Ser nesten ut som at lading til godt over 85% trigger disse rekkevidde reduksjonene ?

Disse batteriene har egentlig godt av å lade opp til 100% en sjelden gang for å balansere cellene, eller er dette en myte ?
#8
Etter å ha fremvist service rapport fra 2016 der det står at bremseservice er utført på anual service og vedlagt kvittering på kjøp av serviceavtale + link til serviceavtale hos tesla med samme pålydende service pakke pris fikk vi gratis bytte av klosser og park brems kaliper  :+1:
#9
i serviceavtalen 2015 -> "Tesla Service omfatter alt som trengs for å holde Model S i god stand. "
Dette må da inkludere bremse service, står ikke noe unntak og at evt bytte av bremseklosser var inkludert i denne serviceavtale.

Dette var svaret jeg fikk fra tesla ->
"Då bremseservice ikke er utført siden 2016 (detta ær separat från den vanliga «annual maintenance») så går ikke bremser på garanti når feilen på bremsene ikke er elektrisk. Bremsene måtte byttes pga slitage och korrosion.

Bremseservice rekommenderes hver 20k km eller en gang i året."
#10
De sa det skyldtest korrosjon. Har serviceavtale inngått juni 2015, og har hatt jevnlig service siden da...
De setter frem en påstand om at bremseservice ikke har blitt utført siden 2016.. og nekter å ta det på goodwill.
Serviceavtalen den gang stod det at all nødvendig service på bilen var på denne serviceavtale og de har aldri spurt om jeg trenger å ta eller anbefaler å ta bremseservice. 
Jeg gikk da utifra at bremservice ble utført på serviceavtalen jeg har -> "Tesla Service omfatter alt som trengs for å holde Model S i god stand. "
#11
Fant en gammel lenke som beskriver serviceavtalen som den var aug 2015
https://elbilforum.no/index.php?topic=18224.msg386094#msg386094
#12
8 års/160.000 km Service avtale inngått juni 2015. TMS 85D mai 2015
Måtte skifte klosser og parkbrems kaliper og klosser til denne.
Tesla hevder at vi må betale for dette da det ikke har blitt utført bremse service siden 2016.
Tesla innrømmer med dette at vi har fått utført bremse service på serviceavtalen i 2016, og innrømmer samtidig
at bremse service ikke har blitt utført på påfølgende 20.000km annual services...  Hvem har egentlig ansvaret for
at service ikke har blitt utført i henhold til inngått service avtale inngått 2015 ?
Og har heller ikke fått spørsmål fra service desken om vi ønsker eller anbefaler å ta bremse service.
Og ikke har vi fått info om at bremsservice har utgått fra serviceavtale
#13
Tesla SW og AP / Sv: Mulig årsak til død MCU
søndag 19. mai 2019, klokken 02:38
Tesla logget mye på bilene våres for å lære funskjonaliteten på AP (2014/2015/2016 - AP1) og trolig har det gått mye data fra bilen til tesla's innsamling av data. Kan det tenkes at denne loggingen har slitt ut eMMC - "Tesla MCUs contain an eMMC (memory chip) that commonly fails after heavy write cycles. " ?
På min bil MS 85D 2015 var det en feil på en eller flere log filer (vinter 2017/2018) som gjorde at disse ikke ble slettet og sendte disse loggene til tesla kontinuerlig og tesla måtte sperre sim kortet på bilen min. Derav var mobilnettet ikke tilgjengelig på bilen og prøvde å bruke min telefon som wifi hotspot. På 30 min hadde bilen brukt 1.6GByte på mitt mobil data. Allerede høsten 2018 har jeg hatt store problemer med å bruke nettleseren på bilen da denne henger seg opp etter noen få nettsider. I den siste tiden har det ikke vært mulig å resette for å tilgang på nettleseren. Kan dette skyldes at eMMC er utslitt ?
#14
Tesla i media / Sv: Tesla i utenlandske medier
søndag 19. mai 2019, klokken 02:01
Sitat fra: bmw2002 på lørdag 11. mai 2019, klokken 18:11
Fikser virkelig ikke Tesla denne feilen på biler utenfor garanti. Dette er jo noe de burde gjort på goodwill:
https://www.thedrive.com/news/27945/a-single-component-can-brick-older-teslas-and-tesla-wont-fix-it

Tesla logget mye på bilene våres for å lære funskjonaliteten på AP (2014/2015/2016 - AP1) og trolig har det gått mye data fra bilen til tesla's innsamling av data. Kan det tenkes at denne loggingen har slitt ut eMMC - "Tesla MCUs contain an eMMC (memory chip) that commonly fails after heavy write cycles. " ?
På min bil MS 85D 2015 var det en feil på en eller flere log filer (vinter 2017/2018) som gjorde at disse ikke ble slettet og sendte disse loggene til tesla kontinuerlig og tesla måtte sperre sim kortet på bilen min. Derav var mobilnettet ikke tilgjengelig på bilen og prøvde å bruke min telefon som wifi hotspot. På 30 min hadde bilen brukt 1.6GByte på mitt mobil data. Allerede høsten 2018 har jeg hatt store problemer med å bruke nettleseren på bilen da denne henger seg opp etter noen få nettsider. I den siste tiden har det ikke vært mulig å resette for å tilgang på nettleseren. Kan dette skyldes at eMMC er utslitt ?
#15
Sitat fra: Spinner på onsdag 15. mai 2019, klokken 19:32
Ville ikke tatt det som en selvfølge at det dekkes av garanti. Har selv fått oppgradering til "nordiske" skiver/klosser, men siden dette er å regne som en slitedel vil det ikke nødvendigvis dekkes.

De som har eldre TMS 2013/2014/2015 og evt 2016 med 5/8 års eller 100k/160k km serviceavtale  er slitedeler inkludert?  (batteri og dekk var den gang ikke inkludert mener jeg å vite)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA