Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Lynet

Sider: [1] 2 3 ... 205
1
Model X / Sv: Ratt følger ikke førerprofil
« på: I går kl. 16:56 »
Min erfaring er at profil endres kun etter at bilen har vært låst.
Litt irriterende da den stort sett står ulåst i garasjen.

2
Tesla SW og AP / Sv: 2021.40
« på: Fredag 26. November 2021, klokken 11:29 »
Support hos Tesla fikset det med fjerndiagnose. Nå sover den søtt igjen 😀
Var en vanlig bug ved 40.6

3
Tesla SW og AP / Sv: 2021.40
« på: Fredag 26. November 2021, klokken 07:36 »
Samme bilde i bilen også. Appen viser bare at bilen henger på nedlasting

4
Tesla SW og AP / Sv: 2021.40
« på: Torsdag 25. November 2021, klokken 23:53 »
Sentry er ikke på

5
Tesla SW og AP / Sv: 2021.40
« på: Torsdag 25. November 2021, klokken 23:24 »
Oppdaterte til 40.6 i går kveld. Etter det vil ikke bilen sove, den vil laste ned 40.6 på nytt!
Har prøvd resette to ganger, hjalp ikke.
Noen forslag?

6
Tesla SW og AP / Sv: Norge får FSD (sammen med Canada) etter USA!
« på: Tirsdag 23. November 2021, klokken 21:43 »
Er det da på tide å kreve pengene for FSD tilbake? Som du sier geear autopiloten har vært beta side den kom for seks år siden!

7
Lading av Tesla / Sv: Lading med lav effekt i kaldt vær
« på: Tirsdag 23. November 2021, klokken 19:24 »
Kan nok stemme bra det geear. Erfarte lignende med min 2014 S85. Den ladet litt selv om det var mange kuldegrader i batteriet. Det er nok kjemien i batteriet som er blitt endret på nyere biler.

8
Lading av Tesla / Sv: Lading med lav effekt i kaldt vær
« på: Mandag 22. November 2021, klokken 20:55 »
Min 2019 X100D lader ikke hvis temperaturen i batteriet synker under 0. Da vil batterivarmen stadig slå seg inn. Ved en del minusgrader vil da lading på 10A knapt gi lading da omtrent all energien går med til holde batteriet varmt.
Derfor lader jeg batteriet straks jeg kommer frem til hytta da jeg har maks 10A der. Venter jeg til siste natt er batteriet blitt kaldt og får omtrent ikke ladet!

9
Lading av Tesla / Sv: Lader til TMY med smartfunksjonslitet?
« på: ſøndag 21. November 2021, klokken 17:31 »
Jeg hadde Tibber frem til september, brukte aldri smartlading. Kobler kun til manuelt om kvelden og styrer ladetiden  med strømmen slik at batteriet er ferdig ladet like før jeg skal kjøre.
Fikk alltid 20% rabatt på all lading.

10
Lading av Tesla / Sv: Lader til TMY med smartfunksjonslitet?
« på: ſøndag 21. November 2021, klokken 16:17 »
Trenger ikke å bruke smartladingen for å få rabatten fra Tibber, det er nok at ladeboksen er tilkoblet Tibber.

11
Tesla / Sv: Dundret rett inn i veisperringene: – Skremmende
« på: Tirsdag 16. November 2021, klokken 19:22 »
Prøv i 110 km/t.... :police:

Har bare 100 i Trøndelag, men det kommer :-)

12
Tesla / Sv: Dundret rett inn i veisperringene: – Skremmende
« på: Tirsdag 16. November 2021, klokken 18:39 »
Har flere ganger opplevd å nå igjen stillestående kø, både med AP1 på modell S og full FSD hardware på modell X og bilen bremser pent og pyntelig bak bilen som står bakerst. Så mine biler har uten tvil detektert stillestående biler i min fil.

13
Model X / Sv: Bytte bremseskiver og klosser foran
« på: Tirsdag 16. November 2021, klokken 18:34 »
Kan du dokumentere dine påstander om at kobberfett reagerer med salt o.b.lix?
Har lett lenge etter dokumentasjon på hvilket fett man kan/ikke kan bruke på forskjellige typer bremser, ikke funnet noe!

Det er ekstremt viktig å bruke keramisk fett til å smøre de bevegelig bremsedelene og ikke kobberpaste som er vanlig i resten av verden. Kobber reagerer med saltet og så blir det hard og man får motsatt effekt av smøring.

Tror alle nye biler uansett merke er innsatt med kobber (for det virker der veiene ikke saltes), så alle biler burde vært kjørt rett fra forhandler til verksted for bremseservice. Tesla inkludert.

14
Lading av Tesla / Sv: Kommer SuC-nettverket til å bli åpnet??
« på: Lørdag 23. Oktober 2021, klokken 18:23 »
Årsaken til at tyskerne har høyre bak er at de fortsatt sitter fast i fossilmyra! Naturlige plassen for fylling av bensin er høyre bak, man kan da kjøre inn på langs av bensinpumpen gå ut uten at døra slår inn i bensinpumpa.
Tyskerne liker ikke forandringer (de hadde kasettspiller i bilene til langt ut på 2000-tallet!) så derfor må selvfølgelig ladeporten være samme sted som bensinfyllingen.
Enkelte land har forbud mot parkering med snuten inn, derfor er det ikke logisk med ladeport foran.
Høyre foran er det mest idiotiske, mange kjører inn i trang garasje og har ikke tilgang verken foran eller på høyre side.

15
Tesla / Sv: Misfarging av skjerm (Model S/X)
« på: Torsdag 21. Oktober 2021, klokken 10:47 »
Kjøpsloven kommer vel inn her? Er det ikke fikset etter to forsøk kan man kreve heving av kjøpet.

Sider: [1] 2 3 ... 205