Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - matsemann

#1
Hyundai Ioniq / Sv: A better route planner og Tronity
lørdag 19. juni 2021, klokken 20:35
Da har jeg fått det opp og gå. Litt usikker på hva som fikset problemet, men nå kan ABRP lese SoC via Tronity.
#2
Hyundai Ioniq / A better route planner og Tronity
fredag 18. juni 2021, klokken 10:52
Er det noen her med erfaring med Tronity? Vi har en Ioniq 5, men det blir jo det samme, tenkte kanskje noen Ioniq-eiere hadde erfaring. Ønsker å bruke tronity for å få data til ABRP, men den får ikke ut noe data. Tronity kobler opp med Blue link og finner bilen, men viser ikke noe info. Er det noen som har fått dette til å virke? Supporten til Tronity virker ikke å være all verden...
#3
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Videoer og bilder
torsdag 29. april 2021, klokken 15:37

[/quote]

Er det ikke bare å bruke hårføneren? Så kan en ta vekk alle merker som bare lager uro i designet og bidrar til luftmotstand. Jeg vil vurdere å ta vekk den på panseret
[/quote]

På en video jeg så, ser det ut som en slags forsenkning i panseret der logoen sitter
#4
En ting jeg bekymrer meg for er et knust solcelletak. Husker da det begynte å bli "vanlig" med panoramatak, da var det mange forsikringselskaper som ikke tok et knut tak på glassforsikring, Man var pent nødt til å bruke kasko. Det er sikkert det som blir tilfelle her med solcelletak også. Eller er det ikke laget i glass, kanskje?
#5
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ioniq 5 nærmer seg
torsdag 25. februar 2021, klokken 13:01
I denne videoen ser det ikke ut til å være noe nett mellom kupeen og bagasjerommet. https://www.youtube.com/watch?v=5rnvzLmT4-w
#6
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ioniq 5 nærmer seg
torsdag 25. februar 2021, klokken 11:54
Som mange andre slet jeg, men prøvde å bytte nettleser og fikk reservert. Tipper da klokken var omtrent 10:05, men jeg har ikke fått noe mail. Det er jo rart at ikke mailen blir sendt ut automatisk, uavhengig av om man er blant de 3000 som var "først"
#7
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ioniq 5 nærmer seg
torsdag 25. februar 2021, klokken 08:58

[/quote]
Ser på hjemmesiden til Hyundai nå at det står "Spar 10.000.-" på knappen for å velge Ionic 5, så det er kanskje det som er rabatten?
[/quote]

Og der forsvant den teksten også. Teksten var der når man holdt muspekeren over den blå "Utforsk"-knappen til Ionic 5 på oversikten til alle modellene
#8
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ioniq 5 nærmer seg
torsdag 25. februar 2021, klokken 08:53
Sitat fra: Elektro12 på torsdag 25. februar 2021, klokken 08:40
Sitat fra: elektro på torsdag 25. februar 2021, klokken 08:29
Sitat fra: Elektro12 på torsdag 25. februar 2021, klokken 07:56
Utenom AWD kan jeg ikke helt se hva som er så galt med 1st Max vs Ioniq? Hengervekt muligens.

Dog er uttak av 230 Volt spennende, spesielt for aktive familier -camping osv...

ID.4 1ST Max blir sikkert en bedre bil enn IONIQ 5 på flere måter. Utstyrsmessig stiller de ganske likt i min verden. Men ID.4 lader ganske mye saktere og mangler AWD. Når prisen da er nesten lik, blir det litt «galt». :)

Jeg er ikke uenig i tanken, men AWD er ikke noe must for 97% av bileiere og de fleste lader hjemme - og med slike store batterier har det  ikke all verden å si, men bevares - jeg synes Ioniq 5 ser meget komplett ut. Jeg ville bare poengtere at ID4 i mine øyne ikke "faller gjennom" på noen måte, men heller ikke i like stor grad er noe "gjennombrudd". Ut fra min erfaring med Hyundai vs. andre merker så tror jeg VW ID4 er litt mer kvalitet - Kia og Hyundai er litt mer plastikk-feeling historisk sett.

Lurer mer på hvordan Volvo skal få solgt XC40 P8 fremover - trangere, transmisjonstunnell, kortere rekkevidde og 100 K dyrere.

Og hvordan selger Tesla Model 3 i disse dager? Litt liten bil sammenliknet med disse andre? Burde egentlig kostet 370 for Long Range nå for å være konkurransedyktig?

Selv er jeg lei av Møllersystemet og alle problemene med sinkslipp og rustbobler på dører. Møller hevder ytre påvirkning, men dette oppstår jo aldri på panser med masse steinsprut. Vi kunne tenkt oss Skoda Karoq, men jeg er redd de kanskje har de samme problemene?

Ser på hjemmesiden til Hyundai nå at det står "Spar 10.000.-" på knappen for å velge Ionic 5, så det er kanskje det som er rabatten?
#9
Hyundai Ioniq 5 / Sv: Ioniq 5 nærmer seg
tirsdag 23. februar 2021, klokken 09:43
Har Hyundai fått på plass en appløsning i Norge nå?
#10
e-Golf / Sv: Car-Net og Apple Watch
fredag 23. oktober 2015, klokken 10:43
Sitat fra: poskare på fredag 23. oktober 2015, klokken 00:59
Tror det kun er USA versjonen av CAR-Net som har støtte for Apple Watch. Har testet i lang tid (beta tester ios/aplpewatch), men ingen støtte når betaversjonene kom ut, og heller ikke nå når IOS9.1 og AWatchOS2.01 er releaset! :(

Ser at amerikanerne har en annen car-net app i sin app store, så da er spørsmålet om det ville fungert på norske biler, om man hadde fått hentet ned den amerikanske app´en
#11
e-Golf / Sv: Car-Net og Apple Watch
torsdag 22. oktober 2015, klokken 17:02
Noen som vet om det har skjedd noe på denne fronten? Er det fremdeles kun for amerikanske brukere?
#12
e-Golf / Sv: Carplay ?
søndag 19. juli 2015, klokken 15:52
Det som kreves er:
-iOS 8.0 eller nyere
-Siri må være aktivert
-CarPlay må være aktivert under: innstillinger --> generelt --> restriksjoner
-Koble til med USB kabel.

Gå til media på spilleren i bilen og legg til telefonen/velg Carplay. Husker ikke helt hvordan dette så ut, da jeg bare gjorde dette første gangen.

Edit: Skrivefeil
#13
e-Golf / Sv: Bilder av bagasjerommet på e-Golf
lørdag 27. juni 2015, klokken 00:59
Du må sjekke at Carplay er aktivert under Innstillinger --> Generelt --> Restriksjoner på telefonen din. iOS 8.0 eller nyere.  Siri må være aktivert, og su må koble til med USB. Da fungerer det.
#14
Hei Alien,

Vi får en Limestone grey e-Golf i Juli, kunne du sendt meg en pm med pris på tilsvarende behandling? Er det et poeng og be om at Møller ikke gjør klargjøringen?

Mvh
Mats
#15
e-Golf / Sv: Siemens Ladestasjon WB140A
fredag 08. mai 2015, klokken 22:03
Vi fikk boksen vår montert i går, så nå er det bare å vente på produksjon av bil i uke 24. Vi endte opp med å kansellere bestillingen vår og bestille på nytt for å få 2016 modell. Jeg synes Siemensboksen er grei nok av utseende, men større enn forventet. Vi har fått den montert i garasjen, så utseende betyr ikke all verden. Fant ut etter at den var montert at den også finnes i 2 andre utgaver, opptil 22kw. På www.kcl.no er det under 3000.- i prisforskjell, så har man 400V anlegg så er dette kanskje noe å vurdere for eventuelle fremtidige biler? Vi har 400V, og fikk lagt opp en kraftigere kabel for nettop dette, men var ikke klar over at den finnes i både 13.8 og 22kw i tillegg til den på 4.6kw som Møller leverer.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA