Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Fairlane

#1
Golf GTE / Sv: E-Mode knappen - Endre fra Hold til Auto?!?
fredag 03. juli 2015, klokken 22:55
Jeg fikk svar fra Volkswagen angående dette i dag.
Det er ikke iflg dem ikke mulig å fjerne/endre dette i oppsettet på 2015 modeller, som har MIB1.
#2
e-Golf / Sv: Problemer med å velge farge
torsdag 02. juli 2015, klokken 10:40
Smaken er som baken, men Golf er finest i Tungsten Silver. Punktum.
#3
Plugg-inn hybrider / Sv: BMW X5 e-Drive
fredag 22. mai 2015, klokken 15:01
Joda, regnestykket for Teslaen er greit nok det, men for mange vil det utgjøre ganske mye ekstra bare i renter, forsikring og dekkutgifter å gå opp til Tesla fra en vanlig mellomklassebil. Årlige utgifter som fort utgjør hele drivstoffbesparelsen. Verdifallet er det foreløpig litt vanskelig å spekulere i også, men det vil trolig være høyt, relativt sett, i forhold til en bil i mellomsegmentet.

Spare seg til fant er det noe som heter..
#4
Plugg-inn hybrider / Sv: BMW X5 e-Drive
fredag 22. mai 2015, klokken 11:03
Det er dine prioriteringer og det er greit, men jeg har aldri skjønt de som tillegger forbruket så stor vekt på valg av bil.
Det utgjør en marginal del av det totale bilholdet.

Hadde jeg hatt midler til/prioritert bil til rundt en million ferdig utstyrt hadde jeg gitt totalt blaffen i om forbruket var 0,6 eller 1,0.
Du rekker ikke å kjøre nok km i året til at det skal utgjøre et vesentlig innhogg i lommeboka di.


#5
Plugg-inn hybrider / Sv: BMW X5 e-Drive
fredag 22. mai 2015, klokken 09:44
Siden man i auto/hybrid modus som regel har litt strømreserver, selv om man slurver med lading, er det vel nettopp i bykjøring du vil se den store besparelsen. OM jeg f.eks kjører hjemmefra med tomt batteri og har en drøy mil kjøring inn til byen, så har den normalt ladet opp nok strøm på veien til å ta meg gjennom det som er av køkjøring i byen på ren eldrift.
Selv tviler jeg egentlig på at forbruket er så viktig for folk som kjøper bil i denne prisklassen.
Det gjelder for så vidt Tesla også, hvor mange eiere ender med å bruke like mye penger på dekk på en sesong som man ville brukt på bensin..

Viktigere med denne type hybrider er det nok at man p.g.a avgiftssystemet får mer motor for samme pris..
#6
Plugg-inn hybrider / Sv: BMW X5 e-Drive
fredag 22. mai 2015, klokken 08:59
Sitat fra: nie på fredag 22. mai 2015, klokken 07:58
Jeg også setter pris på ærligheten og måten å oppgi forbrukstall men jeg sitter likevel igjen som et spørsmålstegn;
Er en slik forbruksprofil typisk også for andre tilsvarende biler som f.eks. Volvo XC90, mercedes og Audi?

Har en kompis med Audi A3 eTron som også bruker rundt 0,6 på mila på langkjøring.

Basert på dette virker jo disse hybrid-greiene temmelig oppskytt?
Den som har stor andel langkjøring bør strengt tatt kjøpe turbodiesel?

For det første, INGEN bør kjøpe turbodiesel i dag.
Når det gjelder forbruk på langkjøring for disse hybridene er jeg ikke så overrasket. Jeg har selv Golf GTE og har sett forbruket ligge ganske tett opp mot det min forrige TSI brukte på langkjøring.
Da snakker vi imidlertid om turer på over 20 mil. Hvis man har et noenlunde typisk kjøremønster og passer på å starte med fulladet batteri så ofte som mulig, som er noe av poenget, så vil forbruket havne en god del under det en kan oppnå med tilsvarende bensin/dieselutgaver.

Etter 2000 kjørte kilometer har jeg f.eks et snittforbruk på 0,39 og da har jeg ikke hatt noe som helst fokus på økonomisk kjøring(snarere tvert i mot). Har heller ikke ladet så ofte som jeg burde.
Når det gjelder oppgitt forbruk på den BMW modellen så heller jeg mot at det er en trykkfeil.
#7
Golf GTE / Sv: Levert!
torsdag 21. mai 2015, klokken 11:59
Gratulerer med flott bil, sikker på at du blir fornøyd! Har passert 1500km i min og er strålende fornøyd.

Når det gjelder lading ville jeg først tenkt om behovet faktisk er til stede.
Jeg lader på "gammeldags" 10A hjemme og da bruker jeg rundt 4 timer på å fullade fra tomt batteri.



#8
Golf GTE / GOLF GTE vs GTI (test på bane)
mandag 11. mai 2015, klokken 09:49
GÜV test av Golf GTE. Testet mot Golf GTI (0-100 og på bane).
Imponerende resultat.

http://www.rtl2.de/sendung/grip-das-motormagazin/video/9593-der-guev-test/21518-guev-test-golf-gte/
#9
Plugg-inn hybrider / Sv: Golf GTE
lørdag 02. mai 2015, klokken 21:19
Hva er problemet? Lyden er fin den!  ;D

#10
Plugg-inn hybrider / Sv: Golf GTE
tirsdag 28. april 2015, klokken 15:11
Tror du hadde blitt fort lei av å stoppe og lade for hver 3-4 mil....

Hvis man kjører mye langtur er ikke dette riktig bil å satse på.
En vanlig 1.4 TSI 150hk vil høyst sannsynlig ha lavere forbruk på langkjøring.

Når det er sagt så får man mye gratis moro på kjøpet med en GTE i forhold...
#11
Plugg-inn hybrider / Sv: Golf GTE
tirsdag 28. april 2015, klokken 13:04
Det følger med en Schuko (vanlig støpsel i ene enden, for bruk i vanlig stikkontakt) og en type 2 kabel. Meg bekjent kan ikke batteriet lades raskere enn ca 2 timer.
Fra vanlig stikk på 10a tar det rundt 4 timer å lade.



#12
Plugg-inn hybrider / Sv: Golf GTE
mandag 27. april 2015, klokken 11:36
Tror det beste er å teste begge og gjøre seg opp sin egen mening.
Jeg gikk fra en drøyt 1 år gammel Golf 1.4 TSI (140hk) til GTE og kan vel ikke legge skjul på at jeg merker den ekstra vekten noe, spesielt i litt skarpe svinger, rundkjøringer etc. Samtidig virker understell/fjæring veldig godt avstemt og sammen med den ekstra vekten gjør det sitt til at bilen oppfører seg mer "voksent" på veien. Man får følelsen av å kjøre en større bil enn det den er, samtidig som den er kvikk og svært lettkjørt.
Svelger godt unna ujevnheter og oppfører seg eksemplarisk på alle underlag jeg har utsatt den for så langt.
Forbrukstallene man har lest om fra fabrikanten kan man bare drømme om, men alt i alt meget hyggelig forbruk, effekt og fartsressurser tatt i betraktning.

Særdeles godt fornøyd etter første uken med denne bilen. BETYDELIG raskere enn 1.4TSI og med bra punch i hele registeret.  Alt virker meget gjennomført og solid. Tommel opp.
#13
Plugg-inn hybrider / Sv: Golf GTE
mandag 27. april 2015, klokken 10:26
Beklager, glemte å nevne E-Tron, siden det er "tilnærmet" samme bil. Likeledes et av de bedre kjøpene man kan gjøre under nevnte kriterier.
Smaken er som baken, men for meg fremstår E-Tron litt gammelmodig/gubbete i forhold til GTE, derfor ble det Volkswagen denne gangen. Mer tiltalende design rett og slett. Noen liker mora, andre liker dattera..

Ser poenget ditt med kvalitetsfølelse, hvor Audi nok er hakket hvassere, men har svært lite å utsette på Golf i så måte.
#14
Plugg-inn hybrider / Sv: Golf GTE
søndag 26. april 2015, klokken 08:50
For ikke å snakke om at nettopp GTE sannsynligvis er det desidert beste kjøpet man kan gjøre i dag om man er ute etter en sportslig, lekker bil med gode ytelser, lavt forbruk og høy kvalitetsfølelse.
Legg til markedets beste annenhåndsverdi, så er man stort sett i mål.

http://www.stuff.tv/top-10/cars
#15
Plugg-inn hybrider / Sv: Levering Golf GTE
torsdag 16. april 2015, klokken 09:48
Stemmer nok det. Jeg fikk også beskjed om at bilen ble holdt igjen for en "kvalitetskontroll" for 2-3 uker siden. Nå har de tydeligvis sluppet gjennom..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA