Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - PGH

#1
Model X 2014 - 2022 / Sv: Store endringer på Model X i 2020?
fredag 20. desember 2019, klokken 20:26
Vi er inne på tanken å kjøpe en model x. Er det noen som vet om det går med 4 barn i alderen 0 til 6år. Alle må selvfølgelig ha barneseter. To forovervendte og to bakovervendte. Kjører idag s- Max og caravelle. Caravellen er jo helt fantastisk når det gjelder plass, men tanken på el-bil er jo fristende.
#2
Model X 2014 - 2022 / Sv: Rentekampanje
fredag 20. desember 2019, klokken 19:56
Får ikke opp 0,25 rente på sidene til tesla. Er det noe eg må ringe en selger om? I tillegg ser eg det ikke er mange kronene opp til LR inventory biler. Er egentlig SR inventorybilene ett godt kjøp, selv med denne renten?
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: Beste bruktkjøp Model S idag
torsdag 31. oktober 2019, klokken 11:49
Takk for svar. Får vurdere litt. Bikker vi 500 er det kort vei opp til X så da blir den aktuell også.
Skal ikke være lett.
#4
Model S 2013 - 2022 / Beste bruktkjøp Model S idag
onsdag 30. oktober 2019, klokken 15:53
Sitter å vurderer kjøp av model S i påvente av model Y.
Ønsker selvfølgelig så lite som mulig verdifall til den skal selges.
Ser Tesla selger brukte 85D 2015 modeller til 350-400 da med over 100k km på telleren og 2 års garanti.
For i underkant av 500K får eg 85D med under 50k km på telleren og 4 år /80k km garanti.
Ellers har en jo også "veteran" 2013/14 modeller også med 2 års garanti under 300k.
Hva tror folket er beste kjøp?
Mvh
Per Gjermund
#5
Model X 2014 - 2022 / Sv: Ettermontert tilhenger
mandag 16. september 2019, klokken 16:35
Ser mange skriver at det er så enkelt å få godkjent X med ettermontert hengerfeste.
Er det noen som faktisk har fått til dette?
For en tid tilbake da eg prøvde å få klarhet i dette fikk eg beskjed om at de model X som ikke var levert med feste heller ikke fikk det godkjent ettermontert.
Hadde vært topp om det nå var mulig
#6
Model X 2014 - 2022 / Alle inventory x75 fjernet fra nett?
søndag 28. april 2019, klokken 11:23
Hei. Har fulgt med på inventory av model X siste tiden. I løpet av natten for ett par dager siden forsvant sikkert ett par hundre biler fra oversikten på tesla-info. Noen som vet noe om dette. Rimelig sikker på at de ikke har solgt de. Kan det ha med at de ikke ville inkludere 3mnd gratis super lading på disse?
#7
Sitat fra: Morbus på fredag 12. april 2019, klokken 00:11
Jeg sitter også litt på gjerdet å følger med på bruktbilene hos tesla.
Svært skeptisk til å handle en bil man ikke får undersøkt selv. Får man en kjøpskontrakt av de?
Ved bruktbilkjøp så har man som kjøper en undersøkelsesplikt, og man kan ved en tvist ikke klage på noe man som regel burde oppdaget ved besiktigelse/prøvekjøring.

Garantien man får på 2år 160.000 km. Er det 160.000 kjørte km etter kjøpet, eller er det til bilen passerer 160.000 ? Noen av bruktbilene har kjørt 120.000 og da er det ikke så mye igjen.

Det er 160k km totalt kjørte km. Noen har kjørt over 130k km også, men for de som ikke kjører mere enn 15k km årlig er det ikke noen stor issue
#8
Model X 2014 - 2022 / Sv: Tesla X som budsjettfamiliebil
torsdag 11. april 2019, klokken 16:58
Sitat fra: gr på onsdag 10. april 2019, klokken 19:09
Budsjettfamiliebil blir det nok aldri, solid verditap må påregnes.

Skal du ha X75 og er veldigopptatt av hurtiglading så kan det være fordeler med å finne en med 85kWh, det gjelder noen få biler på våren 2017 mener jeg. Raskere hurtiglading når du kommer langt opp mot full, og mindre slitasje på batteriet. Litt mer vekt å drasse på, men i praksis ubetydelig.

Det skal ha kommet en ny DU på våren 2017 en gang. Bilene fra slutten sv juli ble "uncorked" (1 sek raskere på 0-100) før levering, men noen fra før også har fått de uncorked etterpå.

Mer utstyr ble standard i jul/aug 17. 7-setere fikk nedleggbar andre seterad, som femseteren, og ble veldig praktisk.

Utstyrspakkene har variert.

Fri superlading er vel før tidlig 2017 en gang.

Bilene blir stadig forbedret med mindre endringer, så nyere er ofte bedre enn eldre.

Biler produsert fra ca september 2017 har AP2.5, som er en fordel mtp oppdateringer, dashcam...

Min subjektive mening er at delskinnsetene (Tesla kalte det vel "tekstilinteriør") er de desidert beste setene å sitte i, både for inspirert kjøring og for komfort.

Hvordan kan en se om en X75 har 85kWh batteri? Er det noen av de med 85kWh som også har ny DU og fri superlading?
#9
Mye bra priser på bruksbiler nå. Det eg ikke helt skjønner er hvilke som får 4 år garanti og hvilke som for 2år. Er det både årsmodell og km som styrer dette? Ser på en 2015 som har 4 år eller 80kkm, mens andre 2015 ikke har mere enn 2 år. Ser også det står at den bruker 0-100 på 4,4s. Det stemmer vel ikke på en 15mod 85kW med bakhjulsdrift? Den er ikke spekket med utstyr men har tech pakke og autopilot 1. Prisen er vel bra totalt sett?
Link til den respektive bilen: https://www.tesla.com/no_NO/used/5YJSA7H10FFP71256
#10
Model 3 / Sv: Prisøkning 18. mars
tirsdag 19. mars 2019, klokken 08:15
Er over tiden, men ingen endring i pris foreløpig.
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Trygt å kjøpe taxikjørt 90D?
mandag 18. mars 2019, klokken 10:26
Takk for mange gode svar. Eg har i løpet av helgen bestemt meg for å se på Tesla sine CPO biler som foreslått her. I og med at den skal selges når model Y kommer er nok det et betydelig tryggere valg.
Vil garantien på 2 år eller 50k km følge bilen til ny eier om den blir videresolgt før den er utgått?
#12
Model S 2013 - 2022 / Trygt å kjøpe taxikjørt 90D?
fredag 15. mars 2019, klokken 20:40
Hei.
Er på jakt etter en "ventebil" til model Y kommer om ett år eller tre. Ser det ligger en taxikjørt S 2016 90D på finn nå. Den er kjørt 320k km og begge DU er byttet. Batteri er såvidt eg vet originalt.
Ser dere på det som høy risiko for store utlegg med en slik km? Hva er reglene for garanti?
Hva tenker dere om prisen? Den ligger til 399 000,-. Virker kanskje noe høy for meg, men er ikke helt oppdatert på S priser.
Takker på forhånd for tilbakemeldinger
Link til annonse:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=142242763
#13
Kjøpe elbil? / Sv: 2013 Leaf som har gått 150 000 km - kjøpe?
fredag 08. mars 2019, klokken 15:25
Har lagt "evig" lenge til salgs den bilen så hadde nå prøvd å fått litt avslag på prisen. Karosseriskadene på den er nå en del 1000 lapper om du skal fikse de.
#14
Audi e-tron / Sv: Kommentarer etter visning av bilen
fredag 30. november 2018, klokken 12:46
Henger meg på de foregående. Fin bil, men er i all hovedsak en bil for 4. Vi har 3 barn som trenger bilstol så den utgår for oss pga dette. Blir å kjøre s-max bensinturbo til det kommer en verdig erstatter for denne med el drift. ID Buzz kanskje? :)
#15
Audi e-tron / Sv: Kommentarer etter visning av bilen
fredag 09. november 2018, klokken 14:05
Sitat fra: arvinds på torsdag 08. november 2018, klokken 12:44
Sitat fra: oland på onsdag 07. november 2018, klokken 14:05
Sitat fra: PGH på onsdag 07. november 2018, klokken 13:02
Gikk dessverre glipp av visningen her i Bergen. Er det noen som har prøvd (eller målt) om det er mulig å få inn 3 barneseter i baksetet? For min del gjelder det to forovervente og ett bakovervendt.

Se tidligere i tråden der dette blir diskutert.  Der finner du også bilder med to beltestoler (side og midtsete).  Det ser ut som om du kan få plass, men midtkonsoll er definitivt i veien, og du får neppe brukt isofix.  Trangt blir det uansett.

https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=42015.30

Du får inn 2 fremovervente og en bakovervendt eller 3 fremovervente (for fremtidig bruk) men kun ved å droppe isofix. Kan tenke meg at det i tillegg blir ganske kronglete å tilgang til beltefestene. Trangt blir det garantert! Jeg er i samme situasjon og har vel kommet til konklusjon om at denne bilen blir for liten for mitt behov. Å kunne lett få spent fast barna i en hektisk hverdag betyr mer en å presse de inn i en bil som ikke er designet for 3 barnestoler.


Har vel dratt samme konklusjon som deg. Det blir nok å beholde S-Max eller muligens kjøpe en Model X når neste rentekampanje kommer. Har ingen hast uansett.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA