Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - o.b.lix

Sider: [1] 2 3 ... 151
1
Tesla SW og AP / Sv: Tips for raskere software update.
« på: I går kl. 16:00 »
Virker ikke hos meg. X90 2017 med AP2.
Men vet at X P90 2016 med AP1 har fått den...

2
Ja Tesla vil vel aldri innrømme dette, må det til søksmål for å få fram sannheten og evt penger tilbake?

3
Model S / Sv: Konkurrentene sover ikke
« på: tirsdag 12. november 2019, klokken 17:10 »
Lurer på hvordan man har tatt med produksjon og transport av diesel og bensin,

Det trengs store mengder (skitten) strøm når bensin og diesel pumpes opp og raffineres. (ca 1,25kwh pr liter)
Det skjer massiv avdamping av både bensin og diesel under pumping på tankbåter, tankbiler og på bensinstasjonen.
Gassflammene på plattform og raffineri brenner store mengder gass og slipper ut massive mengder co2.


4
Model S / Sv: Konkurrentene sover ikke
« på: mandag 11. november 2019, klokken 16:50 »
I forurensede byer som New Deli er dieselbiler mer miljøvennlige enn el-biler. Dette fordi de nyeste dieselmotorene har så effektiv eksosrensing at det som slippes ut, er renere enn luften som suges inn.

Da fyrer du opp dieselbilen i lukket garasje, mens jeg tar Tesla i annen lukket garasje, og ser vi hvem som holder ut lengst?

5
Model X / Sv: Lys på TMX
« på: mandag 11. november 2019, klokken 16:46 »
De to ledningene til batteriet, er dette noe som er lett ? Hvor ligger batteriet ?
Er det noen forhandlere som kan gjøre denne jobben ? evnt. hvor ?
-eller er det så lett at det er det ikke verdt ?

Batteriet er et vanlig 12v "bilbatteri" som ligger tilgjengelig når du tar ut "frunken". Dvs en ledning skrues på + og en på -.

Bilkomponenter kan i alle fall montere til deg, men jeg synes det er så lett at det ikke er verdt. På den annen side er det så lett at det umulig kan koste mange penger å sette bort jobben.

6
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
« på: fredag 08. november 2019, klokken 16:06 »
https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/0nqr52/frigir-navnet-etter-doedsulykke-i-flaam

Dødsulykke i Flåm, hvor en Tesla S var innvolvert.


Nå etterlyses det en hvit Tesla model 3 som passerte 30 sekunder før ulykken, som kjørte mot Flåm (samme vei som Møgster som døde kjørte), det presiseres dette er et vitne som kan kaste lys over hendelseforløpet.

https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/BRe2Jw/politiet-etterlyser-tesla-foerer-etter-doedsulykken-i-flaam

7
Tesla SW og AP / Sv: 2019.32.12.2
« på: fredag 08. november 2019, klokken 09:08 »
Eneste jeg har problem med er at automatiske fjernlys ikke skrur seg på under 40km/t..

Har 32.12.7 og det problemet er der fortsatt

8
Model X / Sv: Lys på TMX
« på: fredag 08. november 2019, klokken 09:03 »
Jeg kjøpte komplett sett fra lyskomponenter.

Da følger med:
- brakett som passer i kanalen under skiltet (veldig kjapp montering)

- signalboks (lys til X er led og datastyrt, så du finner ikke tradisjonelt signal til ledbar der, men signalboksen sniffer datasignalet og oversetter til 12v. Er norskutviklet og norskprodusert av lyskomponenter og sigurdi her på forumet - som er en Tesla-entusiast og sittet i TOCN-styret)

-ledbar med ledningsnett og releer. Her han du velge mellom ulike prisklasser og lysstyrker, Lazer (dyrest/best), Rigid (dyr/veldig god), Strand (rimelig/god). Jeg har Strand og er fornøyd, hadde Rigid på forrige bil, og det er bedre, men ikke mange tusen kroner bedre, etter min mening)

Selve montering er unnagjort på under en time vil jeg mene. Arbeidet er å skru ut boksen i frunk, den har 20 skruer og her er det lurt med skrumaskin. Et tips er at du ikke trenger ta av pakninger for å ta ut stofftrekket, men bare lirt trekket ut og nå!r du skal sette trekket tilbake, bruk skrumaskin med bitholder uten bits mellom paking og innertrekk til å "skru'" pakningen på plass igjen (hvilken vei maskina skal gå ser du kjapt).
Alle kontakter til ledbar og signalboks er plug and play og så er det to ledninger til batteri.

Lykke til!

NB TOCN-medlemmer har rabatt hos bilkomponenter!

9
Model S / Sv: Konkurrentene sover ikke
« på: fredag 08. november 2019, klokken 08:45 »
8-10 mnd ventetid på å få time om det ikke er kritisk feil ( vann som renner inn i bilen og i taktrekket når man åpner bakdørene ikke regnet som alvorlig nok til at man får satt opp time ).

Har hatt erfaring med ny vw som sier at lekkasje ikke er garantifeil, og ny jeep som ble levert inn pga lekkasje i tak, og som da ble verre etter rep, slik at nå rant vann inn i stereo og denne sluttet å virke. På Toyota måtte en bekjent brøle for å få lånebil når de ikke hadde begynt på garantirep når han skulle hente bilen, og på Mercedes fikser de ikke bilen når de oppdager feil, da må bilen inn igjen igjen til ny time.

Det viser seg at de SC som har vært verst på kundeservice i Tesla, har folk som ha jobbet hos andre verksteder og forhandlere, mens de som har hatt flott og presis kundeservice i alle år, har hatt folk som ikke kom fra norsk verkstedbransje.

Så jeg er usikker på om Tesla får bedre service med økt konkurranse. For min påstand er at det er et bransjeproblem med elendig service i norske bilrelaterte service og verkstedsindustri.

10
Tesla SW og AP / Sv: 2019.32.12.7
« på: torsdag 07. november 2019, klokken 18:37 »
Har hatt denne et døgn ca. Bilen min fungerer helt fint med denne. Har ikke lagt merke til noen forandringer fra 12.3 så langt.

Samme her.

11
Model S / Sv: Strek over symbolet for supercharger i appen
« på: onsdag 06. november 2019, klokken 15:05 »
Symbolet er at ladestasjon er svært trafikkert, og ladegrensen settes automatisk til 80%.

12
Tesla / Sv: Tesla Full Self Driving vs UN/ECE R79 - reklamasjon på manglende funksjon
« på: tirsdag 05. november 2019, klokken 18:14 »
Nå vet vi at langt de fleste foretrekker streaming, selv om foretningsmodellen ble slaktet is starten.
Jeg kan pr nå ikke se for meg å ikke eie min egen bil, men er åpen for at det kan endre seg totalt i fremtiden.

Alt handler om ventetid. Når tetthet av biler blir så tett at det er raskere å bestille taxi enn å gå ut i garasjen, foretrekker folk dette. Frem til dess, vil taxi - selvkjørende eller ikke - bare være konkurrent til annen kollektiv transport og ikke til privatbilen.

For å dra annen parallell - hotell burde utkonkurrert hytte, fordi det er enklere og raskere og du slipper å vaske selv. Men folk vil ha egen hytte og velger heller å delfinansiere med airbnb-utleie eller tilsvarende.

13
Model S / Sv: Musk tvitrer "Model S on Nürburgring next week"
« på: tirsdag 05. november 2019, klokken 16:35 »
Nei i klassen prototype som også Tesla-modellen er. Og som EVO 919 er.

14
Tesla / Sv: Tesla Full Self Driving vs UN/ECE R79 - reklamasjon på manglende funksjon
« på: tirsdag 05. november 2019, klokken 16:26 »
Tror du misforstod.

Nei, jeg forstod, men er bare ikke enig. Folk flest foretrekker egen bil, selv om det kommer flere og selvkjørende taxier.

https://www.abcnyheter.no/motor/bil/2019/11/03/195623815/forskere-nordmenn-vil-kjore-mer-bil-i-2050


Forretningmodellen du beskriver, tilhører google/waymo.

15
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
« på: tirsdag 05. november 2019, klokken 13:37 »
https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/0nqr52/frigir-navnet-etter-doedsulykke-i-flaam

Dødsulykke i Flåm, hvor en Tesla S var innvolvert.

Vi som lader bilene våre i Aurland har nok pratet mang en gang med hun som døde, hun serverte både sent og tidlig i kafeen der.

Sider: [1] 2 3 ... 151