Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Sele

#1
Leaf 2010-2017 / Sv: I-key system fault
onsdag 30. september 2020, klokken 08:17
Ny oppdatering,nå har bilen stått på verksted i 3 uker. Ventet på en del som de sier at de ikke har leveringstid på. Det er en stor utfordring å være elbileier. Min tålmodighet er snart slutt.
#2
Leaf 2010-2017 / Sv: I-key system fault
torsdag 10. september 2020, klokken 16:39
Fikk svar fra verkstedet idag defekt IPDM strømfordelingsboks. Ny kr 5000,-
#3
Leaf 2010-2017 / Sv: I-key system fault
onsdag 09. september 2020, klokken 19:50
Oppdatering bilen fortsatt på verksted. Er nå slått fast at det ikke finnes noen rattlås på bilen så da kan den utelukkes. Når jeg leverte bilen på verksted så får de selvfølgelig ikke opp disse feilene. Feilene kommer og går og det klikker i diverse reler når feilmeldingene kommer.
#4
Leaf 2010-2017 / I-key system fault
søndag 06. september 2020, klokken 11:02
Etter over 5 problemfrie år med Nissan Leaf så startet problemene. Stoppet bilen og I-key system fault kom opp. Kom også opp when parked apply parkingbrake. Bilen slår seg ikke av uten at jeg dobbelklikker på startknappen. Det jeg merket er at når bilen er slått av så virker ikke rattlåsen.

Bilen inn til forhandler for feilsøking og de finner ingen feil. Henter bilen ut og får ny tid for mer feilsøking. Så nå i helgen byttet jeg 12 volts batteriet men samme feil kom opp. Kjente at når jeg vridde fram og tilbake på rattet når bilen var avslått at liksom noe var borti så jeg vrikket raskt fram og tilbake ved dette punktet. Startet så bilen og da kom det opp nye feil. Et rødt lys av en bil med en nøkkel inni. Fikk ikke bilen i drive eller revers varme virket ikke og umulig og slå av bilen.

Fjernet nytt 12v batteri og satte inn det gamle og fikk slått av bilen ved og dobbelklikke på startknapp. Alt på bilen virker ved bruk av gammelt 12v batteri utenom rattlås. Feilkode kommer opp men bilen kan kjøres som normalt.
Noen som har vært ute for noe lignende?
#5
TLC / Sv: Beste vindusviskere
lørdag 01. juni 2019, klokken 23:44
Byttet til viskere fra Nissan ved siste service i april 800 kr. Det gikk ikke lenge før det kom strekker på vinduet fra viskerne. Synes ikke disse var noe bedre enn de fra Biltema og Bosch som jeg har benyttet før. Dette var penger ut vinduet dessverre.
#6
Carwing / Sv: Noen som har fungerende app?
tirsdag 22. januar 2019, klokken 21:42
Jeg gjorde sånn som Kjell Leaf sier og da fikk jeg batteristatus men det tar fryyyyktelig lang tid.
#7
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Service
søndag 06. januar 2019, klokken 19:28
Det er rett og slett en skammelig avtale. Kan ikke tilby kunder slikt.
#8
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Service
søndag 06. januar 2019, klokken 12:48
Sitat fra: Pneg på onsdag 02. januar 2019, klokken 18:23
Fikk for ett år tid siden når jeg skrev kontrakt tilbud om pakke. årlig service i 3år til 9000 på BNH. Syntes ikke det var spesiellt interessant.. spesiellt når de sa at servicen er personlig og ikke følger bilen om man selger..
Dette er et aktuelt spørsmål nå når det snakkes om behov for software oppdateringer.. som man sikkert kun får hos Nissan i forbindelse med service..

En serviceavtale bør følge bil og ikke person når avtalen er betalt. Dette må være feil informasjon.

Dette er hva BMW sier om serviceavtale:
Går kravet på ytelser over til den nye eieren når bilen selges?

Ja, avtalen er knyttet til bilen. Derfor kan den også brukes av nye eiere innenfor rammen av den fastsatte kjørelengden/tidsperioden.
#9
TLC / Sv: Beste vindusviskere
tirsdag 25. desember 2018, klokken 21:39
Bruker de samme som Øystein K linker til og har som sagt et annet resultat. Siden det er et felt som visker ikke tar så tenker jeg svakt trykk på viskerarmene,men merkelig at samme type viskerblad kommer ut med så forskjellig resultat..
#10
TLC / Sv: Beste vindusviskere
tirsdag 25. desember 2018, klokken 17:49
De jeg kjøpte for over et år siden fra Biltema la ikke igjen en strek på vinduet før de startet og bli slitt. De jeg kjøpte nå i høst fra Biltema la igjen en strek og to helt fra starten men fult akseptabelt for meg. Jeg har nå kjøpt Bosch på nettet fra Tyskland som jeg vil prøve ut.

Slik som Øystein K viser er ikke akseptabelt på nye viskere. Men jeg kan ikke forstå at det skal være så stor forskjell fra bruker til bruker på samme type viskere.
#11
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Ny versjon av Nissan EV for iPhone
tirsdag 25. desember 2018, klokken 17:34
Nissan appen er håpløs kommer ikke inn. Myleaf for iPhone funker.
#12
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Ny versjon av Nissan EV for iPhone
lørdag 22. desember 2018, klokken 22:47
Nissan velger og kjøre en oppdatering som krasjer det meste. Jeg lurer veldig på nivået til de som jobber med dette det er faktisk helt vanvittig utrolig at det er mulig.
#13
Nissan og app er noe som ikke hører sammen. Utrolig at man ikke får dette til i 2018.
#14
Elbilen i Samfunnet / Sv: FrP - moms på elbiler
fredag 14. desember 2018, klokken 21:55
FrP er fossilbilens venn..
#15
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Import leaf 2018
fredag 23. november 2018, klokken 18:36
Nissan svartmaler fordi de vil at du skal kjøpe bil av din lokale Nissan forhandler. Har hatt en europa utgave i snart 4 år og den har funket utmerket om vinteren. Du får dårligere fabrikkgaranti kun 3 år så da må du selv vurdere hva du vil ha av garanti. Har aldri vært noe tull med min bil som har blitt fulgt opp med service hos nettopp Nissan.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA