Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - jokke

Sider: [1] 2 3 ... 27
1
Håper denne funksjonen kommer til Norge, kun USA foreløpig

2
Tesla SW og AP / Sv: 2021.36
« på: Tirsdag 19. Oktober 2021, klokken 19:37 »
Her er status på de som har fått 2021.36.5 (TMS):

Treg utrulling

3
Model X / Sv: Bytte seter, skinn eller delskinn
« på: Tirsdag 19. Oktober 2021, klokken 19:36 »
Hatt begge deler, skinn/vegan all the way

4
Model X / Sv: Park assist unavailable
« på: ſøndag 19. ſeptember 2021, klokken 09:18 »
Har det samme, versjon 2021.32.10

5
Model X / Sv: Hvor godt tåler TMX75D konkurransen fra nyere elbiler?
« på: Tirsdag 07. ſeptember 2021, klokken 16:36 »
TMY har ankommet landet. Over 300 TMX på Finn, de billigste under 450K.

Bruktmarkedet blir selvfølgelig oversvømt nå når mange TMX-eiere bytter til TMY.  Blir spennende å se når utleveringsrushet på TMY roer seg.

Er i hvertfall glad jeg ikke skal selge TMX’en nå.
Vi får se, de som har både Y og X i USA foretrekker X i de forum jeg har lest

6
Model X / Sv: Hvor godt tåler TMX75D konkurransen fra nyere elbiler?
« på: Mandag 06. ſeptember 2021, klokken 19:31 »
TMY har ankommet landet. Over 300 TMX på Finn, de billigste under 450K.

Bruktmarkedet blir selvfølgelig oversvømt nå når mange TMX-eiere bytter til TMY.  Blir spennende å se når utleveringsrushet på TMY roer seg.

Er i hvertfall glad jeg ikke skal selge TMX’en nå.
Jeg solgte iallfall lett. Mange interesserte også. Husk at på tross av Y og andre elbiler, så er det et stort markedet som skal fylles etterhvert som alle "tvinges" over på elbiler. Med prisene som er på fossile drivstoff om dagen, så er det nok mange som er i ferd med å la seg overtale, og da behøves biler i alle sjangere, og X leverer fortsatt en meget attraktiv pakke med høy hengervekt, enorm plass, ytelser, mulighet for 7-seter, infotainment, ladenettverk, og faktisk fortsatt en ladehastighet som til en viss grad er konkurransedyktig, eller iallfall ikke akterutseilt, selv på de første modellene.

De fleste som har TMX har god råd og ønsker flere biler, så jeg tror de fleste som kjøper TMY beholder begge.
Uavhengig av økonomi, hvorfor skulle man ønske både X og Y, egentlig? De gjør mye av det samme, ser til og med nesten like ut. Jeg tror Y er for stor bil nummer to for de fleste.
Ser nesten like ut? Y ser ut som en 3 på stylter, lite pen

7
Tesla SW og AP / Sv: Ny app - 4.0.0
« på: Lørdag 28. August 2021, klokken 18:38 »
iOs 4.0.1 er ute, men trolig bare bugfix.
Fikset ikke feilen med rattvarme på model X

8
Tesla SW og AP / Sv: 2021.24.x
« på: Lørdag 14. August 2021, klokken 15:29 »
Da er denne på vei inn:

Software version 2021.24.3 is currently downloading to xxxxxxxx

Kun 0.41 gb, men tok nærmere 1 time å installere.
Fikk du Disney+?

9
Model X / Sv: Model X - Dekk og felger
« på: Lørdag 31. Juli 2021, klokken 19:32 »
Ble Conti Premiumcontact 6 på min bil. Byttet fra Landsail LS588. Kjørekomfort er bedre på Conti, men forbruket virker å være en del høyere. Jeg var såpass fornøyd med Landsail at jeg hadde satt det på min X100D igjen hvis hastighetsindeks på bakdekkene hadde vært godkjent (100D må ha minst W-dekk).
Hva med støy, er conti bedre på det?

10
Tesla SW og AP / Sv: 2021.24.x
« på: Fredag 30. Juli 2021, klokken 21:39 »
Isteden for å sutre så er jeg fornøyd med at bilen fornyes gratis hele tiden.
Kjøp dere andre biler og se hva som blir fornyet der

11
Model X / Sv: Beholde MX ?
« på: Onsdag 28. Juli 2021, klokken 10:06 »
Hadde X75 5 seter og gikk til M3P, nå tilbake på X75 6 seter.
Savnet av plass, sittehøyde, komfort pluss diverse ble for stort.
De som sier 3 er en familiebil prater tull, fin bybil er den.
Oppgraderer til mcu2 nå og da blir den up to date

12
Model X / Sv: Kjøp av Model X
« på: Lørdag 24. Juli 2021, klokken 16:41 »
Hadde X75 5 seter og gikk over til M3P.
Gikk tilbake til X75 med 6 seter, uten tvil den beste familiebilen.
Oppgraderer til mcu2 snart, da det er det eneste jeg savner fra model 3

13
Model X / Sv: Kjøp av Model X
« på: Tirsdag 15. Juni 2021, klokken 16:53 »
Jeg gjorde akkurat det samme, fikk plutselig behov for et til barnesete, så solgte 2021 TM3 og kjøpte 2017 TMX. Gikk for 75D med vinterpakke, 5-seter fordi samboeren fikk fint plass i midterste sete bak.
Du får ikke like god plass i 7-seter som 5-seter, selv om setene legges flatt blir det ikke like lavt og du mister den ekstra luken. 6 seter ble ekskludert fordi samboeren vil sitte sammen med barna.
Se svar nedenfor i rødt

Hei jeg vurdere sterkt kjøp av en brukt Model X og behøver litt svar på diverse.

1.Akkurat nå kjører jeg en TM3.Er det like mye støy i en X?
(Uforståelig for meg at det ikke står mer i diverse forum når det gjelder støy i en model 3)
2021 TM3 er mye bedre på støy, men 2017 TMX er MYE bedre på støy. Kjørekomfort er bedre enn 2020-modell Mercedes GLC i følge meg og samboeren. Hun har en skade i ryggen, TMX er den eneste bilen hun har kunnet kjøre helt smertefritt.

2.Hvordan fungere det med dørene bak?oppfatter sensoren det meste?(har carport)
Den er som regel mer forsiktig enn nødvendig, men du kan overstyre. Stolper og kanter kan være skummelt, så vær oppmerksom (på samme måte som en hvilken som helst bil)

3.Jeg vil bytte fra TM3 pga plass .hvilken antall seter anbefaler dere er best løsning ?(6 eller 7)
5-seter har plass til 5 voksne. Midtsetet blir for lavt hvis du er over ~185cm. Gå for 6/7 hvis dere er flere enn 5 mennesker på tur, ellers blir du den som alltid må kjøre. Jeg hadde nettopp en tur på OBS bygg der jeg tok med 2 fullstendige lounge-sett i bilen, da var jeg rimelig fornøyd.

4.2018 eller 2019 ?skjønner at MCU2 og CCS er minimum en bør se etter.
CCS koster 3500, null stress. MCU2 er kjekt, koster 17k å oppgradere. Vi gikk for 2017 da den hadde en del garanti igjen og vi fikk prutet ned ganske mye. Jeg ville heller tatt større batteri enn nyere bil, hvis det gir mening? Ville tatt større batteri og nyere modell over MCU2

5.Rekkevidden.ser en X75 kommer på 380km på sommeren .er det da 200km på vinterstid?
Står 273km på vår når den er ladet til 90%, men vi hadde 170km i vampire drain over 3 dager så kan hende det er feil på batteriet

6.hva irritere dere grenseløst på X?
At man må ha med nøkkel, for mange spaker rundt rattet, særdeles dårlig svingradius (betydelig dårligere enn TM3, som er dårlig nok selv).
TM3 er en bedre bil for entusiaster, ellers er TMX bedre på alle punkter annet enn forbruk (naturligvis)


Håper på mange gode og ærlige svar her .
Hvor mye klarte du å prute?

14
Model 3 / Sv: Familiebil ?? Erfaringer
« på: ſøndag 09. Mai 2021, klokken 15:56 »
Vi gikk fra TMX til TM3 og har 2 barn. Går veldig fint med ett barnesete + bagasje i TM3. Jeg er 185cm og kan sitte foran bakovervendt barnesete i passasjersetet helt komfortabelt. Bak fører blir det mindre plass når jeg kjører, men der har vi heller ikke barnesete. Det er viktig å teste litt og velge en barnestol som har kurant design også.

Det eneste som ikke er smidig i TM3 er hvis man har stor barnevogn og må hele tiden demontere vogna. På vår gamle vogn måtte vi klipse av hjulene og legge sammen vogna helt før vi fikk klemt den inn - heldigvis bruker vi ikke stor vogn lengre. Sånn sett vil TMS være betydelig mer praktisk.

TM3 er en bil for mer enn bare korte turer i nærområdet. Det kan jeg love deg.

Gikk også fra X til m3p, Hadde jeg hatt små barn ville jeg aldri kjøpt m3. Den er for liten og upraktisk. Alt går men noen familiebil er den ikke

15
Model 3 / Sv: Familiebil ?? Erfaringer
« på: Lørdag 08. Mai 2021, klokken 22:40 »
Alt for liten som familiebil på tur, grei nok hvis man bare farter rundt i nærområdet.

Sider: [1] 2 3 ... 27